تبیان، دستیار زندگی
قمر آریان ابراز امیدواری كرد مجموعه‌ی یادداشت‌های عبدالحسین زرین‌كوب را برای انتشار در سال جاری آماده كند. مجموعه‌ی یادداشت‌های باقی‌مانده از استاد زرین‌كوب در زمینه‌های مختلفی از جمله: فلسفه، تاریخ، ادبیات و عرفان است و به...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انتشار یادداشت‌های

به‌جامانده‌ از «عبدالحسین زرین‌كوب»


قمر آریان ابراز امیدواری كرد مجموعه‌ی یادداشت‌های عبدالحسین زرین‌كوب را برای انتشار در سال جاری آماده كند.

مجموعه‌ی یادداشت‌های باقی‌مانده از استاد زرین‌كوب در زمینه‌های مختلفی از جمله: فلسفه، تاریخ، ادبیات و عرفان است و به حوزه‌های كاری او مربوط می‌شود.

زرین‌كوب كتابخانه‌اش را به دایره‌المعارف بزرگ اسلامی هدیه كرده كه یادداشت‌هایش نیز بخشی از آن است. همسر زرین‌كوب روزهای سه‌شنبه در محل دایره‌المعارف بزرگ اسلامی به گرد‌آوری و ساماندهی آن‌ها می‌پردازد و همچنین بقیه‌ی روزها بخشی را كه در منزل مانده، طبقه‌بندی می‌كند.

آریان با ابراز نگرانی از این‌كه در نبودنش این یادداشت‌ها پراكنده باشند و به سرانجام نرسند، گفت، سعی دارد در سال جاری آن‌ها را در قالب كتابی منتشر كند.

كتاب‌هایی همچون تاریخ مردم ایران پیش از اسلام، تاریخ مردم ایران بعد از اسلام، بامداد اسلام، كارنامه اسلام، ارزش میراث صوفیه، پله‌پله تا ملاقات خدا، سر نی، با كاروان حله، پیر گنجه در جستجوی ناكجاآباد ... و شعر بی‌دروغ، شعر بی‌نقاب از جمله آثار منتشرشده‌ی زرین‌كوب هستند كه در سن 77 سالگی در 24 شهریورماه سال 1378 درگذشت.

لینک:

برگزیدگان جایزه ادبی پروین اعتصامی

در آستانه‌ی ‌85 سالگی بانوی داستان ایران

تئاتر در سالی كه گذشت

مراسم بزرگداشت بزرگان ادب و هنر