تبیان، دستیار زندگی
اجازه ندهید "به نام پدر" اكران شود» جمعی از رزمندگان دوران دفاع مقدس با تهیه طوماری، اعتراض شدید خود را نسبت به فیلم «به نام پدر» ساخته ابراهیم حاتمی كیا و برگزیده شدن آن در جشنواره فجر اعلام كردند . در این اعتراض، از این‌كه...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نامه جمعی از رزمندگان دفاع مقدس:

«اجازه ندهید "به نام پدر" اكران شود»


جمعی از رزمندگان دوران دفاع مقدس با تهیه طوماری، اعتراض شدید خود را نسبت به فیلم «به نام پدر» ساخته ابراهیم حاتمی كیا و برگزیده شدن آن در جشنواره فجر اعلام كردند .

در این اعتراض، از این‌كه شخصیت جوان فیلم با بازی گلشیفته فراهانی به عنوان نماینده غیر واقعی نسل سوم انقلاب اسلامی، به صراحت یا با كنایه دوران هشت سال دفاع مقدس را زیر سوال برده، انتقاد شده است.

در بخشی دیگر از این اعتراضیه آمده است: «از طرفی به تصویر در آوردن نقش انفعالی برای آن رزمنده دوران غرور آفرین با بازیگری آقای پرستویی، نه تنها نمی تواند آن‌چنان كه باید از سابقه پرافتخار آن دوران دفاع نماید، بلكه از آن پشیمان نیز به نظر می‌رسد. حال آن‌كه نسل سوم انقلاب آماده دفاع از ارزش های جنگ تحمیلی هستند و از سویی دیگر بسیاری از رزمندگان آن دوران، همچنان به گذشته خود می بالند.»

در انتهای این اعتراضیه كه در شماره 31 فروردین روزنامه سیاست روز منتشر شده چنین آمده است: ما مصرانه می خواهیم كه ابداً به تشویق و حمایت از این‌گونه فیلم‌های ضد ارزشی نپرداخته و اجازه اكران آن را در آینده ندهند.

لینک ها:

گزارش تصویری فیلم سینمایی" به نام پدر"

به نام پدر: به رنگ خانواده

به نام پدر:شوخی بزرگ