تبیان، دستیار زندگی
ای‌تری 2011 در حالی به پایان رسید که سری جدید بسیاری از بازی‌های خاطره‌انگیز معرفی شد، کنسول‌های تازه سونی و نینتندو رونمایی گردید و مایکروسافت تنها به کینکت پرداخت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سرگرمی‌های دیجیتال 2011


ای‌تری2011 در حالی به پایان رسید که سری جدید بسیاری از بازی‌های خاطره‌انگیز معرفی شد، کنسول‌های تازه سونی و نینتندو رونمایی گردید و مایکروسافت تنها به کینکت پرداخت.

شانزدهمین دوره نمایشگاه سرگرمی‌های الکترونیک، «ای‌تری» که از هفتم تا نهم ژوئن امسال /هفدهم تا نوزدهم خردادماه جاری در لس‌آنجلس و با حضور بیش از 200 شرکت از جمله سونی، مایکروسافت، نینتندو، آتاری و بازی‌سازهای شناخته‌شده‌ای مانند الکترونیک‌آرت EA و یوبی‌سافت برگزار ‌شده بود، در حالی به پایان رسید که رؤیای رونمایی از کنسول‌های نسل هشتم در آن برای بیش از 45هزار بازدیدکننده و بازی‌خور (!) نقش بر آب شد.

مایکروسافت، باز هم کینکت

اگر بخواهیم اخبار نمایشگاه را مطابق آنچه که در روزهای گذشته گذشت، آغاز کنیم اول باید به سراغ مایکروسافت برویم که اولین کنفرانس خبری امسال را برگزار کرد. در این کنفرانس خبری شاهد نمایش بخش‌هایی از بازی Call of duty:MW3 و Tomb Raider با گرافیک فوق‌العاده و لحظه‌هایی نفس‌گیر بودیم.

سرگرمی‌های دیجیتال 2011

پس از آن بازی‌های کنترل هوشمند کینکت از جمله بازی‌های ورزشی الکترونیک‌آرت مانند Tiger Woods PGA وMadden NFL برای این کنسول معرفی شد. در این کنفرانس که اغلب به تازه‌های بازی تهیه شده برای کینکت می‌پرداخت، شرکت بازی‌ساز BioWareفرمان صوتی در بازی Mass Effect 3 را که برای این کنترلر طراحی شده، معرفی کرد. شرکت یوبی‌سافت نیز در مورد فرمان‌های صوتی در بازی Ghost Recon که بازیگر می‌تواند به وسیله آنها سلاح‌های مورد نیاز خود را بسازد، صحبت کرد.

البته فرمان‌های صوتی مختص کینکت نخواهد بود، این قابلیت برای Xbox Live نیز تعریف خواهد شد تا بازیکنان بتوانند منوهای مورد نیاز خود را فقط با فرمان صوتی انتخاب کنند. در کنار این قابلیت باید منتظر اضافه‌شدن موتور جستجوی Bing و امکان تماشای برنامه‌های تلویزیونی به صورت زنده برای کاربران این شبکه باشیم. از میان بازی‌های ارانه شده برای این شبکه نیز می‌توان به بازی Trials Evolution اشاره کرد که در حقیقت دنباله بازی مهیج و پرطرفدار Trials HD است که پیش از این برای این شبکه طراحی شده و با استقبال خوبی مواجه شده بود.

سرگرمی‌های دیجیتال 2011

یک خبر خوب دیگر برای بازی‌خورهایی که از ایکس‌باکس 360 استفاده می‌کنند و از دوستداران مسابقات اتومبیل‌رانی هستند اینکه می‌توانند منتظر یک دسته کنترل جدید برای تجربه اتومبیل‌رانی پر از هیجان و شتاب باشند. برای این دسته جدید که بی‌سیم است و Speed Wheel نام دارد، گاز و ترمز تعبیه شده و یک سیستم لزرشی در نظر گرفته شده که می‌تواند حس و حال مسابقه را با لرزش هنگام ترمز، عبور از دست‌اندازها و یا تصادف چندین برابر کند. این فرمان به زودی و با قیمت 60 دلار وارد بازار خواهد شد.

