تبیان، دستیار زندگی
قدیما حدود هزارو چهارصد سال پیش ،شب قدر که می شد از یه خونه ی باصفا نزدیک مسجد ،یه عالمه نور به سمت آسمون جاری می شد.فرشته های آسمون دنبال نور می گرفتن و می رسیدن به زمین
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یه خونه ی باصفا بود که...
یه خونه ی باصفا بود که...

قدیما حدود هزارو چهارصد سال پیش ،شب قدر که می شد از یه خونه ی باصفا نزدیک مسجد ،یه عالمه نور به سمت آسمون جاری می شد.فرشته های آسمون دنبال نور می گرفتن و می رسیدن به زمین . نور از یه سجاده بود که توی اون خونه پهن شده بود .یه خانم توی سجاده نشسته بود و دعا می کرد. فرشته ها اون خانم رو خوب می شناختن و خیلی دوسش داشتن .اون خانم  بهترین و داناترین زن روی زمین بود.

 او اسرار زیادی رو راجع به شب قدر می دونست .به خاطر همون چیزها هم ،هیچ وقت شب قدر نمی خوابید. گاهی نماز می خوند گاهی قرآن می خوند گاهی دستاشو رو به آسمون بلند می کرد و یه عالمه واسه ی همه دعا می کرد .

اون خانم  همچنین  مادر خوب و مهربونی بود که مهربونتر از او ،هیچ مادری توی این دنیا نبوده .به خاطر علاقه زیادی که به بچه هاش داشت نمی ذاش که اونا توی این شب بزرگ و با عظمت خواب بمونن و زیر بارون محبتهای مخصوص خدا خیس نشن . برای اینکه بچه هاش خواب نمونن گاهی یه کم آب می پاشید توی صورتشون. بچه ها کنار مادر می نشستن و به دعاهای مادر گوش می دادن . وای که چقدر شب قدر، خونه  حضرت فاطمه قشنگ می شد .

دوستای عزیزم نقل شده که حضرت زهرا به دیگران  هم سفارش می کرد شب قدر خواب نمونن و می فرمود ناکام کسی است که از این شب بی بهره بمونه (به نقل از مفاتیح الجنان ،236)

راستی بچه ها هنوزم این مادر مهربون بچه های خوب رو توی شبهای قدر بیدار نگه می داره .شما هم می تونید یکی از اون بچه های خوب باشید .

امشب وضو بگیرید و رو به قبله بشینید و یه کم با خدا حرف بزنید .با حضرت فاطمه درد دل کنید. اگه امشب ببینید که داره به شما نگاه می کنه چی بهش می گید؟ یادتون باشه حضرت فاطمه هممون رو می بینه و از دلهامون خبر داره .امشب بهش سلام کنین و چند تا صلوات هم برای ایشون هدیه بفرستید و ازش خیلی چیزها رو بخواهین تا از خدا براتون بگیره .

التماس دعا

انسیه نوش آبادی

بخش کودک و نوجوان تبیان


مطالب مرتبط:

عجله کار شیطونه!!!

دوست تو کیست؟

دانه های سرخ سلامتی

دستاتو شستی ؟

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.