تبیان، دستیار زندگی
شهید دانش‌آموز «رضا انور» در عملیات آزادسازی خرمشهر، داوطلب انفجار پل رود خین برای جلوگیری از پیشروی دشمن شد و در این اقدام شهادت‌ طلبانه پیکرش مفقود شد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دانش‌آموزی که پلاکش ذوب شد


شهید دانش‌آموز «رضا انور» در عملیات آزادسازی خرمشهر، داوطلب انفجار پل رود خین برای جلوگیری از پیشروی دشمن شد و در این اقدام شهادت‌ طلبانه پیکرش مفقود شد و حتی از او پلاکی نیز باقی نماند. بیش از 20 ماه بود که نفس‌های خرمشهر از دست دشمن به شماره افتاده بود؛ خون جوانان زیادی از این مرز و بوم بر خاک خونین‌شهر ریخته ‌شد اما گویی این شهر لحظه به لحظه تشنه‌تر می‌شد.


دانش‌آموزی که پلاکش ذوب شد

شهید دانش‌آموز «رضا انور» در عملیات آزادسازی خرمشهر، داوطلب انفجار پل رود خین برای جلوگیری از پیشروی دشمن شد و در این اقدام شهادت ‌طلبانه پیکرش مفقود شد و حتی از او پلاکی نیز باقی نماند.

بیش از 20 ماه بود که نفس‌های خرمشهر از دست دشمن به شماره افتاده بود؛ خون جوانان زیادی از این مرز و بوم بر خاک خونین‌شهر ریخته ‌شد اما گویی این شهر لحظه به لحظه تشنه‌تر می‌شد.

خون شهیدان سید محمد جهان‌آرا، اسماعیل خسروی دستگردی، غلامرضا و علیرضا آبکار، محمد ابراهیم‌زاده، فتح‌الله ارجعی، محمد پورحیدری، احمد توپال، شهناز حاجی‌شاه و حسین حاجی‌شاه تا به امروز از این سرزمین می‌جوشد و گواهی می‌دهد که تمام شهدا جز برای اسلام این مسیر پرخطر را انتخاب نکردند.

خرمشهر همچنان انتطار می‌کشید تا آزاد شود؛ خرمشهر دیگر از این همه ظلم و بیداد به ستوه آمد و دست به دعا شد تا خداوند خرمشهر را آزاد کند.

دانش‌آموز بسیجی «رضا انور» با دیدن این همه محاصره و تجاوز دیگر تاب نشستن پشت میز و نیمکت‌ کلاس درس را نداشت؛ لذا کلاس را رها کرد و خود را به شلمچه رساند؛ او در آزادسازی خرمشهر در حالی که داوطلبانه برای انفجار پلی در شمال خرمشهر رفته بود، به شهادت رسید و حتی پلاک این شهید در این انفجار از بین رفت.

این نوجوان 16 ساله، شهادت ‌طلبانه قدم در مسیری ‌گذاشت که می‌دانست پیکرش هیچ وقت به آغوش خانواده برنمی‌گردد اما برای پایداری قرآن و نظام اسلامی مهر عدم بر پیکر خود زد و روحش را جاودانه ساخت. آری! خرمشهر این گونه آزاد شد.

این نوجوان 16 ساله، شهادت ‌طلبانه قدم در مسیری ‌گذاشت که می‌دانست پیکرش هیچ وقت به آغوش خانواده برنمی‌گردد اما برای پایداری قرآن و نظام اسلامی مهر عدم بر پیکر خود زد و روحش را جاودانه ساخت. آری! خرمشهر این گونه آزاد شد

حسین انور، پدر این شهید مفقود و سردار شهید «خسرو انور» مردی صبور و عاشق انقلاب اسلامی و ولایت است، وی می‌گوید: همبستگی و همدلی که ملت مسلمان ایران دارند، یادگاری از حضرت امام خمینی (ره) است و این همبستگی ان‌شاءالله تا انقلاب مهدی (عج) باقی خواهد ماند.

وی با بیان اینکه ملت ایران با همبستگی خود شاه؛ آن بت بزرگ را از ایران بیرون انداختند، ادامه می‌دهد: بعد از انقلاب دشمنان با جنگ تحمیلی خواستند انقلاب اسلامی را از پای درآورند که در این میان پیرمردان 85 ساله و نوجوانان 13 ساله در جبهه‌ها حضور پیدا کردند و اجازه چنین کاری را ندادند.

پدر شهید سردار «خسرو انور» و شهید مفقودالاثر «رضا انور» خاطرنشان می‌کند: بیانات مقام معظم رهبری در همه زمینه‌ها گفتاری الهی است، بر دل مردم می‌نشیند، دل‌ دشمنان را به لرزه درمی آورد و موجب عاجز ماندن دشمنان در تصمیمات‌شان می‌‌شود.

شهید «رضا انور» 14 تیر 1344 در شهرری دیده به جهان گشود؛ وی در دامن مادری شیرزن از خطه کرمانشاه و پدری دلاور و ولایت‌مدار پرورش یافت؛ این شهید دانش‌آموز در حالی که سال سوم دبیرستان در رشته علوم تجربی تحصیل می‌کرد، با تغییر تاریخ تولدش در شناسنامه به جبهه اعزام شد و در شمال خرمشهر و در پی انفجار پل نهر خین در 5 خرداد 1361 و عملیات تکمیلی بیت‌المقدس به شهادت رسید.

بخش فرهنگ پایداری تبیان


منبع : خبرگزاری فارس