تبیان، دستیار زندگی
این عکس ، زیباترین تصویر از این دو رفیق است . محبت و ارادتی که در این عکس موج می زند ، در هیچ یک از تصاویر دیگر این دو مرد به ثبت نرسیده است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زیباترین عکس از رفاقت 20 ساله


این عکس ، زیباترین تصویر از این دو رفیق است . محبت و ارادتی که در این عکس موج می زند ، در هیچ یک از تصاویر دیگر این دو مرد به ثبت نرسیده است.
زیباترین عکس از رفاقت 20 ساله
محمد علی رجایی و محمد جواد باهنر ، هر دو متولد سال 1312 بودند ، یعنی در زمان آغاز نهضت حضرت رو ح الله به سال 1342 ، سی سال داشتند و چند سالی از آشنایی شان با هم می گذشت. آن ها باید تا 45 سالگی صبر می کردند تا سربازان مولایشان ، از گهواره های به سوی خیابان ها سرازیر شوند و در کنار آنان ، علیه طاغوت مشت گره کنند و حنجره پاره کنند و جان به کف بگیرند و ...

پس از پیروزی انقلاب ، محمد علی و محمد جواد ، دوستی بیست ساله شان را به پای نهضت ریختند. در اولین دولت منتخب مردم ، یکی رییس جمهور شد و دیگری وزیر آموزش و پرورش ، و در دومین دولت منتخب مردم ، رجایی رییس جمهور شد و با هنر نخست وزیر.

سر انجام ، هشت شهریور 1360 ، دو رفیق ، در کنار هم سوختند ، خاکستر شدند و به رفیق اعلی پیوستند اما یاد و نامشان ، با خطی از نور بر طاق آسمان حک شد.

عکس زیر ، زیباترین تصویر از این دو رفیق است . محبت و ارادتی که در این عکس موج می زند ، در هیچ یک از تصاویر دیگر این دو مرد به ثبت نرسیده است.

زیباترین عکس از رفاقت 20 ساله

روحمان با یادشان شاد

بخش فرهنگ پایداری تبیان


منبع : مشرق نیوز