تبیان، دستیار زندگی
مجید مجیدی و آغاز حرکتی ملی در جهت معرفی نماد هویت ایرانی. مجید مجیدی، كارگردان سینمای ایران كه به عنوان یكی از پنج كارگردان برتر سینمای جهان برای ساخت فیلمی از شهر پكن تحت عنوان « پكن ازمنظر فیلم» انتخاب شده است، فیلمبردار...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

"المپیك پكن" و مجید مجیدی


مجید مجیدی و آغاز حرکتی ملی در جهت معرفی نماد هویت ایرانی.

مجید مجیدی، كارگردان سینمای ایران كه به عنوان یكی از پنج كارگردان برتر سینمای جهان برای ساخت فیلمی از شهر پكن تحت عنوان « پكن ازمنظر فیلم» انتخاب شده است، فیلمبرداری این فیلم را ازمرداد ماه آغازخواهد كرد.

مجیدی كه اواخر خرداد ماه برای بازدید لوكیشن ها به پكن خواهد رفت روز جمعه به خبرنگارهنری ایسنا گفت: تاكنون حضورحاج محمد داوودی به عنوان فیلمبردار قطعی شده است.

دراین برنامه كه توسط شهرداری پكن و به منظورمعرفی پایتخت تاریخی چین درآستانه بازی‌های المپیك 2008 پكن انجام می‌گیرد،‌پنج فیلمساز مشهوردنیا هركدام از نگاه دوربین خود، فیلمی به مدت 5 دقیقه‌ای از این شهر خواهند ساخت.

كمیته انتخاب كارگردانان این پروژه در دعوتنامه خود از مجیدی به عنوان كارگردانی فوق‌العاده كه براساس كیفیت عالی آثارش در ارتقاء سطح سینما نقش مهمی داشته، نام برده و اظهارامیدواری نموده ، كه فیلم وی بتواند به مردم دنیا كمك نماید تا شناخت بهتری از پكن و كار آماده سازی برای بازی‌های المپیك 2008 در كنار عرضه تصویری زندگی مردم این شهر ارائه نماید.

مجیدی همچنین فیلمبرداری فیلم مستند خود درباره فرش ایرانی را هفته گذشته به پایان رساند.

این فیلم عنوان موقت «هدیه ای به دوست»را دارد. «مجیدی» درباره پروژه ساخت فیلم فرش نیز گفته است:فرش نماد هویت ایرانی است واین پروژه اتفاق بزرگ و خوبی است كه مطمئنا دستاوردهای خوبی درخارج و داخل كشورخواهد داشت.

پروژه ساخت فیلم درباره فرش ایرانی یك حركت ملی است و حضور این تعداد كارگردان مطرح حول موضوعی درباره هویت ایرانی بسیار قابل تقدیر است.

مجیدی از تلاش های «منوچهر محمدی» و «رضا میركریمی» و مركز ملی فرش ایران در اجرای این طرح تقدیر كرده و اظهار داشت: منوچهر محمدی و رضا میركریمی سهم زیادی در به سرانجام رسیدن این پروژه داشتند و مركز ملی فرش ایران نیز همواره توجه ویژه ای به این پروژه داشته است.

وی همچنین به فیلمبرداری حاج محمد داوودی در این فیلم اشاره کرد وگفت: باید از ایشان تقدیر ویژه ای كنیم كه علیرغم مشغله بسیاری كه داشت با روحیه بسیار خوبی با ما در این پروژه همكاری كرد.

«هدیه ای به دوست» به تهیه كنندگی رضا میركریمی به سفارش مركز ملی فرش ایران تولید می شود وبقیه عوامل این فیلم عبارتند از فیلمبردار: محمد داوودی،تدوین: حسن حسندوست، صداگذاری: محمدرضا دلپاك، مدیرتولید: جواد نوروز بیگی، صدابردار: حسین بشاش، بازیگر: یوسف فرزانه، طراح صحنه: اصغر نژادایمانی.


لینک:

سینما