تبیان، دستیار زندگی
مرحله اول حضور هر فرهنگی در یک کشور و جامعه حضور نمادهای آن فرهنگ است و مراحل بعد به حضور مبانی فکری و جهان بینی و رفتارها و اعتقادات مربوط می‌شود. امروز شیطان پرستی نمادهای خود را به کشورمان رسانده و مانند همیشه برخی پیدا شده‌اند که با دیدن هر پدیده نو و
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نمادهای شیطان پرستی


مرحله اول حضور هر فرهنگی در یک کشور و جامعه حضور نمادهای آن فرهنگ است و مراحل بعد به حضور مبانی فکری و جهان بینی و رفتارها و اعتقادات مربوط می‌شود. امروز شیطان پرستی نمادهای خود را به کشورمان رسانده و مانند همیشه برخی پیدا شده‌اند که با دیدن هر پدیده نو و جدیدی به بهانه «مد» هم که شده به سمت این نمادها رفته و حتی به تبلیغ آن‌ها نیز می‌پردازند.


نمادها- شیطان پرستی

شیطان پرستی عنوانی است که هر چند با ورودش به ایران نشان داد که با باورها و اصالت‌های بومی ایران همخوانی ندارد . اما متأسفانه در بخشی از عرصه عمومی جامعه مشاهده می‌شود. آنچه در غرب به عنوان شیطان پرستی متولد شده است هیچ جایگاهی نسبت به باورهای مذهبی و اعتقادی و رفتارهای بومی و اجتماعی یک ایرانی اصیل ندارد. اما وقتی گفته می‌شود در کشورمان ایران،  شیطان پرست ها حضور دارند یک واقعیتی است که باید به اندازه خودش مورد توجه قرار گیرد. یعنی متولیان فرهنگی نه آن را نفی کنند و نه بزرگتر از آنچه که هست جلوه دهند بلکه برای مقابله با شیوع آن تلاش نمایند. زیرا با وجود اینکه مبانی شیطان پرستی در غرب با آنچه که امروز در کشورمان به طور پراکنده دیده و شنیده می‌شود  تفاوت ماهیتی دارد، اما بروز نمادهای شیطان پرستی زنگ خطری برای نهادهای فرهنگی و هشداری برای دستگاه‌های نظارتی و امنیتی است.

در حال حاضر برخی گزارش‌ها حاکی از حرکت خزنده گروههایی با عنوان «شیطان پرستی» در برخی فضاهای دانشگاهی هستند که در این مکان‌ها لانه گزیده و نمادهای شیطان پرستی را با خود حمل و تبلیغ می‌کنند و به اجرای برنامه‌ها از جمله کنسرت در دانشگاه می‌پردازند و اکنون این موسیقی در میان تعدادی از جوانان دست به دست می‌شود. مدیران فرهنگی دانشگاه‌ها اگر بازدید شبانه‌ای از خوابگاه‌های دانشجویی داشته باشند مشاهده خواهند کرد که از برخی اتاق‌ها هر چند اندک اما صدای موزیک Black Metal هم شنیده می‌شود.

ستاره پنج پر، دو مثلث معکوس روی هم (ستاره داود)، چشمی که به همه جا می‌نگرد، عدد 666، سر بز ، صلیب معکوس ( ضد مسیحیت) و نشانه آمون خدای مصریان ازجمله نمادهای پیروان شیطان پرستی است و امروزه در بسیاری از مغازه‌های طلا و جواهرات و برلیان فروشی‌ها می‌توان زیور آلاتی با سمبل‌های شیطان پرستی یافت

شیطان پرستان دارای سمبل‌ها و نشانه‌هایی هستند که حتماً همه ما بعضی از آن‌ها را بر روی تی‌شرت ها، زیورآلات و بدلیجات، کمربند، دستبند، بازوبند، کلاه و ... دیده‌ایم. مظاهری سیف، نویسنده و جامعه شناس در این باره می‌گوید: ستاره پنج پر، دو مثلث معکوس روی هم (ستاره داود)، چشمی که به همه جا می‌نگرد، عدد 666، سر بز ، صلیب معکوس ( ضد مسیحیت) و نشانه آمون خدای مصریان ازجمله نمادهای پیروان شیطان پرستی است و امروزه در بسیاری از مغازه‌های طلا و جواهرات و برلیان فروشی‌ها می‌توان زیور آلاتی با سمبل‌های شیطان پرستی یافت . فروشندگان برای سود بیشتر اقدام به فروش چنین زیور آلاتی می‌نمایند و در واقع مغازه‌ها و اصناف فروشندگان زیور آلات نقره‌ای ، فروشگاه‌های پوشاک جوانان و بانوان به ویژه در شهر تهران ، وظیفه‌ی عمده ترویج شیطان پرستی در داخل کشور را بر عهده دارند که در پاره‌ای موارد فروشندگان و مدیران حتی اطلاع اندکی از محتوای عمل خود ندارند و جوانان و نوجوانان هم برای عقب نماندن از قافله به اصطلاح روشنفکران ، این زیور آلات را خریده و یوغ بردگی شیطان را به گردن خود می‌اندازند. امروزه بیشترین تعداد شیطان پرستان در شهرهای تهران ، کرج و شیراز و در بین فرقه‌هایی در غرب ایران ساکن هستند.

