تبیان، دستیار زندگی
شما مسئولیت سختی را به عهده گرفته‌اید سرپرستی از خانواده‌های شهدا، پس مواظب باشید که مبادا هوای نفس بر شما غلبه کند و بین این عزیزان تبعیض قایل شوید که در زوای قیامت شهدا جلوی شما را می گیرند و در پیشگاه خدا هم مسئولید پس مواظب باشید. مواظب اعمال خود باشی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مسئولان بنیاد شهید بخوانند


شما مسئولیت سختی را به عهده گرفته‌اید سرپرستی از خانواده‌های شهدا، پس مواظب باشید که مبادا هوای نفس بر شما غلبه کند و بین این عزیزان تبعیض قایل شوید که در زوای قیامت شهدا جلوی شما را می گیرند و در پیشگاه خدا هم مسئولید پس مواظب باشید. مواظب اعمال خود باشید

بنیاد شهید در وصایای شهدا

بنیاد شهید در وصایای شهدا

وصایای شهدا منشور معنوی انقلاب اسلامی است که مداقه در آن مسیر و شیوه حرکت را نمایان می‌سازد؛ در برخی وصایای شهدا نیز به وظایف و توقعات آنها از نهاد انقلابی بنیاد شهید اشاره شده است:

شهید احمد رضا امینی:

ای مردم شما تا پیروزی نهایی انقلاب اسلامی و جهانی شدن اسلام از نهادهای انقلابی همچون سپاه، جهاد سازندگی، دادگاه‌های انقلاب، بنیاد شهید و غیره حمایت کنید که شما باید اسلام را حمایت کنید که می‌کنید.

 شهید سید اکبر ربیعی:

تنها حاجتی که از بنیاد شهید دارم این است که اگر شهادت نصیب من بنده گنهکار شد، برای این بنده حقیر و گنهکار طلب عفو و بخشش کنند و مرا در نیمه‌های پنج شنبه شب دفن کنند و فقط روی سنگ قبر من بنویسید «امام را دعا کنید مهدی (عج) را صدا زنید».

 شهید بهزاد فرامون :

باری با عرض معذرت از تمامی مسئولین مملکتی بخصوص نهادهای انقلابی و خود جوشیده ایران اسلامی از جمله بنیاد شهید انقلاب اسلامی که بحق مسئولیتی خطیر و سازنده بعهده داشته و مسئولین متعهد و متخصص را به خود اختصاص داده. انشاءالله که با نوشته مکتوبه اینجانب هیچ نگرانی و دلهره‌ای به خود راه نداده و هیچ ناراحت هم نباشید؛ انشاءالله که در این نبرد با پیروزی عظیمی به آغوش گرم خانواده برمی‌گردیم و نماز جمعه را در کربلا برپا خواهیم کرد.

شهید حسین حقیری زواره :

از شما می‌خواهم که از ائمه جمعه، ارگان‌ها و نهادهای انقلابی (مثل سپاه، بسیج، جهاد و بنیاد شهید) و غیره پشتیبانی کنید. نمازهای جمعه را با شکوه بجای آورید و مواظب باشید از امتحان انقلاب خدای ناکرده ضد انقلاب بیرون نیاییم.

شهید حسین پاشایی :

یک خواهشی از خانواده‌های شهدا دارم مواظب باشید سپر این و آن نشوید فرصت‌طلبان در کمین هستند از هر فرصتی می‌خواهند به نفع خود استفاده کنند. از چهار چوب بنیاد شهید خارج نشوید و پشتیبان سپاه و بسیج و سایر نهادهای اسلامی شوید.

