تبیان، دستیار زندگی
شهردار تهران : پروژه سینما آزادی در زمان مقرر شده تحویل داده می شود مدیر خانه سینما : کارت آکادمی داوری خانه سینما هدیه اهالی سینما به قالیباف است شهردار تهران در مراسم آغاز بازسازی سینما آزادی بر تحویل پروژه سینما آزادی در...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کلنگ اول سینما آزادی را قالیباف زد


شهردار تهران : پروژه سینما آزادی در زمان مقرر شده تحویل داده می شود

مدیر خانه سینما : کارت آکادمی داوری خانه سینما هدیه اهالی سینما به قالیباف است

شهردار تهران در مراسم آغاز بازسازی سینما آزادی بر تحویل پروژه سینما آزادی در زمان مقرر تاکید کرد .

کلنگ بازسازی عملیات اجرایی سینما آزادی با حضور دکتر قالیباف شهردار تهران ، محمدرضا جعفری جلوه معاونت سینمایی ،علی رضا رضا داد مدیر بنیاد سینمای فارابی ، حسن بنیانیان رئیس حوزه هنری و تنی چند از هنرمندان سینما به زمین زده شد .

در ابتدای این برنامه که در سینما کانون برگزار شد ه بود ، مجید جوزانی مدیر کل فرهنگی معاونت امور اجتماعی شهرداری تهران با خیر مقدم به به اهالی سینما برای برگزاری این مراسم گفت : من اظهار خرسندی می کنم که ما در حوزه مدیریت شهرداری تهران در معاونت فرهنگی و هنری شهرداری تهران عزم خود را برای گسترش فضای فرهنگی و هنری جزم کرده ایم و این نوید را به اهالی هنر سینما می دهیم که در سال جاری خبرهای خوبی در این ارتباط خواهند شنید .

در ادامه برنامه علی معلم مجری مراسم از داوود رشیدی به عنوان بازیگری که چندین فیلم ارزنده و خاطره انگیز از او در سینما آزادی در سالهای پیش بر روی پرده رفته بود دعوت به سخنرانی کرد.

داوود رشیدی با اشاره به خاطرات خود از سینما آزادی و شهر قصه گفت : سینمای آزادی و شهر قصه برای من سرشار از خاطره است . این دو سالن سینمایی من را به اوج فعالیت های بازیگری خود در سالهای گذشته می برد . فیلم های چون کمال الملک ، خانه خلوت ، بی بی چلچله و ... . سوختن این سینما برای ما که سینما را دوست داریم بسیار دردناک بود و هر بار که از کنار خرابه این سینما می گذشتم حسم مانند حس از دست دادن یک عزیز بود .

وی در ادامه افزود : حالا بعد از گذشت سالها از سوختن این سینما دکتر قالیباف تصمیم گرفتند تا این سالن سینمایی را دوباره به بدنه سینما متصل کنند . البته امیدوارم وعده ایشان برای تمام شدن این سینما در طی دو سال قطعی باشد .

کارت آکادمی داوری خانه سینما برای قالیباف

در ادامه برنامه ، سید ضیاء هاشمی مدیر خانه سینما در ارتباط با آغار عملیات اجدایی سینما آزادی بیان کرد : سینما شهر قصه و سینما آزادی یادگار و خاطره گذشته ما از سینما است .همه ما فیلمهای بزرگ و ارزشمندی از سینمای ایران را در این سینما به تماشا نشستیم . وقتی این سالن سوخت دل تمامی اهالی سینما آتش گرفت و هروقت که جای خالی آن را می دیدیم دلتنگ می شدیم .

وی ادامه داد : امیدواریم برای کسانی که ساخت این سینما را برعهده دارند این سینما خاطره انگیز شود . به همین دلیل ما کارت آکادمی داوری خانه سینما را به دکتر قالیباف هدیه خواهیم داد تا همیشه در کنار ما در جشن خانه سینما به داوری بنشینند .

هاشمی با مطرح کردن طرح ساخت سینما پارک در تهران خاطر نشان کرد : ما از همین جا از شهردار تهران قول ساخت سینما پارک را در سال 85 خواهیم گرفت تا در این سال صاحب تعداد زیادی سالن سینمایی شویم .

بعد از سخنرانی مدیر خانه سینما فیلمی از فضای قبلی سینما آزادی و سوختن این سالن نمایش داده شد .

تشکر معاون سینمایی ارشاد از شهرداری و حوزه هنری

در ادامه مراسم ، مهندس جعفری جلوه معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ارتباط با بازسازی سینما آزادی گفت : آمده ایم تا بگوییم از دوباره شکوفا شدن آزادی در این سینما خرسندیم . سزاوار نبود ایران با این فرهنگ و هنر دلنواز خود سینما آزادی و شهرقصه را که در خاطرات ما جاری بود فراموش کند . در کشوری که خاستگاه فرهنگ دینی و اصیل ایرانی و مظهر قدرت اسلام است سزاوار است که سینما بیشتر از آنچه که تا امروز فرصت داشته خود را عرضه کند . من امیدوارم کشور ما به سوی سینمای ملی عزم جدی تری شرکت کند .

