تبیان، دستیار زندگی
مجتهدی: این قسمت‌ها جنبه‌ی آموزشی دارد سرویس: تلویزیون و رادیو پشت صحنه‌ی مجموعه تلویزیونی «مستند ایران» ‌در قالب دو قسمت به روی آنتن شبكه‌ی ملی می‌رود. این برنامه كه به كارگردانی حمید مجتهدی در شبكه اول سیما تولید شده است...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پشت صحنه«مستند ایران»آماده‌ی پخش


مجتهدی: این قسمت‌ها جنبه‌ی آموزشی دارد سرویس: تلویزیون و رادیو

پشت صحنه‌ی مجموعه تلویزیونی «مستند ایران» ‌در قالب دو قسمت به روی آنتن شبكه‌ی ملی می‌رود.

این برنامه كه به كارگردانی حمید مجتهدی در شبكه اول سیما تولید شده است،‌ با نگاهی توریستی به جذابیت‌ها و دیدنی‌های سرزمین كهن و پهناور ایران، تاكنون شهرهایی چون تهران، كاشان و اصفهان را به تصویر كشیده است.

مجتهدی، كه تخصص فیلمبرداری، نورپردازی و فیلمبرداری هوایی از دانشگاه اوكلای آمریكا را دارد، هفتمین فیلمبردار برتر هوایی جهان پس از فیلمبردارانی از كشورهای آلمان،‌ آمریكا،‌ لهستان و روس است.

وی پیش از این در تولید و پخش قسمت‌های پشت صحنه‌ی «مستند ایران» را به توافق شبكه اول منوط دانست و افزود: در صورت موافقت شبكه،‌ جزییات كارم و نحوه‌ی فیلمبرداری هوایی را در قالب پشت صحنه‌ی این برنامه به نمایش خواهیم كشید.

به اعتقاد مجتهدی، تحقق این امر می‌تواند به آموزش هنرجویان كمك كند.

بر این اساس، «پشت صحنه» مستند ایران با محتوایی آموزشی طی روزهای جمعه 5 و 12 خرداد ماه از شبكه اول پخش می‌شود. این برنامه جایگزین سریال «من + دشمن» ساعت 22 از تلویزیون پخش می‌شود.

گفت‌وگو با كارگردان این مجموعه پیوست خبر ایسنا شده است و گزارش تصویری آن نیز متعاقبا ارسال می‌شود.

لینک:

برنامه‌های نوروزی شبکه اول سیما

ازندهه‌ی «مستند ایران»ـ رتبه‌ی 7 فیلمبرداری هوایی جهان

گزارش تصویری برنامه مستند «مستند ایران»