تبیان، دستیار زندگی
افراد مسنی که مواد غذایی سرشار از ویتامین‌های A و E مصرف می‌کنند کمتر از دیگران در معرض ابتلا به مشکلات شنوایی قرار می‌گیرند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ویتامین‌های A و E از قدرت شنوایی ما حفاظت می‌کنند


افراد مسنی که مواد غذایی سرشار از ویتامین‌های A  و E مصرف می‌کنند کمتر از دیگران در معرض ابتلا به مشکلات شنوایی قرار می‌گیرند.


پیر گوشی، کم شنوایی

مطمئناً پیش از این در خصوص خواص بی‌شمار آنتی اکسیدان‌ها زیاد شنیده‌اید. این مواد مغذی از سیستم قلبی عروقی حفاظت کرده، از ابتلا به برخی از سرطان‌ها و همچنین پیری پوست پیشگیری می‌کنند و خواص دیگری نیز دارند که نمی‌توان در این مطلب کوتاه به آن‌ها اشاره کرد.

اخیراً محققان دانشگاه سیدنی استرالیا به این نتیجه رسیده‌اند که بعضی از این آنتی‌اکسیدان‌ها به ویژه ویتامین‌های A و E احتمال ابتلا به زوال قدرت شنوایی (که در نتیجه‌ی کهولت سن بروز می‌کند) را کاهش می‌دهند.

محققان برای پی بردن به ارتباط بین قدرت شنوایی و تأثیر آنتی‌اکسیدان‌ها بر آن، 2956 زن و مرد بالای 50 سال را به مدت پنج سال تحت نظر گرفتند.

افراد شرکت کننده در این پژوهش اطلاعاتی را در خصوص رژیم غذایی خود در اختیار این محققان قرار می‌دادند و محققان نیز قدرت شنوایی آن‌ها را بررسی می‌کردند.

پس از اتمام مطالعات و بررسی‌های انجام شده، محققان به این نتیجه رسیدند افرادی که به میزان قابل توجهی ویتامین A و E مصرف کرده‌اند کمتر به زوال قدرت شنوایی مربوط به کهولت سن مبتلا شده‌اند.

اخیراً محققان دانشگاه سیدنی استرالیا به این نتیجه رسیده‌اند که بعضی از این آنتی‌اکسیدان‌ها به ویژه ویتامین‌های A و E احتمال ابتلا به زوال قدرت شنوایی (که در نتیجه‌ی کهولت سن بروز می‌کند) را کاهش می‌دهند

در واقع اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم افرادی که ویتامین A ی زیادی مصرف کرده‌اند به میزان 47 درصد و افرادی که ویتامین E زیادی جذب کرده‌اند 14 درصد کمتر به مشکلات شنوایی مبتلا شده‌اند.

مترجم: فاطمه مهدی پور

بخش تغذیه و آشپزی تبیان


منبع:lanutrition

مطالب مرتبط:

سیگار و چاقی = کاهش شنوایی

غذاهای مفید و مضر برای گوش

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.