وی این گردهمایی را که توسط شهرداری تهران وحوزه هنری برپا شده است یک همت بلند دانست و گفت : همتی که توسط حوزه هنری و شهرداری تهران برای بازسازی و دوباره سازی سینما آزادی صورت گرفته بسیار حائز اهمیت است . امیدواریم در ادامه این روند آرزوهای بلند سینمای ایران را جدی تر دنبال کنیم .

معاون سینمایی وزارت ارشاد در پایان خاطر نشان کرد : امید است با توفیق بیشتر فضای امنی را برای سینمای ایران و خانواده های ایرانی به وجود آوریم تا بر پرده این سینما از انسانها و قصه های گذشته بگوییم و باعث افتخار سینمای ملی شویم .

پس از سخنرانی معاونت سینمایی ، دکتر بنیانیان رئیس حوزه هنری با تشکر از دلسوزان سینما گفت : بازسازی دوباره سینما آزادی را مدیون دلسوزانی هستیم که این موضوع را فراموش نکردند . ساخت سینما آزادی برای شهرداری تهران هزینه گسترده ای را در بر خواهد داشت . امیدواریم با کمک اهالی هنر این سینما نمادی از هنر اصیل ایرانی باشد و با ساخت آن به تعریف دوباره ای از سینما داری برسیم .

وی در ادامه بیان کرد : در بسیاری از مجامع و محافل سینمایی ، فیلمسازان از ما توقع ساخت سالنهای سینمایی دارند اما این موضوع را باید مدنظر قرار دهند که باید تولیداتی در سینما صورت گیرد تا مسولین احساس کنند که باید سالن سینمایی بسازند . امیدوارم در سالهای آتی در سینمای ایران فیلم هایی ساخته شود که در خور سالنهای سینمایی ایران باشد .

پروژه سینما آزادی در زمان مقرر شده تحویل داده می شود

در ادامه مراسم، دکتر قالیباف شهردار تهران درباره عملیات اجرایی این پروژه توسط شهرداری تهران گفت : ما در مدیریت شهری همچنان که نیازمند به علم و مهارت هستیم به هنر نیز نیازمندیم .در نشست های که در خانه سینما و جشنواره تئاتر فجر داشته ایم من به این نکته اشاره کردم که من به عنوان مدیر شهر به هنرمندان بسیار نیازمند هستم و اقدام هنرمندان در کمک به مدیریت شهر را ضروری می دانم .

وی افزود : شهرها محل فرهنگ و تمدن هستند و ما برای اداره شهرهایی مانند تهران نیازمند توسعه شهروند مداری هستیم و برای رسیدن به این مقوله باید از هنر استفاده کنیم . این وظیفه بر دوش ما است که از این فرصتها استفاده کرده و در زمینه تولید محصولات فرهنگی کوشا باشیم . تا یک توسعه پایدار در بعد فرهنگی داشته باشیم .

شهردار تهران با ابراز امیدواری از آغاز این عملیات برای بازسازی سینما آزادی گفت : بر اساس زمان بندی که مشخص شده است از امروزشهروندان با توجه به تابلو نصب شده برزمین این پروژه می توانند در زمان مذکور شاهد تحویل این سالن سینمایی باشند . من این نوید را خواهم داد که این پروژه هرگز به جندین سال موکول نخواهد شد و طی زمان مقرر شده تحویل داده می شود .

22 بهمن 86 سینماآزادی به اهالی سینما تحویل داده می شود

در انتهای مراسم ، مهندس نور فردی مدیر شرکت پروژه بازسازی سینما آزادی در ارتباط با این طرح گفت : ساختمان سینما آزادی در 29 فروردین 1376 بر اثر یک سانحه آتش گرفت . این دو سالن سینمایی در 1000 متر مربع واقع شده بود که پس از آتش سوزی بالافاصله تخریب شد . بعد از مدتی با همکاری شهرداری و کمیسیون مالی و حوزه هنری ضوابط مربوط به ساخت و ساز شروع شد . با رایزنی هایی که صورت گرفته بود دکتر قالیباف در افتتاحیه بیست و چهرمین جشنواره فیلم فجر قول ساخت این سینما را در سال جدید داد . به طور دقیق 95 روز از وعده شهردار تهران می گذرد و ما هم اکنون با همیاری هم توانستیم به اینجا برسیم که در این روز کلنگ بازسازی این مجموعه سینمایی را بزنیم .

وی وعده تحویل این سینما را برای مخاطبین 695 روز دیگر اعلام نمود و بیان کرد : امیدوارم در 22 بهمن 1386 شاهد تحویل این مجموعه هنری به اهالی سینما باشیم .

مهندس نور فردی در پایان برای حضار مراحل ساخت این پروژه را از نظر معماری تشریح کرد .

بعد از برگزاری مراسم عملیات اجرایی این سینما تمامی مدعوین به همراه مسولین برگزاری برای زدن کلنگ این سینما توسط شهردار به سمت زمین این پروزه واقع در تقاطع وزرا و بهشتی حرکت کردند و طی حرکتی نمادین کلنگ بازسازی سینما آزادی توسط دکتر قالیباف به زده شد .

لینکها:

آلبوم تصاویر