تبیان، دستیار زندگی
تهیه كننده و فریدون جیرانی تا دو هفته ی آینده تصمیم می‌گیرند سه فیلم «ستاره‌ها» به‌كارگردانی فریدون جیرانی،برای اكران عمومی به یك یا دو فیلم تبدیل خواهد شد. حمید اعتباریان تهیه كننده این سه فیلم با تائید این موضوع گفت: از زم...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

"ستاره‌ها" دو فیلم می‌شود


تهیه كننده و فریدون جیرانی تا دو هفته ی آینده تصمیم می‌گیرند

سه فیلم «ستاره‌ها» به‌كارگردانی فریدون جیرانی،برای اكران عمومی به یك یا دو فیلم تبدیل خواهد شد.

حمید اعتباریان تهیه كننده این سه فیلم با تائید این موضوع گفت: از زمان برگزاری جشنواره فیلم فجر تاكنون درخواست پروانه نمایش ندادیم به دلیل اینكه در حال مشورت با كارگردان برای تبدیل این سه فیلم، به یك یا دو فیلم هستیم.

وی در ادامه تصریح كرد: تا دو هفته آینده تصمیم‌گیری قطعی، بابت این موضوع انجام خواهد شد و به محض اینكه این اتفاق افتاد برای دریافت پروانه نمایش اقدام خواهیم كرد.

اعتباریان می‌گوید: به دلیل اینكه ما یك پروانه ساخت داریم و می‌خواهیم طبق قانون وزارت ارشاد عمل كنیم، بنابراین قصد داریم این سه فیلم را به یك یا دو فیلم تبدیل كنیم با اینكه خیلی برای ما هزینه داشته است.

وی همچنین گفت: اگر این فیلم به دو فیلم تبدیل شود،قصد داریم آنها را همزمان اكران كنیم.

اعتباریان زمان مناسب اكران ستاره‌ها را فصل تابستان دانست.

جیرانی كه زمان طولانی را صرف فیلمبرداری« ستاره‌ها» كرد، این فیلم را به سه فیلم مجزا تبدیل كرده است كه به صورت دو فیلم در جشنواره به نمایش درآمد.

در جلد اول كه در بخش مسابقه سینمای ایران با نام « ستاره می‌شود» به نمایش در ‌آمد عزت‌الله انتظامی، اندیشه فولادوند، امین حیایی، رضا رویگری، آهو خردمند و اصغر نعیمی به ایفاء نقش می‌پردازند.

داستان این فیلم درباره ی دختری بنام «پونه گلكار» است كه دوست دارد ستاره شود. او اكنون به عنوان بازیگری حاشیه‌ای فعالیت می‌كند، وی با ارتباطاتی كه داشته برای پدرش در یك فیلم نقشی دست و پا می‌کند. پدر پونه بازیگر قدیمی تئاتر است و سالهاست كه روی صندلی چرخدار زندگی می‌كند، پدر تغییر لباس می‌دهد و جلوی دوربین قرار می‌گیرد اما ...

در ستاره‌ها جلد سوم « ستاره بود» كه در بخش میهمان جشنواره فجر به نمایش درآمد خسرو شكیبایی، اندیشه فولادوند، امین حیایی،مرتضی احمدی، داریوش اسدزاده، مهین بزرگی، فهیمه راستگار به ایفاء نقش می‌پردازند. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: شخصی با «رها» خبرنگار روزنامه تماس می‌گیرد و می‌گوید یكی از ستاره‌های قدیمی سینمای ایران بنام روح‌انگیز مرده و جنازه‌اش در اتاقی متروك به جا مانده است. رها به هوای اینكه ستاره مرده همان روح‌انگیز سامی‌نژاد هنرپیشه "دختر لر"است با عجله خود را به آن مكان یعنی تئاتر پارس می‌رساند و ...

بر اساس همین گزارش در ستاره‌ها « جلد دوم: ستاره است» كه در جشنواره حضور نداشت نیكی كریمی، امین حیایی، اندیشه فولادوند و مژگان ربانی به ایفای نقش می‌پردازند.

لینکها:

« ستاره می شود،فیلم برگزیده تماشاگران در روز اول

"ستاره می‌شود" درباره سراب ستاره شدن است