تبیان، دستیار زندگی
می‌كشد اكبر نبوی، زندگی «رسول ملاقلی‌پور» را در قالب مستندی 45 دقیقه‌ای به تصویر خواهد كشد. «اكبر نبوی» منتقد سینما و تلویزیون گفت: هدف از تهیه این مستند معرفی یكی از فیلمسازان موفق كشور و بررسی كارنامه هنری اوست. وی تصریح ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«اكبر نبوی» زندگی «رسول ملاقلی‌پور» را به تصویر می‌كشد


اكبر نبوی، زندگی «رسول ملاقلی‌پور» را در قالب مستندی 45 دقیقه‌ای به تصویر خواهد كشد.

«اكبر نبوی» منتقد سینما و تلویزیون گفت: هدف از تهیه این مستند معرفی یكی از فیلمسازان موفق كشور و بررسی كارنامه هنری اوست.

وی تصریح كرد: در این مستند سعی شده تا زوایای كاری ایشان، چه زمانی كه مشغول به كار هستند و چه زمان تمرین و روخوانی ،بررسی شود. همچنین در این مستند زادگاه وی و نوع روند فیلمسازی وی همراه با تحلیل فشرده به تصویركشیده می‌شود.

نبوی اضافه كرد: در این مستند یكی از منتقدان كشور نیز با ملاقلی‌پور به گفت و گو خواهد نشست كه امیدوارم این مستند كه اسم موقت آن «نسل سوخته» است تا اوایل خرداد ماه سال جاری آماده شود.

این منتقد سینما و تلویزیون ادامه داد: همزمان با ساخت این مستند، زندگی شهید «رئیس علی دلواری» نیز در حال ساخت است و نگاهی دارد به مقاومت مردم دلوار، تنگستان و بوشهر در برابر استعمار سیاه انگلیس با محوریت رئیس علی دلواری با نام «آرش» که در 45 دقیقه ساخته خواهد شد.

وی تصریح كرد: تصویربرداری این مستند قبل از نوروز امسال آغاز شده و تا پایان فروردین ماه جاری ادامه خواهد داشت و امیدوارم كه تدوین آن تا 20 اردیبهشت ماه به پایان برسد.

لازم به ذكر است كه این مستند به سفارش سیما فیلم توسط «اكبر نبوی» تهیه و كارگردانی می‌شود و "یا حسینی" نیز از مورخان و تاریخ نگاران بوشهر نیز او را به عنوان پژوهشگر تاریخی یاری می‌كند.

لینک ها:

گالری عكس مزرعه پدری

گزارشی از فیلمهای در حال ساخت