تبیان، دستیار زندگی
رئیس کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل، خشکسالی و قحطی در سومالی را بدترین فاجعه انسانی جهان خواند و خواستار کمک فوری جامعه جهانی به ساکنان مناطق بحران زده شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خشکسالی سومالی بدترین فاجعه انسانی جهان


رئیس کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل، خشکسالی و قحطی در سومالی را "بدترین فاجعه انسانی" جهان خواند و خواستار کمک فوری جامعه جهانی به ساکنان مناطق بحران زده شد.


سومالی

سرویس بین الملل ایرانیار، آنتونیو گوترس رئیس کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد که به کنیا سفر کرده است پس از بازدید از اردوگاه "داداب" کنیا که پناهندگان متاثر از خشکسالی سومالی را در خود جای داده است، وضعیت به بار آمده از قطحی در این کشور را به عنوان "بدترین فاجعه انسانی" در جهان توصیف کرد.

گوترس خواستار حمایت گسترده جامعه جهانی  از 380 هزار نفر قحطی زده ای شد که تخمین زده می شود در ماه‌های اخیر از سومالی راهی کشور کنیا شدند و در این اردوگاه سکنی گزیده اند.

آنتونیو گوترس گفت:"من شکی ندارم در جهان امروز مورد سومالی بدترین فاجعه انسانی است و من هیچ زمان اردوگاهی که پناهندگان آن چنین وضعیت نا امید کننده ای داشته باشند را ندیده ام. من مادری را دیدم که 3 فرزند خود را در راه رسیدن به اینجا از دست داده بود". وی افزود:"این کمپ ، کمپ فقیر ترین فقیرها و آسیب پذیرترین آسیب پذیرهاست."

من شکی ندارم در جهان امروز مورد سومالی بدترین فاجعه انسانی است و من هیچ زمان اردوگاهی که پناهندگان آن چنین وضعیت نا امید کننده ای داشته باشند را ندیده ام. من مادری را دیدم که 3 فرزند خود را در راه رسیدن به اینجا از دست داده بود". وی افزود:"این کمپ ، کمپ فقیر ترین فقیرها و آسیب پذیرترین آسیب پذیرهاست."

به گزارش کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل، روزانه 2000 سومالیایی  با عبور از مرز خود را به اتیوپی می‌رسانند. بر پایه ارزیابی به عمل آمده توسط برنامه جهانی غذای سازمان ملل ، نزدیک به 10میلیون نفر در آفریقا نیاز به کمک فوری دارند و 2 میلیون کودک نیز از سوء تغذیه رنج می برند.

به گفته الجزیره، رئیس کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل روز پنج شنبه به اردوگاه پناهندگان سومالی در اتیوپی می رود.

بخش سیاست تبیان


منبع:ایرانیار