تبیان، دستیار زندگی
سریال «روزگار قریب» كیانوش عیاری همچنان روزهای دوشنبه از شبكه دو سیما پخش می‌شود، تا به روی آنتن رفتن این مجموعه تلویزیونی در روزهای شنبه در حد یك خبر باقی بماند ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شنبه‌ها در حد خبر باقی ماند!

كیانوش عیاری

«روزگار قریب» همچنان دوشنبه‌ها پخش می‌شود

سریال «روزگار قریب» كیانوش عیاری همچنان روزهای دوشنبه از شبكه دو سیما پخش می‌شود، تا به روی آنتن رفتن این مجموعه تلویزیونی در روزهای شنبه در حد یك خبر باقی بماند.

سریال «روزگار قریب» عیاری كه در ایام نوروز جای خود را به مجموعه‌ نوروزی شبكه سه سیما داده بود، حدود دو هفته به روی آنتن نرفت، تا دوشنبه 26 فروردین ماه شاهد پخش قسمت جدید آن پس از چهارده روز تعطیلی باشیم؛ همچنین قسمت چهاردهم این سریال در حالی به روی آنتن شبكه سه سیما رفت كه با زیرنویسی مبنی بر این كه «از این پس سریال روزگار قریب شنبه‌ شب‌ها پخش می‌شود»، همراه بود.

اعلام این خبر كه با مخالفت‌های گروه سازنده «روزگار قریب» از جمله خود عیاری همراه بود، سرانجام مسوولان شبكه سه سیما را بر آن داشت تا به پخش این سریال در روزهای دوشنبه ادامه داده و سریال جدید «سایه‌ای در تاریكی» را شنبه شب‌ها به روی آنتن ببرند.

بر این اساس تنها پس از گذشت سه روز از اعلام خبر پخش «روزگار قریب» در روزهای شنبه، اصلاح این خبر توسط شبكه سه سیما و اعلام خبر پخش ساخته عیاری درهمان روزهای دوشنبه را از طریق زیرنویس شاهد بودیم.

به گزارش ایسنا، سریال «روزگار قریب» از اواسط آذر ماه 86 از شبكه سه سیما به روی آنتن رفت و تاكنون دو بار پخش آن لغو شده است كه علت این مساله دیر رسیدن نوار و نداشتن فرصت كافی برای بازبینی توسط پخش شبكه سه سیما اعلام شد. این سریال كه در این مدت با حذفیاتی در پخش نیز همراه بوده‌است، همانند ساخت آن كه 5 سال به طول انجامید با وسواس كیانوش عیاری در تدوین مواجه است.

با این حال كیانوش عیاری پیش از پخش «روزگار قریب» به خبرنگار ایسنا گفته بود كه ترجیح می‌دهد پیش از اتمام كامل مراحل فنی «روزگار قریب»، این سریال روی آنتن برود.

این سریال پنج مقطع تاریخی مختلف از دوران طفولیت تا فوت دكتر قریب (بنیان‌گذار پزشكی نوین كودكان در ایران) را در فاصله سال‌های 1295 تا 1353 به تصویر می‌كشد و پنج بازیگر، نقش این شخصیت را در مقاطع مختلف بازی می‌كنند كه مهدی و ناصر هاشمی، كهنسالی و میانسالی دكتر قریب را بازی می‌كنند.

از دیگر بازیگران این سریال به رضا كیانیان، مهران رجبی، حمید جبلی، حسن میهمانی و فرحناز منافی ظاهر و زنده یاد حسین پناهی می‌توان اشاره كرد.