تبیان، دستیار زندگی
این رفتارشناس و کارشناس علوم رفتاری گفت: زندگی زناشویی که بر اساس انتخاب در سایت‌های ازدواج یا موسسات همسریابی مشابه انجام گرفته در ۹۴ درصد موارد منجر به طلاق گردیده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دادگاه‌ها  پررونق تر از گذشته


دکتر مجید ابهری گفت: ازدواج هایی که بر اساس انتخاب در سایت‌های ازدواج یا موسسات همسریابی مشابه انجام می گیرد در ۹۴ درصد موارد منجر به طلاق گردیده است.


طلاق-دادگاه

دکتر مجید ابهری در گفت‌وگو با جهان، اظهار داشت: در ۵ سال گذشته طلاق ۳۷ درصد رشد داشته و بیشترین آنها مربوط به زوجین کمتر از ۳۰ سال و زندگی‌های کمتر از ۵ سال است.

وی افزود: آمار طلاق در تهران رشد اعلام شده از سوی ثبت اسناد را دارد یعنی طبق آخرین آمار ۴۷۱۱ طلاق در مقابل ۱۴۰۸۴ مورد ازدواج بوده یعنی در مقابل هر ۳ ازدواج یک طلاق به ثبت رسیده است.

این استاد دانشگاه ضمن بیان این نکته که افزایش آمار طلاق در تهران به اندازه ۵ درصد نسبت به سال گذشته، مقام اول را به این شهر داده و سپس قم که از هر ۴ ازدواج یکی به طلاق منجر شده است مقام دوم را دارد، تصریح کرد: در تهران بیشترین رشد طلاق در شمال شهر با ۷۰ درصد افزایش یعنی ۷ برابر گزارش شده است.

ابهری ادامه داد: ۹۰ درصد از زوجینی که در کمتر از ۵ سال زندگی تصمیم به طلاق گرفته‌اند دچار مشکلاتی مانند بیکاری، گرانی مسکن، اعتیاد، ضعف شناخت قبل از ازدواج بوده‌اند اما ازدواج‌های نسنجیده و بر اساس ملاک‌های مادی و ظاهری بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است.

در ۵ سال گذشته طلاق ۳۷ درصد رشد داشته و بیشترین آنها مربوط به زوجین کمتر از ۳۰ سال و زندگی‌های کمتر از ۵ سال است.

وی تصریح کرد: متاسفانه در بین ازدواج‌های پستی آمار ۹۵ درصد طلاق زنگ خطری برای خانواده‌هاست.

این رفتارشناس و آسیب شناس اجتماعی گفت: زندگی زناشویی که بر اساس انتخاب در سایت‌های ازدواج یا موسسات همسریابی مشابه انجام گرفته در ۹۴ درصد موارد منجر به طلاق گردیده است.

دکتر ابهری افزود: ۹۵ درصد از ازدواج‌هایی که با نظر والدین یا راهنمایی و مشاوره افراد مجرب انجام گرفته است به بیش از ۵ یا ۱۰ سال دوام یافته و همین دلیل روشنی است بر موفقیت این گونه انتخاب‌ها و ازدواج‌ها.

بخش اجتماعی تبیان


منبع:جهان نیوز