تبیان، دستیار زندگی
آیت‌الله مكارم‌شیرازی با صدور پیامی از ساخت سریال توهین‌آمیز كه با هدف ایجاد نفاق و تفرقه در میان مذاهب تولید شده است، به شدت انتقاد كرد .
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تحریم  سریالی توسط یک مرجع

آیت الله مکارم شیرازی
آیت‌الله مكارم‌شیرازی با صدور پیامی از ساخت سریال توهین‌آمیز كه با هدف ایجاد نفاق و تفرقه در میان مذاهب تولید شده است، به شدت انتقاد كرد .

با نهایت تأسف جمعى از مسئولین كویتى با همكارى بعضى از شاهزادگان سعودى و احتمالا یك رشته عوامل غربى ضد اسلام دست به دست هم داده و سریالى بسیار توهین‌آمیز و نفاق‌انگیز ساخته و در كشورهاى مختلف اسلامى به نمایش گذارده‌اند كه ثمره‌اى جز ایجاد نفاق در میان مذاهب اسلامى و اهانت به مقدسات نداشته و ندارد و بارها به آنها تذكر داده شده، ولى همچنان به كار خود ادامه مى‌دهند.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: این سریال از یك سو چهره امامین همامین امام حسن مجتبى(ع) و امام حسین سیدالشهدا(ع) را به وسیله دو نفر بازیگر معلوم‌الحال به نمایش گذارده‌اند كه این توهینى است عظیم و نابخشودنى نسبت به عترت پیغمبر اكرم(ص) كه حتى فقهاى بزرگ الازهر كه حرف اول را در جامعه اهل سنت مى‌زنند آن را مؤكدآ تحریم كرده و دستور دادند جلو آن گرفته شود، اما فتنه‌گران بى‌اعتنا به این مسائل به كار خود ادامه مى‌دهند.

در این پیام افزوده شده است: از سوى دیگر سعى كرده‌اند با تحریف آشكار تاریخ اسلام یك فرد موهوم و خیالى به نام عبدالله بن سبأ درست كرده و همه گناهان را به گردن او انداخته و بنى‌امیه را از آن همه جنایات تبرئه كرده و افسانه‌هاى دروغینى از این طریق درباره شیعه درست كنند و كسى را كه شمشیر به روى امام وقت خود كشید و ده‌ها هزار نفر را به كشتن داد و اصرار بر لعن امیرمؤمنان(ع) بر فراز منابر داشت و این سنت زشت 70 سال ادامه یافت.

آرى چنین شخصى را بیگناه معرفى كنند و به عذر واهى مجتهد بودن متوسل شوند. مگر با اجتهاد مى‌توان شب را روز و روز را شب كرد و ده‌ها هزار نفر را به كشتن داد.

در این پیام تصریح شده است: از سوى سوم اهانت بزرگ دیگرى به امام حسن مجتبى روا داشته و صلح او را نشانه عدم توانایى بر اداره حكومت بدانند و از این طریق ضربه دیگرى بر عترت پیامبر اسلام(ص) بزنند.

كسانى كه بار این گناهان بزرگ را بر دوش مى‌كشند بدانند علاوه بر ایجاد فتنه مذهبى در جهان اسلام كه خواسته قطعى دولت‌هاى جنایتكار غربى و صهیونیست‌هاست، دشمنى و نفرت صدها میلیون شیعه جهان و محبان اهل‌بیت را در سراسر دنیا براى خود مى‌خرند و

 

آن دسته از مسئولین كشورهاى اسلامى كه به این موضوع دامن مى‌زنند باید درباره روزى فكر كنند كه آنها را مانند فرعون مصر در قفس آهنین به پاى میز محاكمه خواهند آورد.


منبع : خبرگزاری فارس از قم،

تهیه و تنظیم : گروه حوزه علمیه تبیان