سرگرمی‌های دیجیتال 2011

امسال هم مانند سال گذشته کینکت محور اصلی کنفرانس و تازه‌های مایکروسافت بود. این شرکت در نمایشگاه جاری مجموعه ابزارهای توسعه این کنترل حرکتی کنسول ایکس‌باکس 360 موسوم به Kinect Fun Labs را معرفی کرد. این مجموعه ابزارها می‌توانند امکانات متعددی را در اختیار کاربران این کنترل حرکتی قرار دهند از جمله این امکانات تازه می‌توان به اسکن مشخصات ظاهری بازیکن، انتقال این مشخصات به سیستم و تهیه آواتار او در زمانی بسیار کوتاه، دنبال کردن دقیق حرکت انگشتان کاربران، به چرخش درآوردن تصویر در فضای سه‌بعدی و جالب‌تر از همه تصویربرداری سه‌بعدی از اجسام گوناگون و انتقال تصویر نهایی به فضای گرافیکی بازی که به کاربر اجازه می‌دهد اجسام حقیقی را به دلخواه وارد بازی‌ها کند، اشاره کرد.

سونی، کنسول تازه زندگی را معرفی کرد

چندین هفته است که سونی با مشکلات امنیتی متعددی در شبکه بازی‌های پلی‌استیشن دست‌و‌پنجه نرم می‌کند و اطلاعات بیش از 77میلیون کاربر این شبکه توسط هکرها لو رفته است، پس چندان عجیب نیست که این‌بار در کنفرانس، جک ترتون، مدیر بخش سرگرمی‌های سونی در ایالات متحده از کاربران این شبکه عذرخواهی کند.

با نگاهی به بازی‌های تازه این شرکت می‌توان از Resistance 3 که برای کنترل حرکتی Move آماده شده، نام برد که آن‌طور که از خبرهای نمایشگاه برمی‌آید، نتوانسته نظر بازدیدکنندگان را به خود جلب کند. از دیگر بازی‌های این کنترل حرکتی می‌توان به آخرین نسخه بازی جذاب بسکتبال NBA 2K12 و Medieval Moves با گرافیک ضعیف و کاراکترهایی نه‌چندان جذاب اشاره کرد.

در میان بازی‌های پلی استیشن 3 می‌توان به سری قدیمی God Of War اشاره کرد که قرار است با کیفیت اچ.دی از اواخر سال جاری در اختیار کاربران قرار گیرد.

ادامه بازی پرطرفدار بایوشاک نیز علاوه بر اینکه برای کنترل حرکتی Moveعرضه خواهد شد، برای کنترل جدید Vita، یکی از برترین ابزارهای ارائه شده در ای‌تری 2011 به گفته گیم‌پرو، همراه با بازی‌های Uncharted 3، Little Big Planet و Dust 415 ارائه خواهد شد.

سرگرمی‌های دیجیتال 2011

Vita، نسل آینده کنسول‌های بازی سونی به معنای زندگی است. از مشخصات سخت‌افزاری این PSP جدید که در حقیقت PSV است، می‌توان به پردازنده چهارهسته‌ای، پردازنده گرافیکی 200 مگاهرتزی، شش حسگر کنترل لمسی، دو اهرم کنترلی، دوربین در هر دو بخش جلو و عقب این کنسول، صفحه نمایش لمسی OLED با وضوح بالا و حتی جی.پی.اس داخلی اشاره کرد. به نظر می‌رسد این کنسول بازی که به گفته سونی در آخرین روزهای سال جاری میلادی عرضه خواهد شد، از رقیب فعلی‌اش نینتندو DS3 که سال گذشته در ای‌تری 2010 رونمایی شد، یک سر و گردن بالاتر باشد.

این کنسول در دو مدل وای‌فای به قیمت 249 دلار و 3G به 299 دلار به فروش خواهد رسید و می‌تواند امکان ارتباط بازیکنان را با شبکه‌های اجتماعی نیز فراهم کند.

بخش دانش و زندگی تبیان


منبع:

خبر آنلاین