تبیان، دستیار زندگی
هیأت مدیره، قهرمانی ما را لوث كردجزو مسافران جام جهانی هستم رضا عنایتی با گل‌زنی‌های متوالی خود یكی از عوامل مؤثر در قهرمانی استقلال بود. مهاجم آبی پوشان در این فصل آنقدر آماده نشان داد كه برانكو نتوانست به سادگی از كنار اسم...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رضا عنایتی: جدایی‌ام از استقلال قطعی است

هیأت مدیره، قهرمانی ما را لوث كردجزو مسافران جام جهانی هستم

رضا عنایتی با گل‌زنی‌های متوالی خود یكی از عوامل مؤثر در قهرمانی استقلال بود. مهاجم آبی پوشان در این فصل آنقدر آماده نشان داد كه برانكو نتوانست به سادگی از كنار اسم او بگذرد.

آقای لیگ برتر در حال حاضر مهم‌ترین تورنمنت دوران ورزشی خود را پیش رو دارد؛ او مطمئن است كه یكی از نفرات ایران در جام جهانی خواهد بود. عنایتی با چند پیشنهاد از تیم‌های اروپایی و همچنین تیم‌های باشگاهی در حوزه خلیج فارس مواجه شده است.

او در این مورد می‌گوید: در حال حاضر مدیر برنامه‌هایم پیشنهادها را بررسی می‌كند و به زودی تكلیفم مشخص خواهد شد.

در اینجا گفت و گوی گروه فوتبال خبرگزاری ورزش ایران (ایپنا) را با عنایتی می‌خوانید:

 پس از مدت‌ها به اردوی تیم ملی دعوت شدی. در خصوص شرایط اردو و همچنین آخرین وضعیت خودت صحبت كن.

در غیاب چند بازیكن تمرینات خود را با جدیت دنبال می‌كنیم و امیدوارم اردوی سوئیس هم به ما كمك كند تا با آمادگی كامل راهی جام جهانی شویم. خودم هم از لحاظ روحی و آمادگی بدنی در شرایط بسیار خوبی قرار دارم.

 خیلی‌ها معتقدند كه برانكو این بار توجه بیشتری به لیگ برتر داشت، نظر تو چیست؟

به هر حال لیگ برتر می‌تواند برای تیم ملی بازدهی مثبتی داشته باشد و برانكو این بار اكثر بازیكنان آماده در لیگ برتر را به اردو دعوت كرد. البته جای چند بازیكن در اردو خالی است ولی در مجموع باید بگویم كه شایسته‌ها به تیم ملی دعوت شده‌اند.

 جای چه كسانی در اردو خالی است؟

بهتر است كه اسم نبرم، چون این كار در حیطه وظایف من نیست.

 چند وقت از تیم ملی دور بودی، قبل از اعلام اسامی تیم ملی فكر می‌كردی دعوت شوی؟

من در لیگ امسال خیلی زحمت كشیدم و احتمال می‌دادم كه این بار دعوت شوم. اگر دعوت نمی‌شدم واقعاً تعجب‌آور بود.

 اگر برانكو تو را دعوت نمی‌كرد چه عكس‌العملی نشان می‌دادی؟

پوشیدن پیراهن تیم ملی افتخار است ولی این افتخار را نمی‌توان با زور به دست آورد. اگر دعوت نمی شدم اتفاق خاصی نمی‌افتاد، حالا كه به این مهم رسیده‌ام نهایت سعی و تلاش خود را خواهم كرد تا برای تیم ملی مهره مؤثری باشم.

چقدر احتمال می‌دهی كه جزو یكی از نفرات ایران در جام جهانی باشی؟

من مطمئن هستم كه همراه تیم ملی به آلمان خواهم رفت.

 چرا این قدر با اطمینان حرف می‌زنی؟

من سه دوره آقای گل لیگ برتر شده‌ام و همه ركوردها را شكسته‌ام، در حال حاضر یكی از آماده‌ترین بازیكنان ایران هستم و دلیلی ندارد كه به جام جهانی نروم.

