تبیان، دستیار زندگی
امروزه شاهد تبلیغات خاص و گاهی غیر منتظره ای در شهرمان هستیم. مثلا ماساژ خانم‌ها توسط آقایان. این تبلیغات گاهی به صورت دستی در خیابان‌ها و یا در سایت‌ها دیده می‌شوند. جالبه ما گشت ارشاد درست می‌کنیم و خیلی از چیزها را در سطح جامعه تذکر می‌دهیم، بگیر و بب
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : فاطمه رئیسی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ماساژ خانم توسط آقا!!


امروزه شاهد تبلیغات خاص و گاهی غیر منتظره ای در شهرمان هستیم. مثلا ماساژ خانم‌ها توسط  آقایان. این تبلیغات گاهی به صورت دستی در خیابان‌ها و یا در سایت‌ها دیده می‌شوند. ما گشت ارشاد درست می‌کنیم و خیلی از چیزها را در سطح جامعه تذکر می‌دهیم، از طرف دیگر، جای تاسف است که  در همین زیر پوست شهر  اتفاقاتی می‌افتد که اصلا و به هیچ عنوانی کنترل نمی‌شود.

 هر دم از این باغ بری می‌رسد                                           تازه تر از تازه تری می‌رسد

ماساژ

امروزه شاهد تبلیغات خاص و گاهی غیر منتظره ای در شهرمان هستیم . مثلا ماساژ خانم‌ها توسط  آقایان. این تبلیغات گاهی به صورت دستی در خیابان‌ها و یا در سایت‌ها دیده می‌شوند. جالب است ما گشت ارشاد درست می‌کنیم و خیلی از چیزها را در سطح جامعه تذکر می‌دهیم ، بگیر و ببند می‌کنیم ، منع و حد قانونی برای آن می‌گذاریم، اما از طرف دیگر ، جای تاسف است که در همین زیر پوست شهر اتفاقاتی می‌افتد که اصلا و به هیچ عنوانی کنترل نمی‌شود و قانونی هم برای آن پیدا نمی‌شود . گاهی اوقات این وقایع اجتماعی اثرات شدید تر و غیر قابل جبران تری در آینده می‌گذارد، که دیگر قابل کنترل و درمان نخواهد بود. نه این اتفاق اجتماعی ، بلکه بسیاری از اتفاقات اجتماعی دیگر همین طور هستنند، که اغلب از سوی مسئولین بسیار نادیده گرفته می‌شوند و گویی اصلا مسئول خاصی ندارد . متاسفانه در جایی که باید در مورد بسیاری از موارد سختگیری بشود، حتی کوچکترین توجهی از جانب هیچ نهادی به آنها نمی‌شود و در جایی که باید کمی آزادی برای جوانان تعریف بشود ، سختگیری و تنبیه اجتماعی شدیدا صورت می‌گیرد .

یکی از این پدیده‌های جدید التاسیس، ماساژ دادن افراد توسط جنس مخالف ، خصوصا ماساژ دادن خانم‌ها توسط آقایان می‌باشد که احتیاج به تبیین خاصی دارد . ما با نفس ماساژ دادن و تحت ماساژ قرار گرفتن کسی از جنس خودش  مخالفتی نداریم. بلکه قبول داریم که ماساژ یک شیوه درمانی آرامبخش است که برای بسیاری از دردهای مزمن تجویز و توصیه می‌شود و به عنوان یک شغل و حتی هنر در تمام دنیا مورد پذیرش است. حتی بسیاری از افراد به کشورهای خاصی از جمله تایلند  ، چین ، ژاپن و ... سفر می‌کنند تا در مورد ماساژ دادن به قسمت‌های مختلف بدن آموزش‌های خاصی را ببینند .

اکنون در بین زنان طبقات نو کیسه و ظاهرا متجدد بسیار رواج دارد که برای چشم و هم چشمی و به اصطلاح عامتر برای خود نمایی کردن به یکدیگر و فخر فروشی ، اغلب اذعان می‌کنند برای کوچک کردن شکم یا بعضی از اعضای خود ماساژ دهنده مرد دارند و بسیار مفید واقع شده است !!!

از آنجا که در کشور ما بعضی چیزها با کج فهمی و نادانی بسیار همراه است. مسئله ماساژ هم از این قاعده مستثنی نیست. اکنون در بین زنان طبقات نو کیسه و ظاهرا متجدد بسیار رواج دارد که برای چشم و هم چشمی و به اصطلاح عامتر برای خود نمایی کردن به یکدیگر و فخر فروشی ، اغلب اذعان می‌کنند برای کوچک کردن شکم یا بعضی از اعضای خود  ماساژ دهنده مرد دارند و بسیار مفید واقع شده است !!! آنها به نوعی  این مسئله را برای یکدیگر تبلیغ هم می‌کنند، از فواید آن می‌گویند و  این افراد را  نیز  به هم معرفی می‌کنند .

ماساژ

اما اگر  شما این مسئله را با دقت مطالعه کنید خواهید دید که این نوع ماساژها توسط جنس مخالف در فرهنگ‌های حتی شرقی  بیشتر معنای جنسی دارد تا معنای درمانی !!! و یا هر هدف دیگری که به ظاهر جذاب در کشور ما تبلیغ می‌شود. اکنون در کشور ما این پدیده رایج در بین طبقه ای خاص معنای تجدد طلبی و حالت روشنفکری  جاهلانه ای دارد و البته در بین  مردمان عادی جامعه و متدین‌ها معنایی به غیر از بی قیدی  و بی حیایی ندارد. در واقع این نوع تبلیغات مختص کسانی است که یا تازه به دوران رسیده اند و یا هیچ غیرتی به اعضای بدن خود ندارند. گاهی اوقات خانمی  فقط حجاب ندارد و برایش مهم نیست مویش را دیگران ببینند و یا آرایش کند، اما به بدن و اعضاء و جوارحش غیرت و حمیت  خاصی دارد. اما برای  افرادی  که برای ماساژ گرفتن به جنس مخالف خود مراجعه می‌کنند و برای آن هزینه‌های گزاف هم صرف می‌کنند، تنها چیزی که شایسته است گفته شود این است که  افراد به تمام بدنشان هیچ نوع غیرت و توجه خاصی ندارند. برایشان مهم نیست که بالفرض مردی که او را ماساژ می‌دهد ، دستش به اندام‌های مختلف خانم بخورد هدف این افراد رسیدن به یکسری از اهداف  ناآگاهانه است که  پیوسته و در بسیاری از جهات  آن را دنبال می‌کنند .

اگر بخواهیم از دید شرعی این موضوع را بررسی كنیم، اگر خانم ها بخواهند توسط آقایان ماساژ دریافت كنند و یا مردان بخواهند توسط خانم ها ماساژ داشته باشند ،حتی اگر به منظور درمانی باشد حرام است زیرا حتی برای درمان نیز متخصصین همجنس وجود دارد. لذا نیازی به جنس مخالف نخواهد بود. حتی اگر ماساژ دهنده هم جنس باشد و برای كسب لذت ماساژ داده شود، باز این ماساژ حرام خواهد بود زیرا ازنظر شرعی اگر زنی به زن دیگر با لذت حتی نگاه كند ، حرام است و اگر مردی به مرد دیگر نیز همین حالت را داشته باشد، حرام می باشد . بنابراین قطعا ماساژ های لذت بخش چندین برابر حرمت دارد و نهی می شود.

فاطمه رئیسی

بخش اجتماعی تبیان