تبیان، دستیار زندگی
هفتمین كنگره بین المللی زیست شناسی و فناوری سلول های بنیادی به میزبانی پژوهشگاه «رویان»، ۱۶ تا ۱۸ شهریور ماه سال جاری در سالن همایش های رازی دانشگاه علوم پزشكی تهران برگزار می شود. ....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

كنگره بین المللی زیست شناسی و فناوری سلول های بنیادی

زیست شناسی و سلول های بنیادی

هفتمین كنگره بین المللی زیست شناسی و فناوری سلول های بنیادی به میزبانی پژوهشگاه «رویان»، ۱۶ تا ۱۸ شهریور ماه سال جاری 1390 در سالن همایش های رازی دانشگاه علوم پزشكی تهران برگزار می شود.

دكتر محمدرضا باغبان اسلامی نژاد، عضو هیات علمی پژوهشگاه «رویان» و دبیر این كنگره در گفت وگو با خبرنگار «علمی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اعلام دعوت از محققان و دانشمندان برجسته ای از ایران و چند كشور خارجی برای حضور و سخنرانی در كنگره، اظهار كرد: پلاستی سیتی سلول های بنیادی، تست پیوند با واسطه سلول های بنیادی، ژن درمانی با واسطه سلول های بنیادی، پروفایل ژنی سلول های بنیادی، سلول های بنیادی سرطانی، مشخصات سلول های بنیادی خاص بافتی، زیست شناسی سلول های بنیادی جنینی، تمایز كنترل شده سلول های بنیادی جنینی، تمایز كنترل شده سلول های بنیادی بزرگسال، مهندسی بافت و نانوی سلول های بنیادی و اخلاق زیستی در تحقیقات سلول های بنیادی از محورهای این كنگره بین المللی است كه شركت كنندگان داخلی و خارجی به ارائه مقالات خود در این زمینه ها می پردازند.

وی درباره مقالات ارائه شده به كنگره تصریح كرد: تا كنون حدود ۱۶۱ چكیده مقاله به دبیرخانه كنگره ارسال شده كه از این میان ۱۶ مقاله برای سخنرانی و ۱۱۵ مقاله به صورت پوستر انتخاب و ارائه می شوند.

به گفته ی باغبان اسلامی نژاد، حدود ۱۵ سخنران مدعو از كشورهای آمریكا، انگلستان، استرالیا، آلمان، ژاپن، ایتالیا، آفریقای جنوبی، برزیل، سوئد و بلژیك به این كنگره دعوت شده اند.

دبیر هفتمین كنگره بین المللی زیست شناسی و فناوری سلول های بنیادی در پایان گفت: شركت در این كنگره برای فوق تخصص های جراحی پلاستیك، قلب، سینه، گوارش، هماتولوژی و آنكولوژی، متخصصین اطفال و ارتوپدی، جراحان عمومی، مغز و اعصاب، چشم، گوش و حلق و بینی، متخصصین بیماری های داخلی، آسیب شناسی، پوست، دكتری حرفه ای علوم آزمایشگاهی، اپیدمیولوژی، بیوشیمی بالینی، ایمونولوژی، ژنتیك انسانی، فرآورده های بیولوژیك، علوم تشریحی، هماتولوژی، بافت شناسی، فیزیولوژی، داروسازی و پزشكان عمومی، ۱۷ امتیاز بازآموزی و همچنین برای كلیه دانشجویان مقاطع دكتری به غیر از گرایش های ذكر شده، كارشناسان ارشد و كارشناسان پرستاری، ۱۲ امتیاز بازآموزی دارد.

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان، منبع: خبرگزارى ایسنا (www.isna.ir)

تنظیم: نسرین صادقی