تبیان، دستیار زندگی
اقدامات زیادی وجود دارد كه می تواند به رابطه شما و همسرتان دوام و قوام بخشد و زندگی تان را از همان استحكام و عشق روزهای اول ازدواج برخوردار نماید؛ یکی از این اقدامات زمزمه های قبل از خواب است که در اصطلاح به آن ....
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زمزمه های بالشتكی


اقدامات زیادی وجود دارد كه می تواند به رابطه شما و همسرتان دوام و قوام بخشد و زندگی تان را از همان استحكام و عشق روزهای اول ازدواج برخوردار نماید؛ یکی از این اقدامات زمزمه های قبل از خواب است که در اصطلاح به آن ....

زمزمه های بالشتكی

شاید اگر از قدمت یک زندگی زناشویی صد سال هم بگذرد اما باز هم زن و شوهر نیازمند داشتن یک حریم خصوصی در روابط شان هستند. حریمی که هیچکس حتی فرزندان و نزدیکترین افراد هم حق سرک کشیدن از آن را نداشته باشند اما حتما بهتر از ما می دانید که هر چه از زندگی مشترک می گذرد از یک طرف خود زن و شوهر کمتر به حریم خصوصی داشتن با یکدیگر توجه می کنند و هم اطرافیان چندان ملاحظه این مساله را نمی کنند ضمن اینکه خواه ناخواه با گذشت چند سال از زندگی مشترک، فرزند دار شدن زوجین و از طرف دیگر بزرگ و بزرگتر شدن فرزندان امکان داشتن این حریمهای خصوصی کمتر و کمتر می شود و شاید همین مساله از صمیمیت و نزدیکی هر چه بیشتر زن و مرد به مرور زمان بکاهد و باعث ایجاد یک خلا و گسل عاطفی میان زوجین پس از چند سال گردد. اما در صورتی که به صمیمیت در زندگی زناشویی تان اهمیت می دهید لازم است که برای ایجاد و افزایش آن هم تلاش کنید و صد البته چیزهای زیادی وجود دارد كه می تواند به رابطه شما و همسرتان دوام و قوام بخشد و زندگی تان را از همان استحكام و عشق روزهای اول ازدواج برخوردار نماید.

در این مقاله قصد داریم یكی از این ابزارها را به شما معرفی كنیم.

صحبتها و زمزمه های قبل از خواب

منظور از صحبتهای بالشتكی صحبتهای پیوسته ای است كه معمولا قبل از خواب در یك فضای خصوصی میان زوجین رد و بدل می شود. این صحبتها اهمیت بسزایی در حفظ روابط زناشویی دارد.

محیط و فضای امن و آرام

برای حفظ و نگهداری رابطه تان لازم است گفتگوی محرمانه و صمیمی و در عین حال خصوصی بین شما و همسرتان برقرار شود. این اتفاق محقق نخواهد شد مگر آنكه بتوانید فضایی امن و آرام كه فرزندان نتوانند آن را مخدوش كنند فراهم نمایید. صحبتهای بالشتكی در یك فضای خصوصی كه اغلب اتاق خواب و به وی‍ژه تخت خواب است انجام می ‍‍پذیرد. چنانچه زوجین هر دو آرامش لازم را داشته باشند و خود را برای گفتن و شنیدن آماده كرده باشند قادر خواهند بود فضای امن مورد نظر را به وجود آورند. منظور از فضای امن جایی است كه شما و همسرتان می توانید به راحتی از هم انتقاد كنید و این انتقاد پذیری پایه و اساس یك ازدواج پایدار است.

