تبیان، دستیار زندگی
« حسین رضازاده» مرد سال وزنه برداری در وزنه برداری همه در باد حسین رضازاده خوابیده اند. انتخاب مرد سال وزنه برداری و حتی مرد سال ورزش برای این یل و هرکول اردبیل دیگر تکراری شده و حتی در سال های آینده هم همه باید برای کسب مقا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برترین های ورزش ایران در سالی که گذشت

« حسین رضازاده»

مرد سال وزنه برداری

در وزنه برداری همه در باد حسین رضازاده خوابیده اند. انتخاب مرد سال وزنه برداری و حتی مرد سال ورزش برای این یل و هرکول اردبیل دیگر تکراری شده و حتی در سال های آینده هم همه باید برای کسب مقام دومی تلاش کنند. حسین رضازاده برای همه و همه برای حسین رضازاده قهرمان دو المپیک براحتی در المپیک پکن هم قهرمان خواهد شد. حسین اولین کسی است که در دوحه برایش طلا را کنار گذاشته اند. او حتی برای کسب چهارمین طلای المپیک هم برنامه های خاصی برای خودش دارد و شما دعا کنید تا هرکول سال های سال پابرجا بماند و افتخار کسب کند.

«حسین عسگری»

مرد سال دوچرخه سواری

برای انتخاب مرد سال دوچرخه سواری ایران، هر چند نام های بزرگی چون: قادر میزبانی، مهدی سهرابی ، علیرضا حقی، حسین ناطقی سزاوار و لایق هستند، اما حسین عسگری از همه شایسته تر است.

قهرمانی تیمی و انفرادی در تورهای اندونزی، کره، تایوان، دو بار قهرمانی در تور لانکاوی، کسب پیراهن طلایی تورچین هایلک، مدال نقره آسیا در تایم تریل، نایب قهرامانی تور تایلند و کسب پیراهن طلایی تور آسیا لانکاوی تنها گوشه ای از افتخارات این قهرمان با اخلاق و دوست داشتنی دوچرخه سواری است.

اخلاق پسند سرآمد راکت به دستان

از بین راکت به دستان ایرانی، محمدرضا اخلاق پسند را بهترین می دانیم، او سوای نتایج به نسبت خوبی که در عرصه رقابتهای بین المللی و لیگ برتر باشگاه های کشور گرفته است، با رتبه 399 بهترین جایگاه بین المللی را در بین ایرانیان دارد مهران احدی و نوشاد عالمیان هم از چهره موفق پینگ پنگ ایران بودند.

شاه حسینی

بهترین بدمینتون باز

علی شاه حسینی یکی از پردوامترین بدمینتون بازان کشورمان است که با وجود دوری یک ساله از صحنه رقابتها در مسابقه های غرب آسیا و تورنمنت بین المللی دهه فجر جایگاهی بالاتر از تمام ایرانیان کسب کرد. غلامرضا باقری نیز همپای شاه حسینی تلاش در خور توجهی داشته است.

محمدرضا رجبی مرد سال هندبال

هندبال یکی از ورزشهای موفق سال بود، در این ورزش مهره های کارآمدی حضور دارند که طرف توجه آسیایی ها هستند که در بین آنها فید علیمرادی، حجت صفری و محمدرضا رجبی تافته جدا بافته هستند، صفری عضو تیم منتخب باشگاههای آسیاست، اما محمدرضا رجبی را به خاطر عضویت در تیم منتخب نوجوانان جهان به عنوان مرد سال بر می گزینیم.

احسان حدادی

مرد سال دو و میدانی

در دو و میدانی احسان حدادی از همه شایسته تر و قهرمانی تاریخ ساز است. مرد طلایی جوانان جهان که از همین حالا طلای دوحه را هم برایش در پرتاب دیسک کنار گذاشته اند، امیدواری فراوانی دارد تا طلای المپیک پکن را هم برای ایران به دست آورد و اگر چنین شود، در تاریخ دو و میدانی کشورمان باورنکردنی و بی سابقه خواهد بود. از روح الله عسگری و مهدی شاهرخی هم نمی توان یادی نکرد که در سال گذشته از بهترین های دو و میدانی بودند.

حمید سوریان برترین کشتی گیر سال

بدون تردید حمید سوریان را می توان نه تنها برترین کشتی گیر سال که قهرمان قهرمانان سال 1384 ورزش نامید، وی در مدت 6 ماه توانست سه عنوان مهم را به خود اختصاص دهد. ابتدا قهرمان جوانان آسیا شد، سپس مدال طلای جوانان جهان را به دست آورد و سرانجام در مسابقات جهانی 2005 بوداپست در میان خیل مدعیان بر سکوی اول جهانی صعود کرد.

کسب سه عنوان یاد شده در رده های مختلف دنیا کار بزرگی بود که توسط دلاورمرد شهر ری به دست آمد. عنوان بهترین کشتی گیر سال زیبنده حمید سوریان است.

علی کریمی

برترین فوتبالیست سال

برترین فوتبالیست سال علی کریمی شناخته شد. او با توجه به تکنیک برترش، توانست نظر تیم بزرگی چون بایرن مونیخ را به خود جلب کرده و پیراهن این تیم آلمانی را برتن کند. کریمی در بایرن مونیخ هم همان هنری را ارایه داد که همگان انتظارش را داشتند و دارند. وی گذشته از این امتیاز در راه صعود تیم ملی فوتبال کشورمان به جام جهانی نقش بسیار مهمی داشت.

مرد سال والیبال

سید محمد موسوی

مرد سال والیبال هنوز هم می تواند، محمد ترکاشوند باشد، مردی با اخلاق عالی و مهارت به سزا، اما نگاه ما به محمد محمدکاظم دومین آبشاریست نوجوانان جهان است که در نهایت موسوی را به خاطر آینده درخشانش برمی گزینیم.

صالحی، بهترین لیبروی

باشگاههای جهان

در جمع بازیکنان صاحبنام والیبال نشسته ایران حجت بهروان از مشهد و رمضان صالحی از مازندران بهترین ها بودند، رمضان صالحی جایزه بهترین لیبروی باشگاههای جهان را به خود اختصاص داد و می تواند بهترین بازیکن سال باشد، حجت بهروان هم بهترین مدافع روی تور باشگاهها شد.