 به احتمال زیاد دایی و هاشمیان دو مهاجم ایران در جام جهانی خواهند بود و شانس بازی كردن عنایتی كم است؛ این موضوع تو را بی‌انگیزه نمی‌كند؟

اصلاً اینطور نیست، هر چند خیلی‌ها معتقدند كه من باید در تیم ملی فیكس بازی كنم ولی خودم این انتظار را ندارم. البته منتظر یك فرصت هستم تا شایستگی‌هایم را اثبات كنم، امیدوارم این فرصت در جام جهانی به من داده شود.

فكر نمی‌كنی عدم انجام بازی‌های تداركاتی با تیم‌های مطرح و قوی دنیا برای ایران مشكل‌ساز شود؟

به هر حال باید با شرایط موجود كنار آمد. ما با تیم‌هایی چون بوسنی و كروواسی بازی خواهیم كرد و امیدوارم با انجام این بازی به هماهنگی كامل برسیم.

پرتغال، مكزیك و آنگولا حریفان ایران هستند. بازی با كدامیك از این تیم‌ها سخت‌تر است؟

تیم‌های حاضر در جام جهانی چكیده‌ای از بهترین‌های دنیا هستند و ما بازی ساده‌ای پیش رو نداریم. خیلی‌ها می‌گویند كه ایران مقابل آنگولا برنده می‌شود ولی من چنین نظری ندارم، تیم ملی سه بازی بسیار سخت را پیش رو دارد.

 ایران از گروه خود صعود می‌كند؟

با یك برنامه‌ریزی خوب می‌توان به صعود امیدوار بود. ایران همیشه مقابل تیم‌های بزرگ دنیا چهره درخشانی را از خود به نمایش گذاشته و سال گذشته همه دیدند كه تیم ملی مقابل آلمان بسیار بهتر از حریف خود بازی كرد.

 قضیه درگیری تو با احمد سجادی چیست؟

او مربی دروازه‌بان‌هاست و در تمرین ارتباطی با یكدیگر نداریم. من این موضوع را به شدت تكذیب می‌كنم. متأسفانه بعضی‌ها می‌خواهند برای من حاشیه درست كنند ولی این بار كور خوانده‌اند زیرا عنایتی می‌خواهد به جام جهانی برود و به هیچ عنوان وارد حاشیه نمی‌شود.

 پس از سال‌ها پنج بازیكن از استقلال به اردوی تیم ملی دعوت شدند، نظرت در این مورد چیست؟

استقلال قهرمان لیگ برتر شد و این طبیعی بود كه برانكو نگاه بیشتری به این تیم داشته باشد. البته یكی دو بازیكن دیگر هم می‌توانستند جزو نفرات دعوت شده باشند.

این روزها بحث پیوستن تو به تیم الشعب امارات مطرح شده، این موضوع قطعی است؟

علاوه بر تیم‌های عربی از چند تیم اروپایی هم پیشنهاد دارم و با دقت در حال بررسی هستم. در سال‌های پایانی فوتبالم مسائل مالی بسیار حائز اهمیت است و با توجه به این شرایط، جدایی‌ام از استقلال قطعی است.

 یعنی فصل بعد در این تیم نیستی؟

خیر.

 تیم جدیدت را چه زمانی انتخاب می‌كنی؟

مدیر برنامه‌هایم در حال رایزنی با تیم‌های مورد نظر است و هر موقع شرایط مهیا شد تیم جدیدم را انتخاب می‌كنم.

 پس از قهرمانی استقلال، این تیم از جام حذفی كنار كشید تا مسائل حاشیه‌ای در درون باشگاه ایجاد شود، این اتفاقات را چطور ارزیابی می‌كنی؟

من برای ایجاد چنین مسائلی متأسفم و باید بگویم كه هیأت مدیره استقلال قهرمانی ما را لوث كرد. این كار درستی نبود كه بدون اطلاع سرمربی تیم از جام حذفی كنار بكشند، امیدوارم جنگ‌های درونی باشگاه هر چه زودتر تمام شود.

 قلعه‌نوعی هم چند وقت پیش صحبت از جدایی كرد.

این مربی دو سه سال پشت سر هم تا مرز سكته كردن پیش رفت و باشگاه باید قدر زحمات قلعه‌نوعی را بداند.

 جدایی تو بی‌ربط با رفتن قلعه‌نوعی نیست؟

خیر، اگر او هم بماند از استقلال جدا می‌شوم.