تبیان، دستیار زندگی
" فیلمبرداری "گریز"،"نیوه مانگ"، "سنگ كاغذقیچی" به پایان رسید ساخت "میم مثل مادر" و "تله" به تعویق افتاد بخشی از فیلم های سینمایی كه همزمان با سال جدید فیلمبرداریشان درحال انجام بود،در تعطیلات نوروز به پایان رسید و تعدادی از...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

"سینما به تعطیلات نرفت"

فیلمبرداری "گریز"،"نیوه مانگ"، "سنگ كاغذقیچی" به پایان رسید
ساخت "میم مثل مادر" و "تله" به تعویق افتاد


بخشی از فیلم های سینمایی كه همزمان با سال جدید فیلمبرداریشان درحال انجام بود،در تعطیلات نوروز به پایان رسید و تعدادی از آنها نیز همچنان ادامه دارد و تعدادی از فیلمها نیز در پیش تولید به سر می‌برند.

فیلمبرداری «گریز» دومین ساخته سینمایی نیكی كریمی‌در مقام كارگردان كه اواخر سال گذشته‌در تهران آغاز شده بود،طی دو روز گذشته به پایان رسید.

در «گریز» نیكی كریمی ، نیلوفر خوش خلق ، احسان نورانی به ایفاء نقش می‌پردازند و این فیلم به تهیه كنندگی محمدرضا تخت كشیان است.

فیلمبرداری پروژه سینمایی « سنگ، كاغذ، قیچی» به كارگردانی سعیدسهیلی كه از نیمه دوم دی ماه در تهران آغاز شد، 7 فروردین ماه به پایان رسید و تدوین آن توسط حسن ایوبی آغاز شد.

به جای خلاصه داستان این فیلم آمده است: حاج مرتضی گفت به رضا بگین، هم تیر و تركش، هم میدون مین، همه شون بیان به آدرس من، سیدرضا گفت به روح مسعود، تو تیر و تركش، بی‌چكمه بی كلت، هرجا بپیچه با كله میام،‌با صد تا حجله، چهل تا چلچراغ.

امین حیائی، شهرام حقیقت دوست، اندیشه فولادوند، رامتین خداپناهی، قاسم زارع، اصغر نقی‌زاده، بهناز محرر و ... با هنرمندی جمشید هاشم‌پور، در این فیلم به ایفا نقش پرداختند.

این فیلم محصول سیران فیلم و مدیر پروژه آن حمید اعتباریان است.

فیلمبرداری پروژه نیوه‌ مانگ (نیمه ماه ) بهمن قبادی كه از اواخر دی ماه سال گذشته در كردستان آغاز شده بود در روزهای آغازین سال جدید به پایان رسید.

مراحل تدوین این فیلم كه همزمان با فیلمبرداری آغاز شده بود، توسط هایده صفی یاری در استودیو بدیع درحال انجام است و حسین علیزاده مشغول ساخت موسیقی فیلم است.

«نیوه مانگ» كه گلشیفته فراهانی‏، حسن پورشیرازی و هدیه تهرانی و ... در آن حضور دارند برای بزرگداشت موتزارت آماده می‌شود.

قبادی در روزهای پایانی سال 84 طی اعتراضی مطرح كرده بودبه دلیل عدم همكاری فارابی در پرداخت سهمیه ی نگاتیو، فیلمبرداری «نیوه‌مانگ» طی چند روز آینده متوقف خواهد شد.

همچنین فیلمبرداری «میم مثل مادر» رسول ملاقلی‌پور كه پیش تولید آن از چندی قبل آغاز شده و پیش از این قرار بود، هفتم فروردین ماه آغاز شود اما فیلمبرداری به تعویق افتاده و قرار است اواخر فروردین ماه «میم مثل مادر» جلوی دوربین برود.

«میم مثل مادر» به تهیه كنندگی منوچهر محمدی است و با بازی گلشیفته فراهانی، قصه سپیده دختر جوانی است كه در دوران جنگ در معرض بیماران شیمیایی قرار گرفته و سالها پس از پایان جنگ در انتظار تولد فرزندش است. پزشكان معتقدند كه كودك نیز آثار بیماران شیمیایی را به همراه خواهد داشت.»

دیگر بازیگران «میم مثل مادر» كامبیز دیرباز ، حسین یاری ، سحر دولت شاهی هستند و بازیگر خردسال آن محمدعلی شادمان است و مرضیه برومند نیز در این فیلم حضور دارد.

تولید«علی سنتوری» داریوش مهرجویی كه از چند ماه قبل آغاز شده است‌،فقط یك هفته تا پایان فیلمبرداری آن باقی مانده است و تدوین آن همزمان توسط حسینی‌وند در حال انجام است.

بهرام رادان، گلشیفته فراهانی، رویا تیموریان، نادر سلیمانی و... از جمله بازیگران آخرین ساخته مهرجویی هستند.

سیروس الوند نیز «تله» را ، كه پیش تولید آن پیش از تعطیلات آغاز شده بود، اواخر فروردین ماه جلوی دوربین خواهد برد. پیش از این قرار بود بعد از تعطیلات نوروزی فیلمبرداری این فیلم آغاز شود.

حضورمحمدرضا گلزار،مهناز افشار،ماه‌چهره خلیلی،سحر ذكریا در این پروژه به عنوان بازیگر قطعی شده است.

نویسنده فیلم‌نامه این فیلم كه بخش اعظمی از آن در تهران می‌گذرد، ایرج افشاراست.