اهمیت صحبتهای بالشتكی در این است كه این زمان تنها زمانی است كه شما در طول روز واقعا می توانید تمام حواستان را معطوف به همسرتان کنید. اگر می خواهید همسرتان نیز برای شما همین كار را انجام دهد لازم است پیشقدم شوید و او را از این توجه محروم نكنید

تمركز

صحبتهای بالشتكی در حقیقت زمان اختصاصی است كه به طور كامل و صد در صد با همسرتان سپری می كنید. در طول روز چیزهای زیادی برای عنوان كردن در ذهن شما وجود دارد كه می توانند موضوع گفتگوی شما روی میزشام باشند و حتی ممكن است بدون آنكه به نتیجه یكسانی برسید و در حالی كه نتوانسته اید رضایت همسرتان را در این موضوع جلب كنید میز شام را ترك كند. وقتی که خستگی شما برطرف شد و  شب هنگام به آرامش رسیدید بهترین زمانی است كه می توانید شما و همسرتان از مسایل روز مره غافل شده و تمام توجه تان معطوف همسرتان خواهد شد. اهمیت صحبتهای بالشتكی در این است كه این زمان تنها زمانی است كه شما در طول روز واقعا می توانید تمام حواستان را معطوف به همسرتان کنید. اگر می خواهید همسرتان نیز برای شما همین كار را انجام دهد لازم است پیشقدم شوید و او را از این توجه محروم نكنید.

به رای گذاشتن موضوع ها

زمزمه های بالشتكی

از دیگر وی‍ژگی های مهم صحبتهای بالشتكی برای استحكام بخشیدن به ازدواج این است كه این صحبتها شاید تنها فرصت مناسب برای به رای گذاشتن موضوعات و مشكلات زناشویی باشند. وقتی كه همسرتان به آمادگی لازم برای شنیدن موضوعی كه می خواهید به او بگویید رسید موضوع را مطرح كنید. به خاطر داشته باشید كه شما تنها یك طرف موضوع هستید و چنانچه همسرتان با شما مشكلاتی دارد با بیان دلایل و التزام خود برای تغییر شرایط حاضر اقدام كنید. صحبتهای بالشتكی زمان مخصوص برای بیان و ابراز عصبانیتها، احساسات و هیجانات است كه چرا همسر شما به قولش وفا نكرده و یا فلان مشكل در  زندگی تان حل نشده باقی مانده است. شما می توانید مشكلاتتان را در یك فضای امن مطرح كنید و اطمینان داشته باشید كه قادر به حل مشكلاتتان خواهید بود ( حتی اگر آن مشكلات امشب حل نشده باقی بماند).

بحث و گفتگو

پایه و اساس برقراری یك رابطه پایدار در ازدواج شریك بودن در آرزوها، خواسته ها، نگرانی ها و خشم هاست. چون صحبت های بالشتكی در یك فضای امن و کاملا خصوصی اتفاق می افتد بهترین زمان برای شریك شدن در موضوعات است؛ لذا می توانید همدیگر را در زندگی و تصورات خود مشاركت دهید و ارتباطی هیجانی و عاطفی میان خود بنا كنید تا قادر به بنا كردن زندگی مشترك  با هم باشید. لذا صحبتهای بالشتکی این فرصت را به شما می دهد.

هر قدر شما نسبت به احساسات، آرزوها، مشکلات و نگرانی هایی که با همسرتان مطرح می کنید بازتر و آگاه تر مواجه شوید به همان مقدار ارتباطات شما طولانی تر خواهند شد

ارتباط

از دیگر جنبه های حایز اهمیت این صحبتها، جنبه ارتباطی آن است. عامل اصلی زنده نگهداشتن عشق در یک ازدواج ارتباط مستمر با یکدیگر است. هر قدر شما نسبت به احساسات، آرزوها، مشکلات و نگرانی هایی که با همسرتان مطرح می کنید بازتر و آگاه تر مواجه شوید به همان مقدار ارتباطات شما طولانی تر خواهند شد. این ارتباط و اتصال به همسرتان را می توانید از طریق صحبتهای بالشتکی فراهم کنید.

مریم عطاریان

بخش خانواده ایرانی تبیان


مقالات مرتبط :

رنجیده ام اما هنوز دوستت دارم

ازدواج تان را تضمین می کنیم

فضای عاشقانه در شب الف

چگونه به تفاهم برسیم

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.