تبیان، دستیار زندگی
مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور قرآنی گفت: مهم ترین هدف مدارس قرآن گسترش تحقیقات قرآنی و جذب دانش آموزان به آیات کاربردی قرآن توسط معلمان است. ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گسترش تحقیقات قرآنی با مدارس قرآنیآرشیو شد

گزارش از جشن قرآنی مدرسه ی اندیشه سبز(قسمت دوم)

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور قرآنی :

مدارس قرآن با هدف گسترش تحقیقات قرآنی ایجاد شده اند

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور قرآنی گفت: مهم ترین هدف مدارس قرآن گسترش تحقیقات قرآنی و جذب دانش آموزان به آیات کاربردی قرآن توسط معلمان است.

محمد بنیادی در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا، افزود: آموزش عمومی قرآن کشور شامل چهار کارگروه نیروی انسانی، روش ها و محتوا، پشتیبانی مالی و تهیه و تدوین سند راهبردی آموزش عمومی کشور و ارزیابی عملکرد فعالیت های دبیرخانه آموزش عمومی، است.

وی تصریح کرد: کارگروه چهارم پس از تهیه و تدوین سند راهبردی آموزش عمومی کشور، به ارزیابی عملکرد فعالیت ها و اقدامات دبیرخانه آموزش عمومی می پردازد.

گزارش از جشن قرآنی مدرسه ی اندیشه سبز(قسمت دوم)

بنیادی افزود: تمام مؤسسات و نهادهای درون و بیرون وزارت آموزش و پرورش شامل حوزه های علمیه، دانشگاه ها، سازمان اوقاف و امور خیریه، دارالقران های سازمان تبلیغات اسلامی و تمام مؤسسات قرآنی کشور، در این کارگروه ها دعوت می شوند و با محوریت دبیرخانه آموزش عمومی قرآن، طرح و برنامه تدوین می کنند.

گزارش از جشن قرآنی مدرسه ی اندیشه سبز(قسمت دوم)

وی با بیان اینکه تربیت نیروی انسانی مورد نیاز و طراحی روش و محتوای آموزش قرآن به صورت متمرکز در داخل و خارج از آموزش و پرورش، در این کارگروه ها صورت می گیرد، گفت: پس از این مراحل، تمام فعالیت ها و اقدامات انجام شده در کارگروه ها به کمیسیون تخصصی ارجاع داده می شوند و این کمیسیون پاسخگوی شورای انقلاب فرهنگی که منشور فعالیت های قرآنی را ترسیم کرده است، خواهد بود.

بنیادی در خصوص کمیسیون تخصصی تصریح کرد: این کمیسیون متشکل از نمایندگان تام الاختیار وزارت خانه ها، مؤسسات، دانشگاه ها، حوزه های علیمه، صدا و سیما و نهادهای رسمی و غیر رسمی در داخل و خارج از کشور است.

رییس دبیرخانه آموزش عمومی قرآن کشور خاطر نشان کرد: هر تصمیم گیری که به تصویب کمیسیون تخصصی برسد برای ابلاغ به تمام نهاد ها و سازمان های کشور در اختیار شورای عالی انقلاب، قرار می گیرد.


منبع: خبرگزاری پانا

مرکز یادگیری سایت تبیان - تجمیع و تنظیم: نوربخش