تبیان، دستیار زندگی
زن را به عنوان یك موجودی كه می‌تواند مایه‌ای برای اصلاح جامعه با پرورش انسان‌های والا بشود، نگاه كنید تا معلوم شود كه زن كیست و آزادی او چگونه است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شما بهشت را می سازید!


شما ببینید وقتی زن مسلمان بر‌می‌گردد به فطرت و اصل خود چه معجزه عظیمی درست می‌كند. آن‌گونه كه در انقلاب و نظام اسلامی ما مشاهده ‌شده و امروز هم دارد مشاهده می‌شود. (فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با جمع كثیری از بانوان )


رهبری

حركت به سمت آرمان‌گرایی

آرمان‌گرایی در اسلام و گرایش به سمت قله‌ها، اوج‌ها و آرمان‌ها، یك چیز قطعی و حتمی است. زن مثل مرد و مثل همه خلایق باید در این سمت حركت كند. (فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای شورای فرهنگی و اجتماعی زنان )

رشد گوهر انسانی و معنوی

باید گوهر انسانی در زن و مرد رشد پیدا كند؛ این یك مسئله ارزشی است. باید مسائل ارزشی اسلام در جامعه ما احیاء شود. (فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای شورای فرهنگی و اجتماعی زنان )

الگو بودن در جهان

زنان مسلمان ایرانی در دنیای امروز رسالتی عظیم بر عهده دارند و به عنوان الگوی زنان جهان باید پیام متعالی خود را در عرصه‌های مختلف بشری به گوش جهانیان برسانند. (فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با خواهران طلبه و فرهنگی قم )

مسئولیت‌پذیر و تكلیف‌مدار

زن و مرد دارای وظایف و مسئولیت‌های مشترك و اختصاصی هستند كه باید به دقت شناخته و تبلیغ شود. زن، باری بر دوش همسر خود نیست و زن نباید مطابق الگوهای غربی و غیر اسلامی معرفی شود. (فرمایشات مقام معظم رهبری در اجتماع مدیران و كاركنان سازمان صدا و سیما در مسجد بلال )

شركت در میادین علمی، اجتماعی و سازندگی

ما معتقدیم كه زنان در هر جامعه سالم بشری قادرند و باید فرصت پیدا كنند كه در حد سهم خود تلاش و مسابقه خویش را در پیشرفت‌های علمی، اجتماعی، سازندگی و اداره این جهان به عهده بگیرند؛ از این جهت میان زن و مرد هیچ تفاوتی نیست. (فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با خواهران پزشك)

ارزش زن به این است كه بتواند محیط زندگی را برای خود و برای مرد و فرزندان، یك بهشت، یك مدرسه، یك محیط امن، ‌یك جایگاه عروج به معارف و مقامات معنوی تبدیل كند.

مربی و پرورش‌دهنده انسان‌های والا

زن را به عنوان یك موجودی كه می‌تواند مایه‌ای برای اصلاح جامعه با پرورش انسان‌های والا بشود، نگاه كنید تا معلوم شود كه زن كیست و آزادی او چگونه است. (فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با جمع كثیری از بانوان كشور )

تبدیل‌كننده خانواده به جایگاه عروج معنوی

ارزش زن به این است كه بتواند محیط زندگی را برای خود و برای مرد و فرزندان، یك بهشت، یك مدرسه، یك محیط امن، ‌یك جایگاه عروج به معارف و مقامات معنوی تبدیل كند. (فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با بانوان هرمزگان )

دعا ، زن آفتاب

رفتار متناسب با خلقت و عواطف زن

اساسی‌ترین كار زن، كاری است كه با خلقت زنانه او، ‌با احساسات و عواطف به ودیعت نهاده الهی در وجود او همخوان و هماهنگ باشد. (فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با پرستاران )

خویشتن‌داری و دوری از تجملات

زن مسلمانی كه الگویش فاطمه زهرا (س) یا زینب كبری (س) باشد، در مقابل تجملات خویشتن‌دار است،‌ اگر زن به فكر تجملات و خوشگذرانی‌ها و هوس‌های زودگذر و تسلیم شدن به احساسات بی‌بنیاد و بی‌ریشه باشد، نمی‌تواند آن راه را برود. (فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با پرستاران )

تسلیم شدن به احساسات بی‌بنیاد و بی‌ریشه

زنان باید این وابستگی‌ها را كه مثل تار عنكبوت، بر پای یك انسان رهروست، از خود دور كنند تا بتوانند راه متعالی را بروند، زن ایرانی در دوران جنگ همین كار را كرد. (فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با پرستاران )

زن باید مایه آرامش زندگی و آسایش محیط خانواده باشد، در دامان پر مهر و پر عطوفت و با سخنان مهرآمیزش، ‌فرزندان سالمی را از لحاظ روانی تربیت كند،‌ انسان‌های بی عقده، خوش روحیه و سالم از لحاظ روحی و اعصاب در دامان او پرورش پیدا كنند، مردان و زنان و شخصیت‌های جامعه را به وجود بیاورند.

تأثیر‌گذاری در دنیا

اگر جامعه اسلامی بتواند زنان را با الگوهای اسلامی تربیت كند یعنی الگوی زهرایی (س) و الگوی زینبی (س)؛ زنان بزرگ، زنان با عظمت زنانی كه می‌توانند دنیا و تاریخی را تحت تأثیر خود قرار دهند، آن وقت زن به مقام حقیقی خود نایل آمده است. (فرمایشات مقام معظم رهبری در جمعی از بانوان در جشن میلاد كوثر )

در محیط خانه، دل آرام مرد

زن مسلمان باید در محیط خانه دل آرام مرد، شوهر و فرزندانش باشد. (فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با بانوان كشور )

مایه آرامش زندگی و آسایش محیط خانواده

زن باید مایه آرامش زندگی و آسایش محیط خانواده باشد، در دامان پر مهر و پر عطوفت و با سخنان مهرآمیزش، ‌فرزندان سالمی را از لحاظ روانی تربیت كند،‌ انسان‌های بی عقده، خوش روحیه و سالم از لحاظ روحی و اعصاب در دامان او پرورش پیدا كنند، مردان و زنان و شخصیت‌های جامعه را به وجود بیاورند. (فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با بانوان كشور )

سازنده خانواده

مرد و زن هر دو مشتركاً مأمورند كه در ساختن و بنای خانواده كار كنند و با توجه به اهمیتی كه اسلام به خانواده می‌دهد، اصلی‌ترین كار زن و مرد مسلمان كه پایه و قوام زندگی‌شان بر آن استوار است، ساختن خانواده است و زن و مرد این وظیفه را مشتركاً بر دوش دارند. (مجله زن روز )

بخش خانواده ایرانی تبیان


منبع : جهان

مقالات مرتبط :

عاشقانه ترین تبعید دنیا

قدرت ما زنان!

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.