تبیان، دستیار زندگی
خبرگزاری فارس:«احمدمیرعلایی»، تهیه كننده سینما گفت: بحث سینمای دفاع مقدس به شعار تبدیل شده است. تا كی قرار است با شعار پیش برویم؟ما برای سینمای دفاع مقدس هیچ كاری نكردیم همان طور كه برای نماز و حجاب كاری نكردیم. «میرعلایی» ت...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سینمای دفاع مقدس شعار است

خبرگزاری فارس:«احمدمیرعلایی»، تهیه كننده سینما گفت: بحث سینمای دفاع مقدس به شعار تبدیل شده است. تا كی قرار است با شعار پیش برویم؟ما برای سینمای دفاع مقدس هیچ كاری نكردیم همان طور كه برای نماز و حجاب كاری نكردیم.

«میرعلایی» تهیه‌كننده سینما درباره سینمای دفاع مقدس به خبرنگار فارس گفت:ما نیازی مبرم به بازنگری و رویكرد دوباره به دفاع مقدس داریم.ما در آن دوران ثابت كردیم كه جنگ طلب نیستیم.اما حالا چرا برای جوان امروزی كه جنگ را ندیده،واژه جنگ باید تداعی كننده پوتین و اسلحه باشد؟وظیفه ما در قبال فرهنگ دفاع مقدس چیست؟چرا مسئولین یك دانشگاه در این كشور نمی‌پذیرند كه من تهیه‌كننده برای فیلم ارزشی خود ماكت قبر شهید گمنام را در محوطه دانشگاهش بگذارم؟با جنگ طوری برخورد كرده‌ایم كه گویی فقط جنگ و خونریزی است.با این اوصاف باید هم به ما بگویند سینمای دفاع مقدس سینمای فاخری نیست و نمی ‌فروشد! وی در خصوص عدم فروش فیلم‌های سینمای دفاع مقدس گفت:ما از كدام مسئله فرهنگی و اخلاقی مورد نیازمان در این كشور پول درمی‌‌آوریم؟ پس فرهنگ سازی چه می‌شود؟آیا اساسا تمام آثاری كه در سراسر دنیا راجع به مقدسات و ارزش‌های فرهنگی ساخته می‌شود با دیدگاه منفعت طلبانه و اقتصادی به آن نگریسته می‌شود؟ آیا در این كشور همه چیز با پول درآوردن درست می‌شود؟هرگز چنین نیست و باید تحقیق نمود كه این حجم مشكلات را چه كسی باعث شده است؟ متاسفانه مسئولین فرهنگی نتوانستند خط‌ مشی انقلاب را تحكیم كنند.

«میرعلایی» متذكر شد: مسئولین فرهنگی ما سرجایشان قرار نگرفته‌اند و آن عده هم كه در جایگاه خود هستند از ظن خود یار فرهنگ ما هستند.فرهنگ ما فرهنگ قرآنی است اما هر كس از جایگاه سیاسی، سلیقه‌ای و اجتماعی خودش برایمان فرهنگ ترسیم می‌كند.به یقین آخرتی هست و همه ما باید جواب این بی‌توجهی‌ها را بدهیم.حتما با برخوردی كه ما با دفاع مقدس كرده‌ایم تاریخ این مملكت ما را مورد سؤال قرار خواهد داد.

وی به معضلات ساخت فیلم دفاع مقدس اشاره كرد و افزود: وقتی می‌خواهیم فیلم دفاع مقدس بسازیم برای گرفتن فشنگ‌ باید التماس كنیم. بعد از 25 سال فعالیت در عرصه سینمای دفاع مقدس باید فیلمنامه‌ فیلم من خوانده شود تا تصمیم بگیرند كه به من چند فشنگ بدهند .

وی در پایان گفت :اگر مسئولین فرهنگی به این نتیجه برسند سینمای دفاع مقدس پاسخ همه مشكلات را خواهد داد همه چیز حل خواهد شد .