تبیان، دستیار زندگی
لامپ‌های کم مصرف هم برای فضای آشپزخانه مناسبند؛ چرا که هم کوچک‌ترند و هم نور کمتری مصرف می‌کنند و بعلاوه شما می توانید آن‌ها را در جاهایی از سقف مثل فضاهای خالی تو رفته به گونه‌ای کار بگذارید...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نور پردازی آشپزخانه

نور پردازی آشپزخانه

لامپ‌های کم مصرف هم برای فضای آشپزخانه مناسبند؛ چرا که هم کوچک‌ترند و هم نور کمتری مصرف می‌کنند و بعلاوه شما می توانید آن‌ها را در جاهایی از سقف مثل فضاهای خالی تو رفته به گونه‌ای کار بگذارید که ترانسفورماتور متصل به آن‌ها مخفی بماند و طول لامپ چندان خودنمایی نکند.

البته نصب لامپ‌های سقفی را فراموش نکنید و هیچ ایرادی ندارد که در کنار لامپ‌های جانبی هالوژون یک یا چند لوستر سقفی زیبا از سقف آویزان کنید به خصوص در محل‌هایی که دور از سینک و آب پاشیده شدن‌های احتمالی به آن‌ها باشد.

نصب چراغ

یک جفت چراغ پایه دار و قابل تنظیم دیواری در این آشپزخانه در بالای سطح کار و محل آماده سازی غذا و همچنین بالای سینک ظرفشویی نصب شده است.

در این آشپزخانه چند لوستر مدل جدید از سقف آویزان شده است تا نور کلی اتاق را فراهم کند این در حالی است که لامپ‌های فلورسنت لوله‌ای شکلی نیز در زیر کابینت‌ها نصب شده‌اند تا فضا و سطوح آشپزی و آماده سازی غذا و شستشو در آشپزخانه کاملاً روشن شوند.

در تصویر بالا نورهایی در زیر یک سقف کاذب شیشه‌ای کار گذاشته شده است تا نور کافی را در آشپزخانه فراهم کند و این در حالی  است که لامپ‌های هالوژن کوچکی در زیر کابینت‌های بالای محل ظرفشویی و سطوح آماده سازی غذا هم کار گذاشته شده است.

لامپ‌های کم مصرف متعددی در سقف این آشپزخانه کار گذاشته شده است تا نور کافی را در آشپزخانه فراهم کند و این در حالی است که لامپ‌های هالوژن کوچکی در زیر کابینت‌های بالای محل ظرفشویی و سطوح آماده سازی غذا هم کار گذاشته شده است.

در تصویر بالا از سیستم لامپ‌های رشته‌ای با پایه‌ها و زاویه قابل تنظیم مدرن استفاده شده است و پایه‌های فلزی بلند و باریک این لامپ‌ها یک نورپردازی شیک و مدرن را ایجاد کرده است.

در این آشپزخانه در طول روز نور طبیعی کافی تابیده می‌شود و این چراغ مطالعه پایه دار قابل تنظیم که به گوشه‌ای از یک کابینت وصل شده است. در شب می‌تواند برای ایجاد نور بیشتر در محل‌های کار در آشپزخانه به کار رود.

نور پردازی آشپزخانه

بخش مهارت های زندگی تبیان


منبع:

سایت اطلاع رسانی خانواده

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.