تبیان، دستیار زندگی
معرفی مختصر کتاب‌های «شناخت قرآن؛ پژوهشی در پرتو مکتب عرفانی»، «سفر به چشمه نماز (راه‌هایی برای ایجاد حضور قلب و لذت بردن از نماز)» و «جاهلیت مدرن
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پژوهشی در پرتو مکتب عرفانی


معرفی مختصر کتاب‌های «شناخت قرآن؛ پژوهشی در پرتو مکتب عرفانی»، «سفر به چشمه نماز (راه‌هایی برای ایجاد حضور قلب و لذت بردن از نماز)» و «جاهلیت مدرن».


پژوهشی در پرتو مکتب عرفانی

«شناخت قرآن؛ پژوهشی در پرتو مکتب عرفانی»

نویسنده: جواد علی کسّار

مترجم: محمدعلی سلطانی

نشر عروج

668 صفحه

قیمت: 12000 تومان

«شناخت قرآن؛ پژوهشی در پرتو مکتب عرفانی» نخستین کتاب از مجموعه 12 جلدی امام خمینی، انقلاب و روش است که به میراث قرآنی امام خمینی می‌پردازد و چارچوبی عالمانه برای قرائت ژرف و روزآمد او از قرآن ایجاد می‌کند؛ قرائتی که در میان رویکردهای اصلی و گوناگون موجود در این زمینه هماهنگی برقرار کرده است.

علم قرآن و اصول تفسیر، امام و تعلّق خاطر صدرایی، نقل قول‌ها و نمونه‌های تفسیری و امام و قرآن از بخش‌های 4 گانه کتابی است که جواد علی کسّار آن را نوشته است. او در این اثر پژوهشی مدعی است که حضرت امام در بحث‌های قرآنی از روش ابن عربی و صدرالدین شیرازی بسیار بهره برده و متأثر از روش آنان است.

پژوهشی در پرتو مکتب عرفانی

«سفر به چشمه نماز (راه‌هایی برای ایجاد حضور قلب و لذت بردن از نماز)»

نویسنده: مرتضی دانشمند

انتشارات: بوستان کتاب

60 صفحه

بها: 10000 ریال

اثر حاضر، نوجوانان را با مفاهیم و مراحل مختلف نماز آشنا کرده، چگونگی لذت بردن از نماز و عشق ورزیدن را به آنان می‌آموزد.

هدف این اثر با توجه به آموزه‌های قرآن و روایات، ارائه راهکارهایی است که رعایت آنها، نمازگزار را برای ورود به سرچشمه نماز ـ‌که همان حضور قلب است آماده سازد و با نثری ساده و صمیمی، به نوجوان و جوان بیاموزد که چگونه می‌توان از نماز بهره گرفت؟ چگونه می‌توان از نماز خواندن لذت برد؟ چرا «حمد» داروی هر دردی است؟ نقش نماز در یافتن هویت انسانی ما چیست؟ چگونه نماز می‌تواند از فحشا و منکرات جلوگیری کند؟ و...

از ویژگی‌های این کتاب نثر ساده، صمیمی، نوجوانانه و استفاده از تمثیل‌ها، داستان‌واره‌ها، خاطره‌ها و رهنمودهای بزرگان در تبیین مسائل نماز و ایجاد حضور قلب است.

کتاب حاضر در 9 عنوان، چگونگی راز و نیاز را به جوانان عزیز آموزش می‌دهد.

پژوهشی در پرتو مکتب عرفانی

«جاهلیت مدرن»

گردآورنده: اسماعیل شفیعی سروستانی

نشر موعود عصر (عج)

319 صفحه

قیمت: 3800 تومان

کتاب «جاهلیت مدرن» دارای 2 بخش از جمله «مباحث نظری» و «مباحث مصداقی» است که هر فصل از آن به بخش‌هایی اعم از «جاهلیت مدرن و پوستین وارونه اسلام»، «جاهلیت دوم در آخرالزمان»، «مهدویت رودررو با جاهلیت»، «معنا و مفهوم جاهلیت»، «مرگ جاهلی»و «سرمایه‌داری، موجد خودآرایی جاهلی» است.

فرآوری: رویا فهیم

بخش کتاب و کتاب‌خوانی تبیان


منابع:به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، خبرگزاری مهر، خبرگزاری فارس