تبیان، دستیار زندگی
: ابراز ارادت به ساحت مقدس حضرت ثامن‌الائمه(ع) توسط شیعیان و مسلمانان از صدها سال قبل از طریق عمل به سنت وقف...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تابلو فرش میلاد حضرت بقیه الله در موزه آستان قدس
تابلو فرش میلاد حضرت حجت


اهداء تابلو فرش نفیس میلاد حضرت بقیه‌الله‌الاعظم(عج) به آستان قدس رضوی

تابلو فرش نفیس میلاد حضرت بقیه‌الله‌الاعظم (عج) به آستان قدس رضوی اهداء شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، در آستانه‌ی میلاد خاتم‌الاوصیاء، حضرت مهدی(عج) طی مراسمی تابلو فرش نفیسی كه توسط هنرمند تبریزی با تار و پود ابریشم بافته شده بود، جهت نگه‌داری در موزه‌ی آستان قدس رضوی به قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی اهداء شد.


در این مراسم دكتر سید احمد علوی طی سخنان كوتاهی گفت: ابراز ارادت به ساحت مقدس حضرت ثامن‌الائمه(ع) توسط شیعیان و مسلمانان از صدها سال قبل از طریق عمل به سنت وقف و نذر تداوم داشته است و هر كس عشق و ارادت خالصانه‌ی خود را با تقدیم ارزش‌مندترین داشته‌‌ها و هنرها به این آستان مقدس ابراز داشته است.

وی افزود: به بركت نیات خیر واقفان و ناذران و اهدای هزاران شیء باارزش در طول تاریخ، اكنون موزه‌های آستان قدس رضوی به گنجینه‌ای عظیم، نفیس و گران‌بها از نذورات و هدایای دل‌دادگان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) تبدیل شده است.

علوی با بیان این كه اقدامات خالصانه ناذران حاكی از عشق و علاقه و ارادت شیفتگان به حضرت رضا(ع) است، گفت: اهدای اشیاء ارزشمند توسط اقشار مختلف به ساحت مقدس امام هشتم(ع) باعث ماندگاری، حفاظت و حراست از این آثار گران‌بهای هنری به عنوان میراث فرهنگی ایران اسلامی محسوب می‌شود.

به گفته‌ی شكوهی، هنرمند تبریزی، این فرش با تارو پود ابریشم طی 30 ماه، در ابعاد 120 * 160 سانتی‌متر بافته شده كه زمینه آن با گل‌های زیبای سرخ و گل نرگس تزیین یافته و بر روی آن جمله‌ی «یا قائم آل محمد» نقش بسته است.


منبع: آستان قدس رضوی

بخش حریم رضوی