تبیان، دستیار زندگی
بر اساس نتایج پژوهشی که روی زنان 45 تا 67 سال انجام گرفت، مصرف روزانه یک عدد سیب به کاهش وزن کمک می‌کند و میزان کلسترول مضر را کاهش می‌دهد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مصرف روزانه‌ی یک عدد سیب باعث لاغری می‌شود


بر اساس نتایج پژوهشی که روی زنان 45 تا 67 سال انجام گرفت، مصرف روزانه یک عدد سیب به کاهش وزن کمک می‌کند و میزان کلسترول مضر را کاهش می‌دهد.

سیب

پژوهشی که محققان دانشگاه فلوراید ایالات متحده‌ی آمریکا انجام داده و در کنگره‌ی Experimental Biology ارائه کردند نشان می‌دهد مصرف روزانه یک عدد سیب برای سلامت بدن و کاهش وزن مفید است.

مصرف روزانه‌ی این میوه باعث کاهش کلسترول مضر خون (LDL) می‌شود. در واقع این میوه‌ی خوشمزه باعث افزایش کلسترول مفید و کاهش وزن می‌شود.

محققان برای دست یافتن به این نتایج به مدت بیش از یک سال زنان بین 45 تا 65 سال را تحت مطالعه و بررسی  قرار دادند.

این شرکت کننده‌ها علاوه بر داشتن یک تغذیه‌ی نرمال روزانه 75 گرم آلو خشک یا 75 گرم سیب خشک مصرف کردند و میزان کلسترول آن‌ها بعد از 3، 6 و 12 ماه اندازه گیری شد.

نتایج این بررسی‌ها نشان داد شش ماه بعد از شروع مطالعات، میزان کلسترول مضر زنانی که سیب مصرف کرده بودند به طور متوسط 23 درصد کاهش و میزان کلسترول مفید آن‌ها 4 درصد افزایش یافته است.

مصرف روزانه‌ی این میوه باعث کاهش کلسترول مضر خون (LDL) می‌شود

همچنین محققان متوجه شدند که تغییرات میزان کلسترول افراد همان‌طور که متخصصان و پزشکان انتظار داشتند برای سلامت قلب و عروق مفید است.

همچنین زنانی که روزانه سیب خشک مصرف می‌کردند به طور متوسط یک و نیم کیلو گرم لاغر شدند.

مترجم: فاطمه مهدی پور

بخش تغذیه و آشپزی تبیان


منبع: lanutrition

مطالب مرتبط:

11 دلیل برای خوردن روزی 1 سیب

خواص معجزه آسای سیب (1)

خواص معجزه آسای سیب (2)

سیب ، معجزه طبیعت

فواید آب سیب

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.