تبیان، دستیار زندگی
این 44 رزمنده لشگر 27 محمد رسول الله (ص) پیش از عملیات والفجر 8 در قاب یک دوربین لبخند زدند اما از این میان برق نگاه یازده تن نگاه بهشتیان را به خود خیره کرد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یازده لبخند آسمانی


این 44 رزمنده لشگر 27 محمد رسول الله (ص) پیش از عملیات والفجر 8 در قاب یک دوربین لبخند زدند اما از این میان برق نگاه یازده تن نگاه بهشتیان را به خود خیره کرد...


عکس‌ها همیشه پیام‌هایی به همراه دارند که شاید هزاران سطر نتواند پیام‌های آن لحظه و رویداد را منعکس کند.

اسماعیل زمانی از رزمندگان دوران دفاع مقدس و افسر جنگ نرم است؛ او یادگاری‌های زیادی از جبهه دارد که یکی از آن‌ها عکسی از رزمندگان تیپ دوم قائم آل محمد از لشگر 27 محمد رسول‌الله (ص) دارد که پیش از عملیات «والفجر 8» ثبت شده است.

یازده لبخند آسمانی

در این عکس تعدادی از افراد از جمله «سردار ابوحمزه» فرمانده سپاه استان مرکزی است - که چهارمین نفر نشسته است و پیراهن مشکی برتن دارد- برخی دیگر اکنون در سنگرهای انقلاب اسلامی در حفظ این هدیه الهی می‌کوشند و 11 نفر از آن‌ها نیز در عملیات‌های دفاع مقدس به شهادت رسیده‌اند.

در این تصویر نفر اول نشسته در ردیف اول از سمت راست شهید «فریدون شاه حسینی» است که در عملیات «کربلای 5» در 1365 به شهادت رسید. نفر چهارم نشسته از سمت راست در ردیف اول، شهید «حمیدرضا ناظری» را نشان می‌دهد که در عملیات «بیت‌المقدس 2» در سال 1366 شربت شهادت را نوشید.

شهید «مصطفی نظری» با پیراهن مشکی ایستاده و در ردیف جلو شهید «محمد جواد رحیمی» با پیراهن سفید و در حالی که دستش را به کمر زده در تصویر مشاهده می‌شود.

شهید «مهرداد زمانی» با پیراهن سفید ایستاده در سمت چپ تصویر مشاهده می‌شود که در عملیات کربلای 5 در آغوش برادرش به شهادت رسید

در ردیف دوم این جمع، چهار نفر از شهدا در کنار هم نشسته‌اند که به ترتیب از چپ «شهید مجید مرادی» با پیراهن سفید، شهید «محمود مقبلی» با پیراهن قهوه‌ای، شهید جاویدالاثر «ایوب صادقی» با پیراهن و کلاه مشکی و شهید «مجتبی مداح» هستند که در عملیات «والفجر 8» چند روز بعد از گرفتن این عکس به شهادت رسیده‌اند.

در این تصویر نفر اول نشسته از سمت چپ شهید «رضا قندلی» با لباس آبی آسمانی مشاهده می‌شود؛ وی در سال 1366 و عملیات «بیت‌المقدس 2» در منطقه ماووت عراق به شهادت رسید.

شهید «مهرداد زمانی» با پیراهن سفید ایستاده در سمت چپ تصویر مشاهده می‌شود که در عملیات کربلای 5 در آغوش برادرش به شهادت رسید و فردی که در کنار این شهید با پیراهن مشکی ایستاده مربوط به شهید «حسن علی بیگی» است.

برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگتر روی آن کلیک کنید

بخش فرهنگ پایداری تبیان


منبع : خبرگزاری فارس