چون بنیاد شهید نهادی مقدس است که از طرف امام امت تشکیل و با خون هزاران شهید، مفقود، اسیر و جانباز به وجود آمده، حتی‌المقدور خدمت بیشتری به خانواده شهدا نمایند

شهید خان میرزا استواری :

خانواده شهدا را یاری کنید. بنیاد شهید باید با فعالیت‌های فرهنگی و عاطفی خودش پرکننده خلأ خالی از جوانان خانواده شهدا باشد. اگر به رقم خانواده شهدا افزوده شود بنیاد شهید در مقابل خدا چه می‌گوید چه جواب می‌دهد اگر بنیاد شهید به جمله معنا ندهد چه کسی جوابگوست اگر رزمندگان اسلام از پشت جبهه و مایحتاج خانواده‌اش در پشت جبهه ناراحت باشد چه کسی در پیشگاه خدا جواب می‌دهد.

 شهید داوود اعتمادی :

ای مردم فرمایشات امام را کلمه به کلمه اجرا کنید و فرمان ببرید ای مردم خود آماده جهاد شوید فرزندان خود را تعلیم دهید ای مردم اقتصاد مملکت را بالا ببرید و دولت انقلابی را یاری کنید. ای مردم خانواده‌های شهدا را نگهداری کنید و قرآن زیاد بخوانید و عمل کنید و نماز در مساجد با جماعت بخوانید و به آن اهمیت بدهید. ای مردم امام جمعه‌ها را یاری کنید و امام زمان را یاری کنید و اسلام را یاری کنید و تقوا پیشه کنید ای مردم جبهه‌های جنگ را تقویت کنید و شهرهایی که صدامیان خراب کرده‌اند را آباد کنید. کشاورزی زیاد کنید مشکلات شهرستان را خودتان حل کنید.

 شهید روح‌الله اسدی پور :

از همکاران عزیزم که در بنیاد شهید مشغول خدمت هستند می‌خواهم مرا ببخشند و چون بنیاد شهید نهادی مقدس است که از طرف امام امت تشکیل و با خون هزاران شهید، مفقود، اسیر و جانباز به وجود آمده، حتی‌المقدور خدمت بیشتری به خانواده شهدا نمایند و همچنین از کلیه خانواده‌ها می‌خواهم با کارکنان بنیاد همکاری کنند تا بتوانند خدمت بیشتری به خانواده‌های معظم شهدا و مفقودین و اسراء و جانبازان محترم بنمایند.

شهید محمد علیزاده گاودوشه :

از همه خانواده‌ام خواهشمند است نسبت به دولت و بنیاد شهید سختگیری نکنید که امروز دولت جمهوری اسلامی ما سخت درگیر با کفر جهانی می‌باشد.

شهید علی حدادی :

مسئله دیگری که خواستم وصیت کنم این است که انسان بعد از خودش باید در ساختن جامعه خویش شرکت نماید برادران بعد از خودسازی، جهت ساختن جامعه به سوی تشکیلات اسلامی و فعالیت زیاد رو آورند مانند حزب جمهوری اسلامی، مجاهدین انقلاب و نهادهای انقلاب، مانند سپاه و بنیاد شهید و کمیته و ... و همیشه در فکراین باشید که انقلاب را بشناسانید.

شهید علی ناز جوکار :

چند جمله نصایح به ارگان‌های اسلامی سپاه پاسداران و جهاد سازندگی، بنیاد شهید، پانزده خرداد، کمیته امداد، شهرداری، شرکت تعاونی، بخشداری، ژاندارمری، نیروگاه برق، صندوق قرض الحسنه و غیره. برادران مسئول آگاه باشید و بدانید که شما نماینده شهدا هستید اگرکوچکترین بی‌توجهی نسبت به مسئولیت خویش صورت بپذیرد باعث ضایع شدن حق دیگران می‌شود. خلاصه تبعیضاتی دربین ارباب رجوع صورت نگیرد که جدا قلب امام زمان را ناراحت می‌کند.

