تبیان، دستیار زندگی
بازیگر نقش امام خمینی (ره) در فیلم فرزند صبح معتقد است این پروژه ماندگار شده و باید بعد از اکران عمومی و تدوین مجدد آن، درباره‌اش قضاوت شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بعد از اکران «فرزند صبح» را قضاوت کنید


بازیگر نقش امام خمینی (ره) در فیلم "فرزند صبح" معتقد است این پروژه ماندگار شده و باید بعد از اکران عمومی و تدوین مجدد آن، درباره‌اش قضاوت شود.


بعد از اکران «فرزند صبح» را قضاوت کنید

عبدالرضا اکبری بازیگر نقش امام خمینی (ره) در فیلم "فرزند صبح" در پاسخ به این سئوال که آیا این فیلم با توجه به حاشیه‌های نمایش در جشنواره بیست و نهم فیلم فجر، پروژه ماندگاری می‌شود یا خیر، به خبرنگار مهر گفت: فیلم "فرزند صبح" باید در ابتدا اکران شود و بعد درباره آن قضاوت کرد. گرچه نمایش این فیلم در جشنواره فجر با انتقادهای زیادی رو به رو شد، اما به نظرم وقتی دوباره تدوین شود، حتماً فیلم ماندگاری خواهد شد. وی درباره اینکه بهروز افخمی بارها تاکید کرده کارگردان فیلم "فرزند صبح" نیست، توضیح داد: به نظرم اگر بخش‌های اضافه فیلم که بدون حضور کارگردان تدوین شده بود درآورده شود، اثر خوبی می‌شود؛ چون کارگردانی متخصص و بزرگ آن را ساخته است و نمی‌توان منکر این مسئله شد. علاوه بر آن طراحی صحنه و فیلمبرداری "فرزند صبح" شاخص است. فقط تدوین شتابزده کمی به این پروژه بزرگ، لطمه زده است.

اکبری ادامه داد: "فرزند صبح" فیلم بزرگی است و نباید قضاوت شتابزده در مورد آن داشته باشیم، چرا که با برطرف شدن ایرادها تدوین فیلم قطعاً قابل دیدن می‌شود. این بازیگر درباره ایفای نقش حضرت امام (ره) گفت: نقش بسیار دشواری بود. گرچه من مقطع کوتاهی از زندگی حضرت امام را بازی کردم، اما تلاش کردم با دقت و وسواسی که در کار دارم در نهایت دقت نقش را ایفا کنم.

"فرزند صبح" فیلم بزرگی است و نباید قضاوت شتابزده در مورد آن داشته باشیم، چرا که با برطرف شدن ایرادها تدوین فیلم قطعاً قابل دیدن می‌شود.

بنابراین با کمک‌های فراوان افخمی و دوستان دیگر این نقش را با ظرافت ایفا کردم. حضرت امام خمینی (ره) یکی از شخصیت‌های معاصر و تاثیرگذار است. به همین خاطر راه را نباید اشتباه می‌رفتیم. وی ادامه داد: فیلمسازان بسیاری که فیلم "فرزند صبح" را دیدند بارها به من تاکید کردند که نقش را به خوبی ایفا کرده‌ام. این فیلم جایگاه والایی در کارنامه هنری‌ام دارد.

بعد از اکران «فرزند صبح» را قضاوت کنید

اکبری درباره گریم سنگین این نقش گفت: به هر حال وقتی یک نقش تاریخی بزرگ را می‌پذیریم برای نزدیک شدن به نقش باید تلاش‌های بسیاری داشته باشیم و سختی‌ها را تحمل کنیم. گرچه گریم این نقش برایم دشوار بود، اما این سختی‌ها را به جان می‌خریدم. سعید ملکان طراح گریم این پروژه زحمت زیادی کشید؛ حتی در زمان فیلمبرداری عکس‌های این سریال به شدت مورد توجه همه قرار گرفت و درباره شباهت‌ها صحبت می‌کردند. این بازیگر درباره اینکه فکر نمی‌کنید دوبله به این فیلم لطمه زده است، توضیح داد: دوبله و تدوین بدون حضور کارگردان انجام شده و مسلماً با نواقصی رو به رو است. فکر می‌کنم بهتر باشد صدای من در دوبله تلطیف‌تر شود. عبدالرضا اکبری در فیلم سینمایی "فرزند صبح" و فیلم تلویزیونی "11 دقیقه و 30 ثانیه" نقش امام راحل را بازی کرده است. فیلم سینمایی "فرزند صبح" با بازی اکبری، محمدرضا شریفی‌نیا، هدیه تهرانی، آتیلا پسیانی، فرهاد قائمیان که در بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر روی پرده رفت، بخش‌های مختلف زندگی امام خمینی (ره) را به تصویر کشیده است.

بخش سینما و تلویزیون تبیان


منبع: خبرگزاری مهر