تبیان، دستیار زندگی
معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس كشور از اتمام مرحله نهایی و كنترل و ثبت اطلاعات شناسنامه فنی فضاهای آموزش كشور تا پایان شهریورماه خبر داد....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

2هزار پروژه جدید به آموزش‌وپرورش تحویل داده می شود

صدور شناسنامه فنی فضاهای آموزشی از مهر سال 90

مدرسه

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس كشور از اتمام مرحله نهایی و كنترل و ثبت اطلاعات شناسنامه فنی فضاهای آموزش كشور تا پایان شهریورماه خبر داد.

ترابی‌زاده در گفتگو با ایسنا، با اشاره به پایان یافتن مرحله اول شناسنامه فنی مدارس و فضاهای آموزشی كشور گفت:اطلاعات اولیه تمامی فضاهای آموزشی و پرورشی در سراسر كشور در این سامانه ثبت شده و مرحله نهایی آن كه شامل كنترل و ثبت كامل اطلاعات برای بهره‌برداری است تا پایان شهریورماه 90 به اتمام می‌رسد.

وی افزود: با بهره‌برداری از این پروژه، هرگونه تغییر و تحول در فضاهای فیزیكی مدارس اعم از تغییركاربری، اضافه شدن فضای جدید یا كم شدن،مقاوم سازی و تخریب و بازسازی آن بر اساس اطلاعات و مطالعات شناسنامه فنی فضاها صورت می‌گیرد كه این امر به نوبه خود بخش زیادی از مشكلات را مرتفع خواهد كرد.

مدرسه

ترابی‌زاده تصریح كرد: پس از اتمام مرحله نهایی طرح شناسنامه فنی فضاهای آموزش و بهره‌برداری از این پروژه، فضاهایی كه نیاز به مقاوم‌سازی دارند یا تخریبی هستند كاملا مشخص می‌شود و می‌توان گفت یك اطلاعات جامع و كاملی از فضاهای آموزش كشور استخراج و در اختیار دستگاه‌ها قرار می‌گیرد.

مدیر كل فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس كشور خاطرنشان كرد: یكی از نتایج خوب این طرح این است كه می‌توان بر اساس شاخص‌های علمی، میزان استحكام فضاهای آموزشی كشور را در برابر زلزله مشخص كرد.

وی از تحویل 1500 پروژه جدید تا مهر امسال به آموزش و پرورش خبر داد و گفت: تعهد سازمان نوسازی، تحویل 1500 پروژه است اما تلاش می‌كنیم تا2000 پروژه جدید را به آموزش و پرورش تحویل دهیم.

به گفته مدیر كل فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس این پروژه‌ها شامل مدرسه، آزمایشگاه، سالن‌های ورزشی، نمازخانه و كتابخانه است.


جام جم آنلاین

مرکز یادگیری سایت تبیان - گردآوری و تنظیم: نوربخش