تبیان، دستیار زندگی
آشفتگی خاصی در آستانه بازگشایی مدارس دیده می‌شود...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آشفتگی وضعیت مدارس در آستانه آغاز سال تحصیلی
آرشیو شد

آشفتگی وضعیت مدارس

این وضعیت ارمغان اجرای یکباره طرح‌هایی مانند تعطیلی روزهای پنجشنبه و کاهش ساعات درسی است و مسئولان آموزش و پرورش نیز اصرار دارند همه این طرح‌ها در «راستای تحول بنیادین» است.

آشفتگی وضعیت مدارس

وزیر آموزش و پرورش در جلسه دوشنبه هفته گذشته کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس حضور یافت و درباره مسائل مختلف مانند طرح تعطیلی روزهای پنجشنبه مدارس و کاهش ساعات درسی توضیحاتی ارائه کرد که...

به گفته رئیس کمیسیون آموزش مجلس این جلسه «هیچ نتیجه‌ای در پی نداشت و وزیر آموزش و پرورش مصر است که همه طرح‌ها باید اجرا شود».

عباسپور، رئیس کمیسیون آموزش مجلس در این باره به همشهری گفت:

حاجی‌بابایی اعلام کرد که تعطیلی روزهای پنجشنبه دبستان‌ها برای اجرا از اول مهر‌ماه امسال ابلاغ شده و طی بخشنامه‌ای تصمیم‌گیری درباره تعطیلی پنجشنبه دوره راهنمایی و متوسطه(دبیرستان‌ها و هنرستان‌ها) نیز بر عهده مدیران ‌است.

وی با ابراز نگرانی از وضعیت مدارس در آستانه شروع سال تحصیلی گفت:

هم‌اکنون هیچ‌یک از سازمان‌هایی که باید در روزهای پنجشنبه در حوزه اوقات فراغت فعالیت کنند، ساماندهی نشده و ممکن است بسیاری از دانش‌آموزان ساکن در مناطق پرخطر در وضعیت نامناسبی قرار بگیرند.

تکذیب کاهش ساعات درسی

دبیر شورای‌عالی آموزش و پرورش، اول شهریور‌ماه از کاهش ساعات آموزشی مدارس راهنمایی و هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار‌دانش از سال تحصیلی جدید براساس مصوبه این شورا سخن گفت...

به گفته مهدی نوید‌‌ادهم،

ساعات درسی دوره راهنمایی از 36 ساعت به 33 ساعت و ساعات درسی هنرستان‌ها نیز از 48 ساعت در هفته به 40 ساعت کاهش یافت

.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه کاهش ساعات درسی مدارس را از طریق رسانه‌ها مطلع شده‌ اظهار کرد: این موضوع نیز در این جلسه بررسی شد و

وزیر آموزش و پرورش کاهش ساعات برنامه درسی دانش‌آموزان را تکذیب کرد و گفت تاکنون تصمیمی مبنی بر کاهش تقویم آموزشی دوره راهنمایی و هنرستان‌ها گرفته نشده‌ بلکه ساعات تدریس ساماندهی شده‌ است.

عباسپور با ابراز نگرانی از کاهش ساعات تدریس گفت:

با توجه به تکذیب کاهش ساعات تدریس دوره راهنمایی و متوسطه از سوی وزیر آموزش و پرورش ما این موضوع را پیگیری می‌کنیم، زیرا براساس نتایج تحقیقات مرکز پژوهش‌های مجلس ما جزو کشورهایی هستیم که کمترین ساعات آموزشی را دارند.


مرکز یادگیری سایت تبیان

گردآوری: نوربخش - تنظیم: یگانه داودی