دوستان، بخدا قسم اگر غافل شدیم نمی‌توانیم جوابگو باشیم. حق الناس سخت است برادر مسئول بگوش باش و بشنو از حق هر چه خداوند دستور داده به آن عمل کن، دوست و رفیق و همشهری قوم وخویش برایت نفعی ندارد اگر می‌توانید جوابگوی خواسته ارباب رجوع باشی حداقل با زبان خوش ایشان را راهنمایی نمایید

دوستان، بخدا قسم اگر غافل شدیم نمی‌توانیم جوابگو باشیم. حق الناس سخت است برادر مسئول بگوش باش و بشنو از حق هر چه خداوند دستور داده به آن عمل کن، دوست و رفیق و همشهری قوم وخویش برایت نفعی ندارد اگر می‌توانید جوابگوی خواسته ارباب رجوع باشی حداقل با زبان خوش ایشان را راهنمایی نمایید.

در پایان همه شما را به وحدت دعوت می‌کنم و امیدوارم در راه حق و حقیقت پیروز و موید باشید. اگر گفته‌های حق شما را ناراحت کرد بدانید نمی‌خواهید حق را بدانید.

شهید سید عوض :

توصیه من به برادران سپاه پاسداران و بنیاد شهید این است که درباره مقام والای شهادت برای این عزیزان سخنرانی یا از طریق دیگر و وسایل‌های آگاه‌کننده این عزیزان را آگاه سازند و آنان را وادار به تزکیه نفس و خودسازی کنند.

شهید حسین احمدی :

و از شما مسئولین بنیاد شهید می‌خواهم که بچه‌های بی‌سرپرستم را آن چنانچه در شأن اسلام است از آنها نگهداری کنید چون که پا را جای پای جدم علی گذارده‌اید.

شهید قاسم خانی :

از شما خانواده عزیز می خواهم که برای بخاک سپردن من هیچگونه دخالتی درامور بنیاد شهید نکنید و بگذارید هر طور که خود بنیاد شهید خواست ترتیب دفن مرا بدهد چون که بنیاد شهید واقعا خدمت بزرگی به این شهدا می کند.

شهید محمد محمدی :

امیدوارم از مسئولین که به خانواده بنده خیلی مراجعه کنند بلکه اخلاق اسلامی و احکام الهی زیاد احتیاج دارند. امروز زمان طاغوتی نیست که هر کس به اختیار خود کاری کند باید بنیاد شهید شب و روز برای خدا کار کند یکی خود بنده اگر خانواده بنده اگر فرزندان بنده منحرف شدن یا نماز خوان نبودن و احکام اسلامی نداشتند فردای قیامت جواب من را باید بدهند اگر به خاطر اسلام نبود ما جبهه نبرد نمی‌آمدیم.

بنیاد شهید در وصایای شهدا

شهید کشواد حسن‌پور :

اما تذکری به بنیاد شهید و برادران عضو این سازمان، شما مسئولیت سختی را به عهده گرفته‌اید سرپرستی از خانواده‌های شهدا، پس مواظب باشید که مبادا هوای نفس بر شما غلبه کند و بین این عزیزان تبعیض قایل شوید که در زوای قیامت شهدا جلوی شما را می گیرند و در پیشگاه خدا هم مسئولید پس مواظب باشید. مواظب اعمال خود باشید.

 شهید مجید کمالپور :

چند تذکر برای برادران نهادهای انقلابی (خصوصا بنیاد شهید): عزیزان خمینی درود خدا و خلق خدا بر شما رزم آوران پشت جبهه ها باد که با حفظ دستاوردهای انقلاب نمی گذارید کوچکترین ضربه ای بر پیکر انقلاب وارد شود و درود و سلام بر تمامی خدمتگزاران امت اسلامی که با زحمت خود در راه خدا انقلاب را پاسداری می‌نمایند. عزیزان خمینی سعی کنید که هدفتان خدا باشد و فقط برای خدا کار کنید. سعی کنید خدمتگزاری صدیق برای انقلاب و افرادی خدمتگزار برای امت اسلام باشید. و همیشه هدفتان کار و خدمت برای خدا باشد گرچه به شماها تهمت های ناروا بزنند. گرچه که بگویند که کار نمی کنند اما شما نیز چون صفی مردان از دستاوردهای انقلاب حفاظت کنید.

