تبیان، دستیار زندگی
تعریف بشر از نمایشگر در سال‌های اخیر دستخوش تغییرات بزرگی شده است. نمایشگرها تنها وطیفه پخش را بر عهده ندارند و از آنجایی که بیشترین اطلاعات روزانه از طریق نمایشگرها به انسان منتقل می‌شود باید امکانات بیشتری را فراهم کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نمایشگرهای امروزی


تعریف بشر از نمایشگر در سال‌های اخیر دستخوش تغییرات بزرگی شده است. نمایشگرها تنها وظیفه پخش را بر عهده ندارند و از آنجایی که بیشترین اطلاعات روزانه از طریق نمایشگرها به انسان منتقل می‌شود باید امکانات بیشتری را فراهم کنند.

HP برای سربازان دستکش از جنس نمایشگر انعطاف پذیر تولید می کند

پیش تر کمپانی های مختلف، انواع گوناگون نمایشگرهای OLED انعطاف پذیر را معرفی کرده بودند اما HP اولین کمپانی است که قصد دارد محصولات کاربردی را با این نمایشگرها عرضه کند. HP اعلام کرده که محصولات مجهز به نمایشگرهای OLED انعطاف پذیر را تا سال 2013 وارد بازار خواهد کرد. از جمله محصولاتی که HP قصد دارد با این نوع از نمایشگرها تولید کند می توان به دستکش های مخصوص سربازان و تگ های قیمت محصولات برای فروشگاه ها اشاره کرد.

نمایشگرهای امروزی

نمایشگرهای OLED انعطاف پذیر، دوام بسیار بالایی دارند و تصویر نمایش داده شده در آنها در تاریکی شب و در نور مستقیم خورشید قابل مشاهده است. Carl Taussig، مدیر لابراتور HP در رابطه با محصولات آینده این شرکت به NY Times گفته است:

ما بدنبال ساخت سطوح مختلف از جنس نمایشگرهای OLED انعطاف پذیر هستیم که به باریکی کاغذ بوده و قادرند تصاویر را با کیفیت iPhone نمایش دهند.

او همچنین گفته است:

ما در حال ساخت نمایشگرهای انعطاف پذیر برای ارتش امریکا هستیم. قرار است سربازان امریکایی این نمایشگر ها را مانند دستکش دست کنند و اطلاعات دشمن را بصورت زنده دریافت و یا ارسال کنند.

او همچنین در مورد استفاده این نمایشگرها در فروشگاه ها گفت:

نمایشگرهای انعطاف پذیر قرار است در فروشگاه ها برای نمایش قیمت محصول و یا میزان تخفیف، استفاده شوند. قیمت نمایش داده شده در این نمایشگرها بصورت لحظه ای قابل تغییر خواهد بود و فروشنده در صورت نیاز به تغییر قیمت، مجبور نیست مانند برچسب های کاغذی، آنها را تعویض کند.

بزرگترین تلویزیون ال.سی.دی 3بعدی جهان!

شرکت سامسونگ از بزرگترین تلویزیون 3 بعدی جهان رونمایی کرد. این تلویزیون 75 اینچی با نام تجاری D9500 در ابتدا در کره‌جنوبی و سپس در ایالات متحده به قیمت 13 هزار دلار عرضه خواهد شد.

این تلویزیون در واقع پاسخی به سری تلویزیون‌های 3 بعدی 72 اینچی شرکت ال‌جی به عنوان یکی از رقبای سامسونگ در بازار به حساب می‌آید.

نمایشگرهای امروزی

ال.سی.دی 3بعدی 75 اینچی D9500 مجهز به فناوری LED backlight screen  با تمامی امکانات تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ به همراه کنترلی با صفحه کلید استاندارد QWERTY برای وب‌گردی کاربران عرضه خواهد شد.

چهار عینک ویژه تلویزیون‌های 3 بعدی با دریچه فعال (active shutter) به همراه هر دستگاه از این تلویزیون تحویل داده خواهد شد.

بزرگترین تلویزیون HDTV جهان به ابعاد  زمین تنیس!

بزرگترین تلویزیون  HDTV جهان به ابعاد 61 در 24 متر 4876 متر مربع) در پیست اتومبیلرانی کارولینای شمالی در آمریکا مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

این HDTV ساخت شرکت پاناسونیک از 158 پنل مجزا و در واقع 9 میلیون لامپ LED تشکیل شده است که نهایتا وزنی در حدود 75 تن را به خود اختصاص داده است. نکته جالب اینکه این تلویزیون تصاویر را با کیفیت ???p نمایش می‌دهد.

نمایشگرهای امروزی

یک زمین تنیس استاندارد در ابعاد 23.7 متر در 11 متر است و اکنون با توجه به ابعاد این تلویزیون می‌توان گفت که این HDTV به بزرگی 5.5 زمین تنیس استاندارد در کنار هم است.

برای ساخت این HDTV 57 کارگر شرکت پاناسونیک به اندازه 11 هزار نفر ساعت مشغول بوده‌اند که نهایتا 4 ماه به طول انجامیده است و علاقمندان خواهند توانست تصاویر آن را در جمعه هفته آینده و در مسابقات بهاره ستارگان ناسکار شاهد باشند.

نمایشگرهای امروزی

نکته جالب‌تر در این HDTV کنترل از راه دور غول‌پیکر آن است که در تصویر مشاهده می‌شود و به نظر می‌رسد فراخور بزرگی این HDTV غول‌پیکر باشد. شما هم دوست دارید با این کنترل کانال غول‌پیکرترین تلویزیون HDTV دنیا را عوض کنید.

رونمایی از صفحه نمایشگر منعطف رنگی سونی

آنچه در تصویر مشاهده می کنید یک نمایشگر 13.3 اینچی منعطف رنگی است که توسط سونی طراحی و در نمایشگاه ارائه شده است. این محصول در دسته بندی صفحات الکترونیکی هوشمند و البته از نوع منعطف جای گرفته است.

نمایشگرهای امروزی

تنها 20 گرم وزن و 150 میکرون(0.015 سانتیمتر) ضخامت دارد و در یک فریم پلاستیکی بسیار سبک جاسازی شده است. تصاویر این پنل الکترونیکی با کنتراست 10:1 و رزولوشن 150dpi هستند. فعلا کیفیت بالایی محسوب نمیشود اما برای یک نمایشگر منعطف شروع خوبی است.

البته این نمایشگر فعلا در وضعیتی است که آن را فقط در نمایشگاه ها می توانید ببینید و هنوز تا ارایه اش به بازار و تجاری شدن فاصله داریم.

فرآوری: فاطمه مجدآبادی

بخش دانش و زندگی تبیان


منابع: نارنجی، زومیت، فارنت