تبیان، دستیار زندگی
این روزها که مناسبت های شادی در پیش داریم، خیلی ها در تدارک مراسم عروسی شان هستند. بنابراین بد نیست چند تجربه عمومی را هم درباره فراهم کردن این مقدمات بخوانید تا آماده تر به مراسم تان برسید
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مهم‌ترین لباسی كه در عمرتان می‌پوشید


این روزها که مناسبت های شادی در پیش داریم، خیلی ها در تدارک مراسم عروسی شان هستند. بنابراین بد نیست چند تجربه عمومی را هم درباره فراهم کردن این مقدمات بخوانید تا آماده تر به مراسم تان برسید.

مهم‌ترین لباسی كه در عمرتان می‌پوشید

شكی نیست لباس عروس تاثیر زیادی در زیبایی و جلوه عروس می‌گذارد و شكی هم نیست كه بیشتر لباس‌های عروس با زرق‌وبرق‌شان دل عروس خانم‌ها را می‌برند. آیا همین كه یك لباس زیبا باشد كافی است؟ مسلما نه. شما با توجه به ظاهرتان باید دست به انتخاب بزنید. در این گزارش توصیه‌ها و راهنمایی‌های مزون‌داران و طراحان با تجربه لباس عروس را می‌خوانید تا انتخاب‌تان، شما را به یك عروس زیبا تبدیل كند.

اول شناخت خود؛ بعدا سفارش

اولین گام برای جست‌وجوی لباس مناسب مجلس شما این است كه به شناخت خوب و مناسبی از خود و خواسته‌تان برسید. باید بدانید هدف از انتخاب لباسی با هر فرم چیست. شاید شما بخواهید با پوشیدن مدل خاصی بعضی از عیوب ظاهری یا جسمی‌تان را بپوشانید یا با كمك نوعی خاص از پوشش تلاش كنید  تا به شكلی بهتر به چشم بیایید. در هر 2 حالت ما به شما پیشنهاد می‌كنیم قبل از سفارش لباس ابتدا اندام خودتان را بشناسید.

برای این كار بهتر است از یك فرد وارد به آناتومی بدن یا شخصی كه در این زمینه اطلاعاتی دارد كمك بگیرید. قدم بعدی‌، كاری است كه شاید خیلی وقت شما را بگیرد ولی مطمئنا نتیجه خیلی خوبی خواهد داشت. اینكه بروید و در یك مزون لباس بشینید و تمام صفحات آلبوم‌ها و ژورنال‌های قدیم و جدید را ورق بزنید و از هركدام كه خوش‌تان آمد، یادداشت كنید. فراموش نكنید ممكن است شما در یك مدل از یقه و در یك مدل دیگر از مدل آستینش خوش‌تان بیاید.

برای انتخاب لباس عروس باید چند نكته را مد نظر داشته باشید. اول از همه قدتان و بعد از آن وزن‌تان. بیشتر دخترها از لباس‌های چین‌دار خوش‌شان می‌آید و دوست دارند حداقل دامن لباس‌شان پف زیادی داشته باشد اما با این‌كه این لباس‌ها بیشترشان خیلی زیبا هستند ولی برای عروس‌هایی كه قد كوتاهی دارند مناسب نیستند

 مهم‌ترین نكته‌ها

برای انتخاب لباس عروس باید چند نكته را مد نظر داشته باشید. اول از همه قدتان و بعد از آن وزن‌تان. بیشتر دخترها از لباس‌های چین‌دار خوش‌شان می‌آید و دوست دارند حداقل دامن لباس‌شان پف زیادی داشته باشد اما با این‌كه این لباس‌ها بیشترشان خیلی زیبا هستند ولی برای عروس‌هایی كه قد كوتاهی دارند مناسب نیستند.

این دسته لباس‌ها برای عروس‌هایی مناسب است كه قدشان بلندتر است و دوست دارند متناسب‌تر نشان داده شوند. از طرف دیگر، این لباس‌ها برای دختر خانم‌های چاق یكی از گزینه‌هایی است كه در همان نگاه اول باید رد شود و برعكس مورد توجه عروس‌خانم‌های لاغر قرار بگیرد.