از برادران خدمتگزار امت اسلام در بنیاد شهید می خواهم که بیشتر و بیشتر به خانواده‌های مظلوم شهدا رسیدگی کنید. و همه هم و غمتان خدمت به آنان باشد. زیرا که خدمت شما اجری عظیم دارد و اجر همگی شما با خدای تبارک و تعالی است. و شما چون هدفتان الله است از هیچ چیز بیم نداشته باشید. همچون همیشه به فرزندان شهدا رسیدگی کنید و آنها را تربیت کنید باشد که در آینده سلاح بر زمین افتاده شهدا را بردارند و به میدان کارزار بشتابند.

شهید محمد ابراهیم‌پور طرقی :

و یک درخواست از بنیاد شهید دارم که فرزندان من را زیر نظر داشته باشند و امکان برای ایشان فراهم نمایید که با آداب و فرهنگی اسلام کاملا آشنایی پیدا کنند که نبودن پدر به روی سر اینها باعث انحراف ایشان نشود که خون شهدا پایمال خواهد شد و من از هدف اصلی خود عقب خواهم ماند و مسئول اصلی این کار بنیاد شهید می‌باشد.

امروز زمان طاغوتی نیست که هر کس به اختیار خود کاری کند باید بنیاد شهید شب و روز برای خدا کار کند یکی خود بنده اگر خانواده بنده اگر فرزندان بنده منحرف شدن یا نماز خوان نبودن و احکام اسلامی نداشتند فردای قیامت جواب من را باید بدهند اگر به خاطر اسلام نبود ما جبهه نبرد نمی‌آمدیم

شهید محمد قاسمی :

آخرین و صیت و سفارشم به شما تمامی خانواده و تمامی دوستان و همسنگران عزیز و امت شهید پرور اینست که مبادا خدای ناکرده از امام و دولت و روحانیت در خط امام کناره بگیرید. و جبهه را فراموش کنید. افرادیکه برای انقلاب نسوخته اند اظهار نارضایتی بکنید و عملا با دولت و ارگانهای انقلابی بخصوص بنیاد شهید انقلاب اسلامی و بدون هیچ توقعی همکاری نمایند تا ثابت کنید که خانواده شهید و دوستار شهید و دوستدار انقلاب هستید و از بنیاد شهید و برادران مسئول همه می خواهم که در صورت امکان بجای اینکه بمادیات خانواده شهدا فکر کنند بیشتر به معنویات خانواده آنها بینیشند که خدای ناکرده بچه‌های شهدا را بی بند و بار تحویل اجتماع اسلامی دهند.

شهید محمد توفیق قاسمی :

و من از بنیاد شهید و کسانی که در خط انقلاب هستند تقاضامندم خانواده شهدا و تمام شهیدانی که در راه اسلام شهید داده اند از خانواده های آنها پذیرایی کنید و حرمت شهدا را بگیرد.

شهید محمدحسین طیب شوشتری :

سفارش من به برادران بنیاد شهید و بنیاد 15 خرداد این است که شما خانواده های محترم شهدا و جانبازان و اسراء و مفقودالاثر را خشنود کنید که خشنود کردن آنها ثواب جبهه رفتن را دارد.

شهید یدالله کاظمی :

برادرم حاج فرج الله جایی که شما مشغول خدمت هستید، بسیار مسئولیت سنگینی {دارید} هر شهیدی که روز به روز اضافه می شود، مسئولیت شما برادران سنگین تر از روز قبل می شود. همچنین امام عزیزمان فرموده اند: "بنیاد شهید از همه نهادها افضل تر است. زیرا چون شهید از همه افضل است."

بخش فرهنگ پایداری تبیان


منبع : نوید شاهد