تبیان، دستیار زندگی
معرفی مختصر کتاب های «مهندسی بدنسازی در فوتبال»، «اصول تغذیه ورزشی» و «بیماری های ریوی».
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مهندسی بدنسازی در فوتبال


معرفی مختصر کتاب های «مهندسی بدنسازی در فوتبال»، «اصول تغذیه ورزشی» و «بیماری های ریوی».


«مهندسی بدنسازی در فوتبال»

«مهندسی بدنسازی در فوتبال»

سیمون تادانی

مترجم: بهزاد نوشادی

نشر زانیس

شمارگان 3000 نسخه

144 صفحه

 بها: 50000 ریال

كتاب «مهندسی بدنسازی در فوتبال» اثر «سیمون تادانی» بدنساز لیگ برتر فوتبال انگلیس با ترجمه بهزاد نوشادی از سوی نشر زانیس منتشر شده است.

این اثر با نشان دادن نمایه‌ای كامل از ‌آنچه در بدنسازی فوتبال اتفاق می‌افتد و باید انجام شود، می‌تواند منبع موثری برای مربیان بدنساز فوتبال كشورمان و اهالی این ورزش و همچنین دانشجویان تربیت بدنی و علوم ورزشی محسوب شود.

اثر حاضر در 12 مرحله بدنسازی فوتبال را در شرایط و موقعیت‌های مختلف شرح می‌دهد كه از جمله آنها می‌توان به آزمایش گرفتن در فوتبال، فصل استراحت، تكنولوژی در فوتبال امروزی، ارتباط تمرینات با توپ و بدون توپ در بدنسازی و ساختن بازیكنان سریع اشاره كرد.

در قسمتی از مقدمه مترجم آمده است: «در این كتاب راهكار برنامه‌ریزی برای پیروزی و كسب موفقیت در حد چشم‌گیری به چشم می‌خورد. امید است مربیان ایرانی با توجه به الگوهای مناسب تیم‌های موفق دنیا برای هر روز، هر هفته، هر ماه و هر فصل خود دورنمای هدفگذاری اثربخشی ترسیم نمایند. مطالعه این كتاب شاید فانوسی راهنمای كشتی‌های سرگردان برخی تیم‌ها فوتبال ما برای رسیدن به آرزوی هدف‌های بزرگ و موفقیت باشد.»

«اصول تغذیه ورزشی»

«اصول تغذیه ورزشی»

فرد برونس

مترجم: علی خواجوند

شمارگان 1000 نسخه

279 صفحه

بها: 35000 ریال

«اصول تغذیه ورزشی» عنوان اثری از «فرد برونس» با ترجمه دكتر نورعلی خواجوند است كه با سنجش نیازمندی عموم مردم به اطلاعات هرچه‌بیشتر در حوزه تغذیه، چاپ شده است.

این اثر علاوه بر مناسب بودن برای استادان و دانشجویان تربیت ‌بدنی و علوم ورزشی، به دلیل نگارش ساده‌اش می‌تواند برای عموم مردم علاقه‌مند به سلامتی و مباحث تغذیه نیز موثر واقع شود.

«بیماری‌های ریوی»

«بیماری‌های ریوی»

دکتر علیرضا منجمی

نشر سلیس با همكاری نشر آزادمهر

72 صفحه

5000 نسخه

بها: 20000 ریال

«بیماری‌های ریوی» از مجموعه آثار راهنمای پزشكی خانواده به قلم دكتر علیرضا منجمی منتشر شده است.

این نوشتار درباره انواع بیماری‌های ریوی، روش‌های درمان و چگونگی ابتلا به این بیماری‌ها است.

براساس مقدمه علیرضا منجمی در این كتاب، این اثر براساس روزآمدترین و جدیدترین كتاب‌های راهنمای پزشكی خانواده و معتبرترین سایت‌های پزشكی خانواده گردآوری شده است.

كتاب حاضر دارای سیزده فصل است و برخی از عناوین آن شامل «آناتومی و فیزیولوژی دستگاه تنفس»، «بیماری‌های ریوی»، «درمان‌های آسم»، «آسم و بهداشت محیط»، «ذات‌الریه»، «برونشیت و آمفیزم»، «نقش ورزش و تنفس دیافراگمی»، «خلط خونی»، «برونشكتازی»،‌ «چگونه می‌توان از ابتلا به سل پیشگیری كرد» و «بهداشت محیط» است.

«پنوموتوراكس»، «آبسه ریه»، «ترومبوز ورید عمقی و ترومبوآمبولی ریه»، «سرطان ریه» و «سارگوییدوز» دیگر فصول این كتاب را تشكیل داده است.

فرآوری: رویا فهیم

بخش کتاب و کتابخوانی تبیان


منبع: خبرگزاری کتاب ایران