تبیان، دستیار زندگی
آلبوم تصاویر سكانس‌های اصلی فیلم "علی سنتوری" داریوش مهر جویی با حضور بیش از 80 هنرور در كاخ نیاوران فیلمبرداری شد. در این سكانس كه یكی از اصلی‌ترین سكانس‌های فیلم است، شخصیت اصلی فیلم به اجرای موسیقی می‌پردازد. این صحنه ب...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

"علی سنتوری" مهرجویی در كاخ نیاوران


آلبوم تصاویر

سكانس‌های اصلی فیلم "علی سنتوری" داریوش مهر جویی با حضور بیش از 80 هنرور در كاخ نیاوران فیلمبرداری شد.

در این سكانس كه یكی از اصلی‌ترین سكانس‌های فیلم است، شخصیت اصلی فیلم به اجرای موسیقی می‌پردازد. این صحنه با انبوهی از آلات موسیقی و حضور «بهرام رادان» و «گلشیفته فراهانی» به عنوان تنها بازیگران حرفه‌ای حاضر در این سكانس و بیش از 80 نفر هنرور در محوطه باز كاخ احمد شاه فیلمبرداری شد.

شروع كار ساعت 20 بود و تا پاسی از شب به طول انجامید. در این سكانس «رادان» 3 ترانه از ساخته‌های «اردلان كامكار» كه توسط «محسن چاوشی» خواننده پاپ خوانده شده است را اجرا كرد و به نواختن سنتور پرداخت.

هماهنگی تصویر«رادان» و صدای «چاوشی» یكی از نكات جالب فیلم بود و اجرای «رادان »در بیشتر برداشت‌ها مورد تشویق «مهرجویی» قرار می گرفت. این بازیگر برای ایفای نقش «علی سنتوری» تحت آموزش سنتور بود كه یكی از شروط «مهرجویی» برای انتخاب بازیگر اصلی فیلم بود.

در سكانس‌های فوق، شخصیت «علی سنتوری» هنوز در اوج شهرت قرار دارد و هنوز گرفتار اعتیاد نشده است. به همین دلیل چهره «رادان» بدون گریم خاصی جلوی دوربین رفت.

در پشت صحنه فیلمبرداری این سكانس «بهمن فرمان آرا»، «كامشاد كوشان»، «هوشنگ توزیع» و بسیاری از علاقه‌مندان سینمای مهرجویی حضور داشتند. فیلمنامه «علی سنتوری» را «مهرجویی» به همراه «محمدی‌فر» نگاشته است.

فیلمنامه روایت زندگی آهنگساز و نوازنده‌ای است كه در زندگی‌اش با گرفتاری‌ها و مشكلاتی روبرو می‌شود. «مهرجویی» زمان فراوانی را صرف انتخاب بازیگر نقش «علی سنتوری» كرد كه در نهایت «رادان» برای ایفای این نقش انتخاب شد.

فیلمبرداری این پروژه كه از آذر ماه سال گذشته آغاز شده را «تورج منصوری» به عهده دارد و «محمدرضا شریفی‌نیا» به عنوان مجری طرح و «فرهنگ سروری» در سمت مدیر تولید پروژه فعال هستند. تاكنون 95 درصد فیلمبرداری كار به پایان رسیده و تنها دو سكانس آن باقی مانده است. از عوامل دیگری كه در این پروژه حضور دارند می‌توان به بازیگرانی چون مسعود رایگان، رؤیا تیموریان، مائده طهماسبی، محمد سلوكی و نادر سلیمانی اشاره كرد.


لینک ها:

سینما

آزیتا حاجیان هم به جمع بازیگران "علی سنتوری" پیوست

«رویا تیموریان» به جای «آزیتا حاجیان» در علی سنتوری

به جای نسرین مقانلو، مائده طهماسبی جلوی دوربین «علی سنتوری» رفت

به تصویر کشیدن زندگی غبار گرفته یک معتاد