تبیان، دستیار زندگی
مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس صبح دیروز در گفتگوی اختصاصی به مناسبت فرارسیدن سالروز تاسیس سازمان گفت: نود درصد کارهای دینی و فرهنگی را به جوانان سپرده ایم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

90 درصد کارهای دینی و فرهنگی را به جوانان سپرده ایم

سید ولی الله محمودی نژاد

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس صبح دیروز در گفتگوی اختصاصی به مناسبت فرارسیدن سالروز تاسیس سازمان گفت: نود درصد کارهای دینی و فرهنگی را به جوانان سپرده ایم.

به گزارش روابط عمومی، حجت الاسلام سید ولی الله محمودی نژاد اظهار داشت: یکی از لوازم اولیه هر جامعه، هر نظام و هر دولتی تبلیغات است. تبلیغات وظیفه پیامبران بوده است و پیامبران برای اشاعه فرهنگ دینی و هدایت جامعه مبعوث شده اند و بعثت پیامبران بر مبنای تبلیغات بوده است.

وی تصریح کرد: هر سازمان اهداف خود و آگاه سازی را به وسیله تبلیغات به جامعه نشان می دهد و تبلیغات لازمه هر سازمانی است.

حجت الاسلام محمودی نژاد در پاسخ به این سوال که ملاک های تبلیغات اسلامی از دیدگاه شما چیست؟ عنوان داشت: ملاک سازمان تبلیغات اسلامی دستورات خداوند و سخنان پیامبر و آیات قرآن است، بر اساس این ملاک ها کارهای تبلیغات انجام می شود. ما اهداف ناب اسلامی را تبلیغ می کنیم و بر اساس ملاک های دین مبین اسلام کارها انجام می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس برنامه ریزی برای آینده معنوی جوانان استان را از جمله سیاست های آینده سازمان تبلیغات اسلامی عنوان کرده و ادامه داد: ایجاد تشکل های فرهنگی در مساجد و هیئات برای سپردن نقش اول به جوانان است، درواقع 90 درصد از کارها توسط جوانان انجام می شود.

وی تصریح کرد: در خصوص مبلغین و مسئولین فرهنگی نیز اجرا به جوانان با همراهی و یاری پیشکسوتان سپرده می شود.

حجت الاسلام محمودی نژاد خاطرنشان کرد: سعی و تلاش ما بر این است که از ابزار و امکانات به روز شده برای پیشرفت اهداف فرهنگی استفاده کنیم. از جمله استفاده از نرم افزارهای پیشرفته و همچنین توسعه فضای مجازی که از راهکارهای مهم است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس موسسه تبیان را به عنوان ابزاری در فضای مجازی هدف توسعه این فضا عنوان کرد که فضای مناسبی را در اختیار جوانان و نوجوانان قرار می دهد. در واقع اعتقاد داریم باید از ابزارها و امکانات به روز جهت انجام تبلیغات به خوبی استفاده کنیم.

وی در پاسخ به این که نقش تبلیغات اسلامی استان فارس در تبیین اهداف فرهنگی استان چگونه ارزیابی می شود اظهار داشت: با توجه به وضعیت تهاجم فرهنگی که در جامعه وجود دارد لازم است که تبلیغات اسلامی با برنامه ریزی و تلاش بیشتر نقش خود را ایفا کند و انتظار می رود که تشکیلات فرهنگی و مذهبی سازمان در امور فرهنگی پیشگام باشند و با همکاری نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان و حمایت مسئولین اهداف مورد نظر سازمان را در فارس پیاده کنند و قدم های موثری برای جامه عمل پوشاندن به اهداف نظام و رهبری برداریم.

حجت الاسلام محمودی نژاد تصریح کرد: برنامه ریزی هایی در نظر گرفته شده و هماهنگی های لازم انجام شده و امیدواریم در آینده حرکت های اساسی و ریشه دار نیز برداشته می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس افزود: این حق مردم فارس است که تشکیلات فرهنگی و سازمان تبلیغات اسلامی همگام با نیاز مردم قدم بردارد و موضوع توسعه فرهنگی و مبارزه با شبیخون فرهنگی در اولویت قرار بگیرد.

تنظیم: هومن بهلولی