آخرین پیام بی سیم چی قبل از شهادت
برگرفته از سخنان استاد رحیم پور ازغدى آنها چگونه مىتوانند كلام آن بىسیم چى را در آخرین لحضات زندگیش بفهمند، وقتى پشت بىسیم گفت: عراقىها خاكریز را گرفتهاند، تیر خلاصى مىزنند، باید موج بى سیم را تغییر بدهم.
امروز آن فرهنگى كه در زیر سایه آموزههاى حضرت امام (ره) در ایران متولد شد، عالم را فرا گرفته است. در هیاهوى جنگ چه كسى تصور مىكرد روزى این فرهنگ به كوچه پس كوچههاى غزه و بیت المقدس راه یافته و به بوسنى، شمال آفریقا و جنگلهاى فلیپین نفوذ كند. بدرقهى مادران داغ دیده و همسران بیوه در سكوت تاریخ، امروز عالم را متحول كرده است. در جنوب لبنان قاعده شكست ناپذیرى اسراییل شكسته شده است.
جاى تامل دارد كه چرا حزب الله توانست كارى را انجام دهد كه تمام كشورهاى عربى و قطع نامههاى بین المللى نتوانستند انجام دهند؟ زیرا حزبالله تمام قاعدهها را نادیده گرفت و جنگى غیر متعارف را در مقابل دشمن تا بندندان مسلح صهیونیستى به راه انداخت، مانند آنچه كه بسیجىهاى ایران در مقابل ماشین جنگى حمایت شده عراق انجام دادند. همین تفكر در انتفاضه بیت المقدس نیز جریان یافته و دشمن را به درماندگىانداخته است.
نشانههاى این استیصال را مىتوان در هلىكوپترهاى آپاچى دید و در تانكهایىكه نوجوانان سیزده ساله را هدف تیر مستقیم قرار مىدهند، استیصال در مقابل اراده ایمانى ملتى كه به جهاد پرداخته است.
موشهدایان از رهبران صهیونیستها در پى وقوع انقلاب این گونه گفت: «زلزلهاى تاریخى سیاسى اتفاق افتاده است كه شدت آن را با درجات ریشتر نمىتوان اندازه گرفت» و آنچه اكنون در فلسطین اتفاق مىافتد، انعكاس آن زلزله است.
همزمان با عملیات والفجر 8، رادیو آمریكا اعلام كرد كه آنچه در ایران اتفاق افتاد (عبور از اروند) و فتح فاو در آن در آن سوى آب، در كل تاریخ جنگهاى كلاسیك دنیا بىنظیر است، باید بررسى شود كه این مردان قورباغهاى در كجا آموزش دیدهاند، این همه نظم و دقت در عملیات و تامین آتش، جنگ در نخلستان و مقاومت سه روزه زیر بمباران شیمیایى چگونه ایجاد شده است؟ در حالى كه مردان قورباغهاى، جز عدهاى طلبه و دانشجو، نانوا و كشاورز و... نبودند كه پس از چهل پنجاه روز آموزش نظامى لباس غواصى پوشیدند و با آمادگى براىشهادت به آب زدند.
همزمان با عملیات والفجر 8، رادیو آمریكا اعلام كرد كه آنچه در ایران اتفاق افتاد (عبور از اروند) و فتح فاو در آن در آن سوى آب، در كل تاریخ جنگهاى كلاسیك دنیا بىنظیر است، باید بررسى شود كه این مردان قورباغهاى در كجا آموزش دیدهاند، این همه نظم و دقت در عملیات و تامین آتش، جنگ در نخلستان و مقاومت سه روزه زیر بمباران شیمیایى چگونه ایجاد شده است؟
اینان عاجزند از درك جنگى كه كلاسیك است، ولى ماهیتش پارتیزانى است و نیرویى غیر حرفهاى در عرصه نبرد مىجنگد. اگر كسى جامعه شناسى جنگ 8 ساله را مطالعه كند، خواهد دید كه در گردانها و واحدهاى نظامى ما كسانى در یك جا گرد آمدند كه با هیچ تز و تعریف جامعه شناختى نمىتوان آنها را به دور هم جمع كرد. اینان عاجزند از درك جنگى كه رزمندگان آن از مرگ نمىهراسند و مفهوم شكست و پیروزى در آن تغییر كرده است، زیرا كه هیچ یك از غرایز حیوانى انگیزه این نوع جنگیدن نیست.
وقتى بعد از 72 ساعت عملیات زیر آتش سنگین دشمن، فاو فتح مىشود، امام پیغام مىدهد فاو را خدا آزاد كرد، مغرور نشوید، شما كارهاى نبودید و آنگاه كه (18 ماه بعد) سقوط مىكند، پیغام مىرسد ناراحت نباشید، ما براى زمین و خاك و دریا نمىجنگیم ما براى رسالتىالهى و انسانى مىجنگیم... یا بعد از عملیات بدر بعد از آن همه رنج و سختى و در نهایت عقب نشینى، امام فرمودند شما مامور نبودید كه پیروز شوید، بلكه شما مامور اداى به تكلیفتان بودید.
آنها چگونه مىتوانند كلام آن بىسیم چى را در آخرین لحضات زندگیش بفهمند، وقتى پشت بىسیم گفت: عراقىها خاكریز را گرفتهاند، تیر خلاصى مىزنند، باید موج بى سیم را تغییر بدهم، ولى سلام ما را به امام برسانید، بگویید از ما راضى باشد، هر كارى از دستمان برمىآمد كردیم...
جز در قاموس پارتیزانهاى شهر عشق چگونه مىتوان فهمید كه او از چه چیز شرمنده است؟...
بخش فرهنگ پایداری تبیان
منبع : پایگاه خبری انصار حزب الله