مهم‌ترین لباسی كه در عمرتان می‌پوشید

لباس‌های پف دار می‌توانند به اندام عروس‌های لاغر حجم بیشتری بدهد و این حجم‌دهی برای عروس‌هایی كه اضافه وزن دارند، اصلا مناسب نیست. عروس‌های با اضافه‌وزن باید سراغ لباس‌هایی بروند كه ساده هستند، به‌خصوص دامن آن‌ها. این كار باعث می‌شود آن‌ها را كشیده‌تر نشان دهد و همین كشیدگی، اضافه‌وزن اندام‌شان را مخفی می‌كند. نكته دیگر این‌كه سعی كنید، لباس‌هایی را انتخاب كنید كه از زیر قفسه سینه به پایین آزاد باشد. به‌خصوص اگر شكم دارید. این كار باعث می‌شود. شكم‌تان را مخفی می‌كند.

 گردنتان كوتاه است یا كشیده؟

نكته دیگری كه باید درنظر گرفته شود كشیده بودن یا كوتاه‌بودن گردن است. 90 درصد لباس عروس‌هایی كه در بازار هستند دكلته‌اند. به همین دلیل این طرح به نفع عروس‌هایی با گردن‌های نه چندان كشیده است و باعث می‌شود كوتاه بودن گردن‌شان چندان معلوم نشود. اما عروس‌هایی كه گردن‌های كشیده دارند یا باید كت روی لباس شان را طوری انتخاب كنند كه یقه ایستاده داشته باشد یا این‌كه مراقب مدل موهای‌شان باشند.

مدل‌هایی كه تمام مو در بالای سر جمع می‌شوند برای آن‌ها اصلا زیبا نیست. آخرین گزینه، انتخاب گردن بندهایی است كه چسبان هستند. این گردن بندها مانع جلب توجه كردن كشیدگی گردن می‌شوند.درست مثل یك دستمال گردن.

حواس‌تان باشد كفش تنگ انتخاب نكنید. كفش‌ها ابتدا كمی سخت هستند و ممكن است نو بودن شان كاملا احساس شود اما معمولا بعد از مدتی پوشیده‌شدن كمی جا باز می‌كنند. به همین دلیل قبل از عروسی چند بار كفش‌تان را در منزل بپوشید تا پای‌تان در آن جا بیفتد

با كفش‌تان راحت باشید

حالا كه به خوشی لباس‌تان را سفارش دادید باید دنبال كفشی متناسب با همان لباس باشید كه هم راحت باشد هم از زیبایی و جلوه لباس‌تان كم نكند. در این مورد راهنمایی‌های مزون لباسی كه برای لباس درنظر گرفته‌اید هم می‌تواند كمك‌تان كند.

حواس‌تان باشد كفش تنگ انتخاب نكنید. كفش‌ها ابتدا كمی سخت هستند و ممكن است نو بودن شان كاملا احساس شود اما معمولا بعد از مدتی پوشیده‌شدن كمی جا باز می‌كنند. به همین دلیل قبل از عروسی چند بار كفش‌تان را در منزل بپوشید تا پای‌تان در آن جا بیفتد.

اگر جا باز كرد و در آن راحت بودید كه چه بهتر اما اگر پای‌تان در آن احساس راحتی نكرد حتما تا قبل از روز جشن به سراغ گزینه دیگری بروید. از طرف دیگر مراقب باشید كه پاشنه كفش‌تان شما را خیلی بلندتر از شوهرتان نكند. چون احتمالا آرایش موهای شما نیز به قدتان اضافه خواهد كرد. هر كدام را كه بلند انتخاب كردید، از بلندی دیگری كم كنید. پس كفشی را انتخاب كنید كه هم مناسب باشد و هم راحت. شما قرار است تمام شب لبخند به لب داشته باشید و با پایی كه اذیت شده این كار امكان‌پذپر نیست!

بخش کلوب ازدواج تبیان


برگرفته از زندگی ایده آل

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.