تبیان، دستیار زندگی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عکس‌هایی که غرب را رسوا کرد

شاید اگر این زن و کودکش مسلمان نبودند و یک طرف ماجرا هم رژیم جنایتکار صهیونیستی نبود، بسیاری از مردم دنیا همچون آنچه درباره زن و کودک ژاپنی دیدند و شنیدند درباره این تصویر دردناک و آنچه بر آنان گذشته است هم می‌فهمیدند.

معیارها و سیاست‌های دوگانه رسانه‌های غربی در عرصه سیاست که پیگیری منافع سردمدارانشان است، عجیب نیست اما به نظر می‌رسد رویکرد دوگانه آنان در موضوعات و وقایع انسانی و اخلاقی غیرمنتظره باشد.

به عنوان نمونه چندی پیش و در جریان سو نامی ژاپن عکسی از یک زن که به همراه دخترش زیر آوارهای این فاجعه مدفون شده بود، تا روزها سوژه خبری رسانه‌های غربی و بسیاری دیگر از رسانه‌ها بود.

عکس هایی که غرب را رسوا کرد

به فاصله اندکی از انتشار تصویر این زن و کودک ژاپنی خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های جهان اقدام به تعریف و تمجید از مقام مادری و محبت زن ژاپنی پرداختند و ده‌ها هزار کلمه در توصیف آن منتشر کردند.‬

این واقعه در شرایطی رخ داد که درست مشابه همین اتفاق برای یک مادر و کودک فلسطینی روی داد اما آنان به جای مرگ در اثر زلزله و سیل، در نتیجه تیرباران اشغالگران صهیونیست جان دادند؛ این مادر فلسطینی حتی در آخرین لحظات زندگی هم از سپر کردن خود برای کودکش دریغ نکرد.

عکس هایی که غرب را رسوا کرد
به نظر می‌رسد سر مادر و کودک مسلمان هدف گلوله صهیونیست‌ها قرار گرفته است

و اگر یه نگاه سطحی به عکس مادران و کودکان شیمیایی شده در سردشت و حلبچه بی اندازیم متوجه می‌شویم که از این فداکاری‌ها البته در برابر حمله دشمنان به افراد بی گناه نه در برابر حمله طبیعت زیاد است و این تصاویر دردناک خلاف عکس زن ژاپنی در هیچ یک از آن رسانه‌ها منتشر نشد.

رژیم عراق که از پیروزی در جبهه‏های جنگ علیه ایران ناامید شده بود، تصور می‏کرد با حملات شیمیایی می‏تواند خواسته‏های خود را بر ملت ایران تحمیل نماید. از این‏رو در تاریخ 7 و 8 تیرماه 1366، هواپیماهای بمب‏افکن عراقی با بمب‏های شیمیایی به چهار نقطه پر ازدحام و متراکم جمعیتی شهر سردشت حمله کردند و زن و کودک و خُرد و کلانِ مردم بی‏گناه آن شهر و اطراف آن را آماج گازهای کشنده و دهشتناک شیمیایی قرار دادند. بمباران شیمیایی شهر مرزی سردشت فجیع‏ترین و وحشتناک‏ترین تهاجم شیمیایی بود که آثار و پی‏آمدهای منفی زیادی به بار آورد. جمهوری اسلامی ایران، این تهاجم را غیر انسانی اعلام کرد و شهر سردشت را نخستین شهر قربانی جنگ افزارهای شیمیایی در جهان بعد از بمباران هسته‏ای هیروشیما نامید. با کمال تاسف، هنوز هم تعدادی از مردم مقاوم و شریف شهرستان سردشت با آثار و پی‏آمدهای این بمباران دست به گریبان هستند و در رنج و درد به سر می‏برند. به رغم ارتکاب این جنایت هولناک، مجامع جهانی هیچ اقدامی در جلوگیری از ادامه تجاوز به عمل نیاوردند، حتی آن رژیم خونخوار را هم ملامت نکردند و چون گذشته بی‏اعتنا از کنار این حادثه گذشتند.

شاید اگر این زنان و کودکانشان مسلمان نبودند و یک طرف ماجرا هم رژیم جنایتکار صهیونیستی یا منافع آمریکای جنایتکار در میان نبود، بسیاری از مردم دنیا همچون آنچه درباره زن و کودک ژاپنی دیدند و شنیدند درباره این تصاویر دردناک و آنچه بر آنان گذشته است هم می‌فهمیدند.

این موضوع را بگذارید کنار ادعاهای حقوق بشری غرب و نتیجه بگیرد.

فرآوری : رها آرامی

فرهنگ پایداری تبیان