نمادها- شیطان پرستی

غیر از  گسترش نمادهای شیطان پرستی بر روی زیور آلات یکی دیگر از کانال‌های ورود شیطان به ایران موسیقی‌های شیطان پرستی می‌باشد . موسیقی‌هایی به اصطلاح مدرن که هر کسی نمی‌تواند آن را درک کند . متأسفانه بنا به دلایل بسیاری تعداد زیادی از جوانان ایرانی دچار از خود بیگانگی و بعضاً چندگانگی شخصیتی شده و برای نشان دادن تغییرات و تحولات درونی خود به این نوع موسیقی روی آورده و بدون دانستن معانی ترانه‌ها آن‌ها را زمزمه کرده و رفته رفته این آهنگ‌ها ملکه ذهن آنان می‌گردد و با توجه به این مطلب که در ایران آموزش درباره بسیاری از مسائل روز کمرنگ است پس جوانان و نوجوانان بدون دانش و آگاهی به گوش کردن موسیقی‌های شیطان پرستی و نیز استفاده از سمبل‌های شیطان پرستی ( که خوانندگان این گروه‌ها استفاده می‌نمایند ) می‌پردازند و غافل از ماهیت حقیقی آن به سبک شیطان پرستان درآمده و با این کار می‌خواهند توجهاتی که در طول زندگی به آنان نشده است جبران گردد و بدین ترتیب مورد توجه همگان قرار گرفته و بخشی از خلأ های وجودی خویش را پر سازند .

نمادهای شیطان پرستی از انگشتری‌ها و حلقه‌های گوشواره‌ای گرفته تا انواع  پوشش‌ها و موسیقی‌های مخصوص شیطان پرستی ، توسط سوداگران از دروازه‌های میهن وارد شده و خود را بر قامت بخشی هر چند اندک از سرمایه‌های انسانی کشورمان غالب کرده است و با فیلم‌ها، عکس‌ها و ... فضای فرهنگی و در شکل وسیع‌تری جامعه را متأثر کرده‌اند. شیطان پرستان، شیطان را به عنوان قدرت غالب در جهان می‌دانند و معتقدند اگر کسی می‌خواهد در جهان خوب زندگی کند باید با شیطان باشد،  به طوری که راه خدا از طریق ارتباط با شیطان می‌گذرد .

متأسفانه بنا به دلایل بسیاری تعداد زیادی از جوانان ایرانی دچار از خود بیگانگی و بعضاً چندگانگی شخصیتی شده و برای نشان دادن تغییرات و تحولات درونی خود به این نوع موسیقی روی آورده و بدون دانستن معانی ترانه‌ها آن‌ها را زمزمه کرده و رفته رفته این آهنگ‌ها ملکه ذهن آنان می‌گردد

شیطان پرستی اکنون در حال انتقال نمادها به جامعه است و بزودی به انتقال ایدئولوژی نیز خواهد پرداخت. شیطان پرستی دارای یک جهان بینی بوده و شیطان پرستان برای اثبات حقانیت خود شواهد زیادی دارند و در مواردی می‌توانند افراد 6 تا 60سال را با خود همراه کنند. در بررسی نمادهای متعلق به شیطان‌پرستی خط بسیار روشنی از ارتباط صهیونیسم و شیطانیسم به وضوح قابل مشاهده است به طوری که صهیونیست قصد جدی برای از بین بردن دین را دارد و شیطان پرستی یکی از بهترین این راه‌ها می‌باشد .در این میان می‌بایست برای مقابله با این فرقه‌ها، موج فرهنگی در کشور ایجاد شود تا ماهیت این فرقه‌های انحرافی هر چه بیشتر به جامعه شناسایی شود.

فرآوری: فاطمه برادران

بخش اجتماعی تبیان


منابع: اندیشه و بیداری/ جام جم/ فراماسونری/ مهر