تبیان، دستیار زندگی
علی دایی می‌گوید مردم ما قدر امثال ناصر حجازی را می‌دانند، اما آنهایی كه باید كاری كنند، متاسفانه عملی انجام نمی دهند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دایی از حجازی می گوید


علی دایی می‌گوید مردم ما قدر امثال ناصر حجازی را می‌دانند، اما آنهایی كه باید كاری كنند، متاسفانه عملی انجام نمی دهند.


حجازی

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس از مسایل مختلفی از جمله درگذشت ناصر حجازی، عدم حضورش در جلسه كمیته فنی باشگاه ، شكایت یك خبرنگار از او و آخرین وضعیت پرسپولیس صحبت كرده است .

* ناصر حجازی برای همیشه از میان ما رفت، شما هم كه جزو نخستین شاگردان این مرحوم بودید.

ما هر چقدر راجع به ناصر حجازی صحبت كنیم، كم گفته‌ایم. خود من به شخصه شاگرد او بودم و علاقه‌ دیگری به او داشتم و رابطه ما همیشه دو طرفه بود. به نظر من حجازی آدمی بود كه حالا می‌بینید همه مردم به خوبی و نیكی از او یاد می‌كنند و به خاطر صراحت لهجه‌اش و این كه زیر بار حرف كسی نمی‌رفت، او را دوست دارند. مطمئنا مردم ما قدر چنین آدم‌هایی را می‌دانند، اما آنهایی كه باید برای امثال حجازی‌ها پا پیش بگذارند و كاری انجام بدهند، متاسفانه كاری نمی كنند. ما یك انسان خیلی بزرگ را از دست دادیم و همیشه یاد حجازی در خاطر ما خواهد ماند. به نظرم شاید حجازی از نظر جسمی دیگر پیش ما نباشد، اما یاد او همیشه در ذهن ما است و او را حس خواهیم كرد، خود من كه این گونه‌ام.

* وقتی اسطوره‌ها می‌روند تازه می‌فهمیم كه چه كسی را از دست داده‌ایم و به همین خاطر بیشتر دلمان از كاری كه یك لیدر با علی دایی كرد، به درد می‌آید.

ببخشید، هر كسی كه نمی‌تواند چنین كاری را بكند. مطمئن باشید آن لیدر بیرون از باشگاه نمی‌تواند سراغ علی دایی بیاید و وقتی كه باشگاه مامن چنین افرادی باشد، این اتفاق هم می‌افتد. من چندین بار گفته‌ام كه همه می‌دانند كه علی دایی كجاست یا كجا مغازه دارد. اگر آن لیدر با من كاری دارد،‌ چرا بیرون از باشگاه پیش من نمی‌آید. به نظر من اینها مسایلی است كه باید موشكافی شود و سازمان بازرسی كل كشور باید رسیدگی كند كه چرا فلان كس تهدید می‌شود یا یك گزارشگر و روزنامه نگار برایش مشكل به وجود می‌آید. باید به اینها توجه كنند، نه مسایل دیگر. چون من در تمام این مدت چیزی جز خوبی از مردم ندیده‌ام. آنهایی كه بدون هیچ چشم داشتی و بدون شیله پیله سراغ آدم می‌آیند، همین مردم هستند.

علی دایی سرمربی پرسپولیس

* آقای دایی! آیا به همین خاطر در جلسه كمیته فنی شركت نكردید؟

نه. من صلاح دیدم كه در جلسه كمیته فنی شركت نكنم. مسئول فنی تیم من هستم و این حق من است كه بگویم جلسه كمیته فنی برگزار شود یا نشود.

* با وجود این كه از آن خبرنگاری كه در اصفهان از او نام برده بودید، عذرخواهی كردید، اما آن خبرنگار از شما شكایت كرده است.

چنین چیزهایی باید انجام شود تا دست خیلی‌ها رو شود. بعضی‌ها یك كارهایی می‌كنند تا به جایی برسند، اما با این كارها دست خودشان را رو می‌كنند. اتفاقا من خیلی خوشحال شدم كه آن فرد شكایت كرد، اسم آن خبرنگار را هم نمی‌دانستم و هیچ جا هم ندیدید كه من اسم او را ببرم اما من جراتش را داشتم و واقعیت را گفتم و در دادگاه هم واقعیت را ثابت می‌كنم. خواهش می‌كنم راجع به این چیزهای كوچك صحبت نكنید، این مسایل دردی از ما دوا نمی‌كند.

* یكشنبه با سپاهان بازی دارید. شرایط تیم چگونه است؟

همان طور كه در بازی پیكان دیدید، شرایط پرسپولیس عالی است. بازیكنان من فقط به كار خود و وظیفه‌ای كه دارند فكر می‌كنند و مطمئنا به شكست سپاهان فكر می‌كنیم.

* هواداران پرسپولیس می‌توانند برای شكست سپاهان به شما كمك كنند.

مطمئن همین طور است. انشاءالله با حضور هواداران واقعی‌مان كه تحت تاثیر بعضی‌ها قرار نمی‌گیرند، خیلی حرف‌ها برای گفتن خواهیم داشت و می‌توانیم یك كار كوچك برای آن‌ها انجام دهیم.

بخش ورزشی تبیان


منبع: ایسنا