تبیان، دستیار زندگی
بار ها و بارها از اثرات منفی سیگار بر روی سلامتی گفته ایم و تاکید کرده ایم برای همیشه این ماده مخدر را فراموش کنید.طبق تحقیقات سازمان جهانی بهداشت در هر 8 ثانیه یك نفر در دنیا به علت استعمال دخانیات جان خود را از دست می‌دهد ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هدیه سیگار به سیگاریها !


بار ها و بارها از اثرات منفی سیگار بر روی سلامتی گفته ایم و تاکید کرده ایم برای همیشه این ماده مخدر را فراموش کنید.طبق تحقیقات سازمان جهانی بهداشت در هر 8 ثانیه یك نفر در دنیا به علت استعمال دخانیات جان خود را از دست می‌دهد و حال با ارائه این گزارش بدون هیچ مقدمه ای از هدیه کشنده سیگار به سیگاری ها می گوییم. 1- از دست دادن موها

با تضعیف سیستم ایمنی افراد سیگاری در اثر مصرف مواد دخانی، بدن این افراد مستعد ابتلا به انواع بیماریها از جمله «لوپوس اریتماتوز» می‌شود كه این بیماری می‌تواند عامل از دست دادن موها، ایجاد زخم‌ در دهان، جوش‌های پوست روی صورت، سر و دست‌ها شود.

2 - آب مروارید (كاتاراكت)

افراد سیگاری ‌40 درصد بیش از افراد دیگر در معرض ابتلا به آب مروارید، كدر شدن عدسی چشم و ممانعت از عبور نور و در نهایت نابینایی هستند.

3 - چین و چروك

استعمال دخانیات باعث از بین بردن پروتئین‌های انعطاف دهنده پوست می‌شود؛ همچنین باعث تحلیل بردن ویتامین A و محدود كردن جریان خون در عروق پوست می‌شود.

پوست افراد سیگاری خشك و دارای خطوط و چین خوردگی‌های ریزی در اطراف لبها و چشمهاست.

4 - ضایعات شنوایی

افراد سیگاری 3 برابر بیش از افراد غیر سیگاری به عفونت گوش میانی دچار می‌شوند.

5 - سرطان پوست

افراد سیگاری 2 برابر بیشتر از افراد غیر سیگاری در معرض خطر ابتلا به نوعی سرطان پوست (پوسته پوسته شدن، برجستگی روی پوست) قرار دارند 6- فساد دندانها

افراد سیگاری 5.1 مرتبه بیشتر از افراد غیر سیگاری در معرض خطر از دست دادن زودرس دندانها هستند.

7 - پوكی استخوان

منواكسید كربن یكی از اصلی‌ترین گازهای سمی در خروجی اگزوز اتومبیل و دود سیگار است، میل تركیبی این گاز با خون بسیار بالاتر از اكسیژن است. این گاز باعث كاهش قدرت عمل اكسیژن در خون افراد سیگاری حرفه‌ای تا ‌15 درصد می‌شود.

استخوان‌های افراد سیگاری تراكم خود را از دست داده و به راحتی شكسته می‌شود همین طور زمان التیام یافتن و جوش خوردن آنها پس از شكستگی تا 80 درصد افزایش پیدا می‌كند.

هموطن سلام

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.