تبیان، دستیار زندگی
مواد لازم: کره ی پاستوریزه  40 گرم خامه ی فرم گرفته  یک پیمانه سر پر شکر  سه چهارم پیمانه پوست پرتقال  70 گرم بادام پرک  140 گرم آرد سفید گندم  سه چهارم پیمانه شکلات قهوه ای خرد شده  250 گرم روغن جامد   2-1 قاشق غذاخوری روش ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فلورانتین


مواد لازم:

کره ی پاستوریزه40 گرم
خامه ی فرم گرفتهیک پیمانه سر پر
شکرسه چهارم پیمانه
پوست پرتقال70 گرم
بادام پرک140 گرم
آرد سفید گندمسه چهارم پیمانه
شکلات قهوه ای خرد شده250 گرم
روغن جامد2-1 قاشق غذاخوری

روش تهیه

کره را ذوب کرده، خامه و شکر را به کره بیافزایید و با هم مخلوط کنید. مخلوط حاصل را روی حرارت ملایم قرار دهید تا به جوش آید، سپس از روی حرارت بردارید. پوست پرتقال ، بادام پرک و آرد را به آن بیافزایید و به خوبی مخلوط کنید.

از مخلوط آماده شده به اندازه ی دلخواه بردارید و در سینی فر- که چرب شده- بریزید، و سطح آن را صاف کنید و در طبقه ی وسط فری که از قبل با حرارت 180 درجه سانتی گراد گرم شده به مدت 10 دقیقه قرار داده، سپس از فر خارج کنید. دقت کنید که وسط شیرینی پخته و لبه ی آن کمی طلایی شود. (با استفاده از چاقو امتحان کنید می بایستی به راحتی از سینی جدا شود و نرم نباشد اگر نیاز بود به فر برگردانید تا کاملاً پخته شود) شیرینی ها را روی پنجره ی فلزی خنک کنید.

شکلات  را به روش *بن ما ری ( که طریقه آن در زیر آمده است) ذوب کنید، روغن را به آن اضافه کرده و به خوبی مخلوط کنید تا یکدست شود. در این هنگام سس شکلات آماده است.

با کاردک فلزی روی سطح شیرینی را سس شکلات بمالید و کنار بگذارید تا کمی خنک شود.

*روش بن ماری : ظرف محتوی شکلات را بر روی ظرف آبی که در حال جوش است قرار دهید. دراین حالت شکلات بر اثرحرارت غیرمستقیم ذوب می شود.

منبع: ماهنامه دنیای تغذیه

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.