تبیان، دستیار زندگی
از شکستهای جزئی و کوچک به موفقیت برسیم، زمانی که با شکستی بزرگ مواجه شدیم بیشتر می توانیم به کامروایی دست یابیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تبدیل شکست ها به موفقیت

تبدیل شکست ها به موفقیت

برخی از افراد خیلی بهتر از دیگران توان برخورد با شکست های خود را دارند و به خوبی می دانند که چگونه از ناامیدی و خطاهای خود، حداکثر استفاده را ببرند و به کامیابی دست یابند. گیل لیندن فیلد نویسنده کتاب "تبدیل شکست ها به موفقیت "در این کتاب توضیح می دهد که این خصوصیت در تمام انسان ها به طور یکسان وجود دارد اما فقط تعداد کمی از مردم می آموزند تا از این موهبت، چگونه بهره جویند. زیرا این افراد ترفندها و مهارت هایی را آموخته اند که به وسیله آنها قادرند شرایط را به نفع خود تغییر دهند. گیل لیندن فیلد این افراد را «کامروا» می نامد که دارای خصوصیاتی ازقبیل خوش بینی، تواضع، احساس مسئولیت، ابتکار، همه فن حریفی، لیاقت و تصمیم گیری هستند. او از خوانندگان می خواهد که با مطالعه دقیق مثل، توجه به راهنمایی ساده و روشن کتاب، و انجام دادن تمرین های آن، بیاموزند که به افرادی کامروا تبدیل شوند. در کتاب ، همچنین گفته هایی الهام بخش آورده شده و به زندگی افراد مشهوری که بر بسیاری از ناملایمات زندگی خود غلبه کرده اند اشاره شده است.

اگر بیاموزیم و عادت کنیم که شکست های کوچک و کم اهمیت خود را به موفقیت تبدیل سازیم هنگام برخورد با شکست های بزرگ و مهم، می توانیم با پایداری بیشتر و آسیب کمتری، از آنها سرافراز بیرون بیاییم.

این کتاب در واقع داستان زندگی نویسنده است. مؤلف می‌گوید فردای روزی که دختر 19 ساله‌ام در تصادف جان سپرد صدایی از درون با ریشخند به من گفت: حالا ببینم در این لحظه چه عقیده‌ای بتو کمک می کند؟ ولی 24 ساعت بعد دو صدای دیگر از درونم بگوش رسید. لحن اولی آرامش‌بخش بود و می‌گفت تمام زندگی‌ات پیش درآمدی برای چنین لحظه‌ای بود و دومی می‌گفت: مرگ «لورا» یک هدیه است. حال مختاری که به آن توجهی نکنی یا از آن سود ببری.

لیندن فیلد معتقد است که اگر بیاموزیم و عادت کنیم که شکست های کوچک و کم اهمیت خود را به موفقیت تبدیل سازیم هنگام برخورد با شکست های بزرگ و مهم، می توانیم با پایداری بیشتر و آسیب کمتری، از آنها سرافراز بیرون بیاییم و به کامروایی دست یابیم.

کتاب حاضر از هشت فصل تشکیل شده،بررسی کوله‌بار خصوصیتهای خود، مهارتهای فردی پیشرفت در افراد کامروا، برنامه هایی برای تمرین جسم، ذهن و روان، تعیین مسیر سفر، حفظ تعادل پس از شکستهای کوچک، برنامه برخورد مناسب با شکستهای بزرگ، کمک به دیگران برای کسب موفقیت از شکست و ترفندها و راهنمایی ها عنوان فصل های این کتاب می باشد.

مشخصات کتاب

تبدیل شکست ها به موفقیت

نویسنده : گیل لیندن فیلد

مترجم: نادیا زکالوند

ناشر:انتشارات جوانه رشد

تنظیم : مرکز مشاوره