تبیان، دستیار زندگی
به گزارش روابط عمومی اداره كل آموزش و پرورش شهر تهران، نشست صمیمی معاون و مدیران كل حوزه آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با مدیران و معاونین آموزشی مناطق 19 گانه آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد.....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

افزایش 100 درصدی مدارس استعداد های درخشان

رشد مدارس استعداد های درخشان

سید علی یزدی خواه: كار آموزش و پرورش شهر تهران روزانه رصد می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره كل آموزش و پرورش شهر تهران، نشست صمیمی معاون و مدیران كل حوزه آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با مدیران و معاونین آموزشی مناطق 19 گانه آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد.

این نشست با حضور آقای ابراهیم سحرخیز معاون آموزش متوسطه، آقای منوچهر فضلی خانی مدیركل دفتر آموزش راهنمایی تحصیلی، آقای محمد شریف زاده مدیركل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای و كاردانش، آقای قربانعلی افشانی مدیركل آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، آقای سید علی یزدی خواه مدیركل آموزش و پرورش شهر تهران و معاونین ایشان، در راستای سلسله جلسات وزارت آموزش و پرورش با استانهای كشور در خصوص آخرین وضعیت ساماندهی فضا و نیروی انسانی، ثبت نام، میزان توسعه در بخشهای مورد هدف برنامه ی توسعه چهارم و پنجم و نحوه رسیدن به این شاخصها، در محل اردوگاه شهید باهنر برگزار گردید.

استعداد کودک

در این نشست كه صبح و بعداز ظهر به طول انجامید، آقای حسینی معاون آموزش متوسطه شهر تهران، از طریق پاورپوینت، گزارشی از شاخص ها، ضریب اشتغال، نیروی انسانی، تفكیك جنسیتی دانش آموزان، پرسنل، دوره های تحصیلی و وضعیت مدارس خاص و... ارائه نمود.

همچنین آقای رضایی مدیر آموزش و پرورش منطقه 18 تهران در خصوص ساماندهی فضاهای آموزشی و نیروی انسانی، آقای قیومی مدیر آموزش و پرورش منطقه 2 تهران، در خصوص وضعیت شاخصها و پایش آنها در طول سال گذشته و مقایسه آن با اهداف برنامه توسعه ی چهارم و پنجم و خانم قاضی میرسعید مدیر آموزش و پرورش منطقه 10 تهران، پیرامون پروژه مهر نكاتی را عرضه كردند.

گفتنی است در ابتدای این جلسه آقای یزدی خواه، از همت همه همكاران در سطح شهر تهران در اجرای دقیق برنامه های آموزش و پرورش و برگزاری فعال نمایشگاه هوشمند سازی مدارس، قدردانی نموده و افزود: در سال گذشته 5050 مدرسه در شهر تهران فعال بود، كه 403 مدرسه در نوبت دوم فعالیت می كردند كه به همت و تلاش خوب مدیران محترم، كد بسیاری از این مدارس منهل گردید و دانش آموزان آنها در مدارس نوبت صبح ساماندهی شدند.

   مدیر كل آموزش و پرورش شهر تهران اظهارداشت: خرسندیم كه شخصیتی مانند آقای سحرخیز در سمت معاون آموزش متوسطه وزیر حضور دارند كه علاوه بر تجربه مدرسه، تجربه حضور در مراكز آموزشی، مدیر كل استان همدان و سمت های دیگر را دارا هستند و تمامی مسائل برای ایشان ملموس است.

سبک های تفکر در مدرسه

آقای سید علی یزدیخواه خاطرنشان كرد:امسال ما با سه هدف عمده ظرفیت مدارس نمونه دولتی و سمپاد را افزایش داده ایم.

وی از افزایش 100 درصدی مدارس استعداد های درخشان خبر دادند و اضافه نمود: در حوزه مدارس نمونه دولتی نیز، تعدادی مدارس نمونه دولتی ایجاد شده است.

  در ادامه آقای یزدی خواه این اهداف را به شرح ذیل اعلام نمود:

1- رشد علمی دانش آموزان متوسطه كه در راستای مطالبات و منویات مقام معظم رهبری پیرامون بحث تولید علم و جنبش نرم افزاری می باشد.

2- درخواست اولیاء كه در حوزه سمپاد، %100 دانش آموزان درصد امتیازی كه كسب نمودند، بیش از %75 امتیاز كسب شده بوده است.

3- استفاده از فضای خالی مدارس و افزایش ظرفیت جهت كمك به ادغام نوبت های آموزشی مدارس.

وی با اشاره به این موضوع كه كار آموزش و پرورش شهر تهران روزانه رصد می شود، از نظر حمایتی مقام عالی وزارت، از آموزش و پرورش شهر تهران در كوران مشكلات،  تقدیر و تشكر نمود.

آقای یزدی خواه اضافه كرد: معتقدیم، تقویت آموزش و پرورش تهران، تقویت آموزش و پرورش كشور است، تهران به لحاظ پایتخت بودن،‌ پیشانی آموزش و پرورش كشور است.

منبع: اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان، تنظیم: نسرین صادقی