تبیان، دستیار زندگی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

معرفی كتاب

معرفی کتاب
عنوان كتاب:

روش های کمک به نوجوانان برای موفقیت در مدرسه(راهنمای والدین)

نویسنده:

مایکل پاپ ورس

مترجم:

علی عربانی دانا

ناشر:

انجمن اولیا و مربیان

تیراژ:

دو هزار جلد

این کتاب، یکی از مجموعه کتاب های «راهنمای والدین» است که به امور مختلف نوجوانان از جمله شرایط جسمانی، ویژگی های عاطفی، خصوصیات اخلاقی و مسائل تحصیلی آن ها می پردازد و مشکلات مختلف نوجوانان را مطرح کرده و سعی می کند که برای آن ها راه حل پیدا کند.

 دوره ی نوجوانی، مرحله ی حساسی در زندگی انسان است؛ زیرا یک دوره ی گذار است؛ گذار از کودکی به نوجوانی. بسیاری از رفتارهای نوجوانان در این دوره ممکن است برای والدین و بزرگ سالان عجیب به نظر برسد، ولی این رفتارها طبیعی هستند و علت آن ها نیز پشت سر گذاشتن دوره ی کودکی است.

این کتاب، تجربه ی کشور انگلستان است؛ ولی بسیاری از مفاهیم تربیتی و آموزشی آن را می توان در آموزش و پرورش ایران و برای نوجوانان ایرانی نیز مورد استفاده قرار داد؛ چون مسائل و موضوعات آن کاملاً علمی هستند و مبنای روان-شناختی دارند.

این کتاب خطاب به پدرها و مادرهاست و والدین با خواندن آن، از ویژگی های دوره نوجوانی آگاه‌تر خواهند شد و می توانند متناسب با آن، برای امور تحصیلی فرزند خود برنامه ریزی كنند . تمرینات عملی پایان فصول به والدین كمك می كند كه نوجوانی شاد و سالم پرورش دهند و باعث موفقیت آن ها در تحصیل شوند.


مرکز یادگیری سایت تبیان - تجمیع و تنظیم : نوربخش