تبیان، دستیار زندگی
سازنده مستند "یک فیلم، یک تجربه": سادگی و صمیمیت کمال تبریزی را دوست دارم یکی از دلایلی که باعث شد مستند "یک فیلم، یک تجربه" را بسازم، سادگی و صمیمیت کمال تبریزی و راحت بودن برقراری ارتباط با اوست. سعید پوراسماعیلی، کارگردا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سادگی و صمیمیت کمال تبریزی را دوست دارم

سازنده مستند "یک فیلم، یک تجربه": سادگی و صمیمیت کمال تبریزی را دوست دارم

یکی از دلایلی که باعث شد مستند "یک فیلم، یک تجربه" را بسازم، سادگی و صمیمیت کمال تبریزی و راحت بودن برقراری ارتباط با اوست.

سعید پوراسماعیلی، کارگردان فیلم های "یک فیلم، یک تجربه" و "کارگردانان ایرانی" با موضوع کمال تبریزی و فیلم "لیلی با من است"، در گفتگو با خبرگزاری "مهر" در مورد علل ساخت این فیلم گفت: "این مجموعه در دفتر رضا میرکریمی تولید می شود و از میان پنج فیلمسازی که ساختن فیلمی بر اساس کارنامه شان به من پیشنهاد شد، من ساخت فیلمی را بر اساس زندگی کمال تبریزی انتخاب کردم."

وی در مورد انتخاب تبریزی برای ساخت فیلمش تاکید کرد: "سادگی و صمیمیت کارهای تبریزی را دوست داشتم و از همه مهمتر تبریزی کارگردانی است که در برقراری ارتباط با او راحتم و به سینمایش نیز علاقه خاصی دارم."

این فیلمساز متذکر شد: "این مجموعه که مشغول ساخت آن هستیم در دو بخش "یک فیلم، یک تجربه" و بخش دیگر در مورد فعالیت و زندگی فیلمسازان و تاکید بر شیوه فیلمسازی شان است. در قسمت دوم که به خود فیلمساز اختصاص دارد، در واقع سیر تحول تبریزی در سینمای ایران را از اولین ساخته اش تا به حال و جایگاهش را در مقطع فعلی به تصویر کشیده ام."

در حال حاضر نسخه "یک فیلم، یک تجربه" آماده و زمان آن حدود 43 دقیقه است و فیلم زندگی تبریزی نیز در مرحله تدوین قرار دارد. عوامل تولید این دو فیلم عبارتند از کارگردان، نویسنده، تدوینگر و تصویربردار: سعید پوراسماعیلی، دستیار کارگردان: راضیه خشنود، تصویربردار دوم و مدیر تولید: سعید صمدی، صدابردار: محمدرضا یوسفی، تهیه کننده: رضا میرکریمی.


لینک:

فیلم مارمولك

فرش باد

«یك تكه نان» كمال تبریزی

« مارمولك» كمال تبریزی

كمال تبریزی و استاد شهریار

كمال تبریزی، یكی از پنج كارگردان جهان

كمال تبریزی و گل آقا

مستند «صندلی سبز» كمال تبریزی

"یك تكه نان" كمال تبریزی