تبیان، دستیار زندگی
رضا میركریمی: امام خمینی (ره)شخصیتی فرهنگی بودکه توانست ادبیات سیاسی دنیا را به نفع مستضعفین تغییر دهد. برای به تصویر كشیدن همه ی ابعاد شخصیتی حضرت امام (ره) نیازمند زمانی هستیم كه با گذشت آن، آثار حركت حضرت امام در نقاط مخ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رضا میركریمی از امام می گوید


رضا میركریمی:

امام خمینی (ره)شخصیتی فرهنگی بودکه توانست ادبیات سیاسی دنیا را به نفع مستضعفین تغییر دهد.

برای به تصویر كشیدن همه ی ابعاد شخصیتی حضرت امام (ره) نیازمند زمانی هستیم كه با گذشت آن، آثار حركت حضرت امام در نقاط مختلف دنیا بیشتر مشهود شود تا بتوانیم قضاوت درستی درباره ی تاثیرات ایشان داشته باشیم.

رضا میركریمی، کارگردان و تهیه کننده سینمای ایران، ضمن اعلام مطلب فوق با بیان اینكه ما خودمان به عنوان كسانی كه در دوره حضرت امام حضور داشتیم و ایشان رادرك كردیم هنوز به خوبی با ابعاد شخصییتی آن بزرگ مرد آشنا نیستیم اظهار داشت: البته تلاش‌های خوبی برای به تصویر كشیدن زندگی حضرت امام شده كه از جمله آنها می‌توان به كار زیبای آقای مجتبی راعی (صنوبر) اشاره كرد.

«هنرمندان و دست اندرکاران سینمای ایران در روزهای اخیر طی اظهار نظرهایی بر ایفای نقش سینمای ملی در زمینه به تصویر کشیدن آرمانها و اندیشه های متعالی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده و در عین حال تحقق این هدف بزرگ را ایجاد عزم ملی در جهت فرآهم آوردن زمینه های لازم مادی و معنوی و یاری تمامی نهادهای کشور دانسته اند»

رضا میرکریمی، حضرت امام (ره) را شخصیتی فرهنگی خواند كه توانست ادبیات سیاسی دنیا را به نفع مستضعفین تغییر دهد و تصریح كرد: در دوره‌ای كه ویروس نا امیدی و تسلیم در برابر زور، تمدن بشری را بیمار كرده بود ظهور مردی آرام، بی‌تكلف، شجاع وامیدوار مسیر تاریخ را عوض كرد .

وی افزود: حضرت امام بدون هیچ تجربه حكومتداری تنها با خلوص، ایمان وارتقاء باور دینی مردم توانست نظامی را پایه‌ریزی كند كه درسهمگین‌ترین مسائل تاریخی استوار نشان داد .

میركریمی خاطرنشان كرد: شاید تاکنون برخی بوده اند که گمان داشته اند كلام ساده امام نشان از عدم تسلط ایشان بر دیپلماسی رایج در جهان بود و راز موفقیت ایشان در تحریك اعتقادات دینی هواداران فراوان خود خلاصه می‌شود و... ولی آیندگان بی‌غرض، قضاوتی عادلانه درباره او و نهضت بی‌نظیری كه در جهان بر پا كرد خواهند داشت.

سازنده فیلم "خیلی دور خیلی نزدیك" با اشاره به دوران جنگ تحمیلی به ایسنا گفت: در آن زمان كه تهدیدی جدی برای كشور فراهم شد تنها عاملی كه رمز موفقیت ما در آن برهه بود جریان فرهنگی مبتنی بر باورهای دینی بود كه توسط امام(ره) تزریق می‌شد.

وی افزود: در دوره‌ای كه حتی رسانه‌های ما قدرت همراهی لازم را با انقلاب نداشتند حضرت امام (ره) به تنهایی به اندازه یک رسانه ی بزرگ فرهنگی بودند كه تمامی جبهه‌ها را تغذیه می‌كردند.


لینک:

سینما

هفتمین جشن خانه سینما

جدیدترین ساخته‌ی رضا میركریمی در جشنواره

گفتگو با رضا میر کریمی كارگردان خیلی دور،خیلی نزدیك ویدئو آرت می‌سازد

نامزدهای‎ دریافت‎ جوایز فیلم‎ فجر

آخرین فیلم «رضا میركریمی»

چهار فیلم ایرانی در ژاپن